U sklopu ovogodišnjih, petih po redu Dana medijske pismenosti koji traju od 2. do 8. svibnja, Agencija za elektroničke medije, UNICEF i Hrvatski filmski organizirali su filmski natječaj za djecu i mlade. Objavljeni su i najbolji radovi prema mišljenju stručnog žirija, a velike uspjehe ostvarili su vinkovački srednjoškolci i ivankovački osnovnoškolci.
Na filmski natječaj za djecu i mlade pod nazivom “Influenceri i mi” prijavljeno je ukupno 30 filmova – 15 u osnovnoškolskoj i 15 u srednjoškolskoj kategoriji. Cilj natječaja bio je potaknuti djecu i mlade na filmsko stvaralaštvo te saznati kako doživljavaju youtubere i influencere na Instagramu, TikToku i drugim društvenim mrežama i utjecaj tih influencera na njih i njihove vršnjake.
O pobjednicima natječaja odlučivao je žiri sastavljen od predstavnika organizatora: Robert Tomljenović iz Agencije za elektroničke medije, Marina Knežević Barišić iz UNICEF-a, Sanja Zanki Pejić iz Hrvatskog filmskog saveza i Ana Dokler s portala medijskapismenost.hr.
Glavni zadatak mladih autora bio je snimiti kratki film ili video u trajanju do 3 minute. To je mogao biti igrani, dokumentarni, ili animirani film, TV reportaža, ili film slobodnog stila, odnosno eksperimentalni film, hibridni video rad koji sadrži više filmskih rodova, video spot ili namjenski film.
Pobjednik filmskog natječaja u osnovnoškolskoj kategoriji je film “(NE) imam granicu” koji su snimili učenici Osnovne škole “August Cesarec” Ivankovo – Dominik Mataković, Filip Vasilj, Gabriel Drinovac i Josip Mikulčić, pod mentorstvom prof. Marije Matić.
Ovaj kratki film nastoji osvijestiti mlade o granici između stvarnog života i onog koji se prikazuje na društvenim mrežama. U filmu su ta dva svijeta isprepletena, što omogućuje pojavljivanje lika @xyencer-a s društvenih mreža, koji metaforički otima fizičku stvarnost (mobitel) lika @fico19 te ga ovaj pokušava uhvatiti pomoću svima nama poznatih riječi (Like, Share, Subscribe i dr.) i biva sve više uvučen u nestvarni život i svijet influencera.
“Tema ovog natječaja potaknula nas je da kritički promislimo o utjecaju influencera na nas i naš život. Shvatili smo da često i sami mislimo da je ono što vidimo na društvenim mrežama nešto za čime trebamo težiti i da je važno pratiti, dijeliti i općenito voditi život na društvenim mrežama te tako on postaje za nas stvaran. Ovim filmom želimo osvijestiti i druge da promisle na koji način influenceri i njihov život na društvenim mrežama utječu na njih“, pojasnili su Ivankovčani.
U kategoriji srednjoškolskih filmova pobijedio je film “Bon Appétit“, koji su snimile Mia Danko Janeš, Mihaela Belčić, Kaja Culjak i Martina Šmic, učenice 3. razreda Elektrostrojarske škole u Varaždinu, a posebno priznanje dobio je film “Školski prank” u čijoj su izradi sudjelovali Patrik Zrna, Viktorija Marčec, Maja Krčelić, Karla Lovrek, Petar Jug i Mateo Blažon – učenici 3. razreda Srednje škole Prelog.
Posebno priznanje pripalo je i filmu “Dnevnik Ekonomske škole” u čijoj su izradi sudjelovali Leo Brkić, Josipa Skočibušić, Ena Stipić i Lana Fuzy, učenici Ekonomske i trgovačke škole Ivana Domca Vinkovci, pod mentorstvom prof. Elvire Macan.
“Željeli smo o ovoj temi informirati gledatelje kroz Dnevnik u kojem intervjuiramo svoje vršnjake te iz prve ruke saznajemo kako influenceri utječu na njih i kako ih oni vide. Oduvijek sam gajio posebnu ljubav prema filmu i glumi te sam vrlo upoznat s čarima filmskog stvaralaštva koje me jako zanima te se u budućnosti vidim kao filmski režiser”, kaže mladi autor Leo Brkić.