“Na današnji dan prije dvije godine kad su tržnice bile zatvorene, pokrenuo sam Online tržnicu Vukovarsko-srijemske županije. Cilj mi je bio, ako spasimo samo jedno obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo, puno toga smo napravili. U dvije godine uspješnog rada, mali proizvođači prodali su jako puno domaćih proizvoda. Danas Online tržnica ima preko 10.000 članova, funkcionira odlično, a nakon mene otvorili su po drugim županijama,” kaže Mario Kokaj, naš kolega koji je na današnji dan 2020. godine pokrenuo Online tržnicu.
Time je na samom početku pandemije Covida 19 i zatvaranja Gradske tržnice Vinkovci, kao administrator i autor hvalevrijedne ideje otvaranja javne grupe na Facebooku, pomogao građanima doći do domaćih proizvoda, a OPG-ovcima prodati ih u vrijeme lockdowna odnosno doći do svojih kupaca i spasiti urod od propadanja.
“Bio sam prvi u Hrvatskoj koji je pokrenuo jednu ovaku specijaliziranu tržnicu samo za prehrambene proizvode. Nakon Vinkovaca, otvorio se Osijek, Varaždin, Zagreb i to je jednostavno eksplodiralo. Već prvoga dana bilo je jako mnogo OPG-ova koji su nudili svoje proizvode, a kako je to bilo oko blagdana Uskrsa, najveća potražnja je bila za mliječnim proizvodima. Reakcije su bile više nego dobre, jer vlasnici OPG-ova nisu mogli vjerovati da mogu toliko prodati svojih proizvoda kada je sve zatvoreno”, priča Mario, dodajući kako je već prvog dana unutar Facebook tržnice bilo 3 000 članova grupe i veliki broj OPG-ova.
Kako je vrijeme odmicalo, bilo je sve više onih koji su prepoznali dobrobit ove jedinstvene ideje. Zanimljivo je da i danas, nakon što, vjerujemo, privodimo kraju svjetsku pandemiju, online trženje itekako dobro funkcionira povezujući male proizvođače međusobno i s kupcima, a gotovo da nema domaće namirnice do koje se ovdje sezonski vrlo lako i brzo može doći.
“U početku su se najviše tržili mliječni proizvodi, a sada ima svega, kako koja kultura dolazi, tako raste i potražnja. Dopustio sam, kao administrator, čak poklanjanje životinja, jer je danas teško udomiti životinje, ali zabranjene su prodaje kućnih ljubimaca. Točno se vidi kako se koji blagdan primiče, što se sve stavlja u tržnicu. Održala se sve do danas i kada vinkovačka tržnica normalno radi. Vrijeme je interneta i sve se većinom prebacilo online. Moja poruka je kupujte domaće, jer je to jedini pravi put za opstanak OPG-ova”, zaključuje.
Dodajmo da Online tržnica Vukovarsko-srijemske županije danas broji 10.221 člana i četvrdesetak OPG-ova iz cijele Hrvatske što je veliki uspjeh.