Jučer je održan zadnji ispit na ljetnom roku ovogodišnje državne mature i to iz predmeta Matematika. Razgovarali smo s vinkovačkim maturantima, čija su mišljenja oko, možemo čak reći “zbunjujućih pitanja” podijeljena.
Promjer ljudske dlake, koliko vremena treba da se mlijeko ukiseli pri određenoj temperaturi, samo su neka od pitanja koja su potvrđuju “zbunila” i zadala muke brojnim maturantima.
Maturantica vinkovačke gimazije, koja je željela ostati anonimna, rekla nam je kako u što boljem rješavanju ispita, veliku ulogu igra prethodno znanje iz svih srednjoškolskih godina, ali i satnica ispita. Stalno razmišljanje o vremenskom ograničenju smanjuje koncentraciju učenika, a time i manju mogućnost za rješavanje zadataka ovakvog tipa, rekla je.
“Zadaci u prvom dijelu nisu od nas zahtijevali u potpunosti matematičke postupke, trebalo je i logički razmišljati”, kaže ova maturantica, no pitanje je koliko su učenici tijekom svog srednjoškolskog obrazovanja naučeni razmišljati logično, razlučiti što se zapravo krije iza promjera ljudske dlake, je li riječ o promjeru geometrijskog tijela valjka ili je nešto drugo u pitanju???
Da je stres okidač dekoncentracije, nije nimalo upitno, a biti smiren i logički razmišljati, još je jedan u nizu izazova s kojima se maturanti moraju nositi.
“U razgovoru s prijateljima i ostalim maturantima, svi smo se složili da je pitanje u trećem dijelu A razine, ujedno i zadnje pitanje, bilo jako zahtjevno”, komentira učenica vinkovačke gimazije koja nam kaže kako je dobila informacije i od maturanata vinkovačke Tehničke škole. “Polaznici B razine nisu nikako zadovoljni, zadaci su im bili teži u odnosu na probnu maturu te je broj zadataka s riječima bio veći u usporedbi s prethodnim maturama”.
Bez obzira na pomalo neobična pitanja, ova maturantica smatra kako je bilo i težih matura prethodnih godina.
Razgovarali smo i s maturanticom Ekonomske i trgovačke škole Ivana Domca Laurom Sušac koja je dala osobni presjek cijele ovogodišnje mature s naglaskom na ispit razumijevanja i slušanja iz Engleskog jezika. “Mi smo jedna od škola koja niti na jednom slušanju nije imala problema s lošim CD-om i razglasom, a u ime svih maturanata mogu reći kako veliki stres stvara upravo problem oko slušanja.”
Po pitanju ispita iz matematike, za Lauru je bilo previše nejasnih pitanja, novih stvari za koje u svom četverogodišnjem školovanju nije čula, ali je pokušala odgovoriti na sva pitanja i ništa nije ostavila prazno. Nedostatak matematičkih formula, kaže Laura, jedan je od glavnih problema ispita mature iz matematike. “Za mene, a vjerujem i za veliku većinu maturanata, matematika je uvjerljivo najteži predmet.”
Spomenimo kako je ovogodišnjim maturantima najveću muku donijela i pandemija koronavirusa, zbog koje su ostali zakinuti u svladavanju velikog dijela dvogodišnjeg gradiva. “Online nastava je odlična za predmete koji se uče napamet, ali za matematiku to nije slučaj. Izgubili smo osjećaj za rješavanje zadataka, puno smo toga zaboravili i malo novog naučili”, zaključuje Laura.
Matematika je ove godine imala i dodatnih deset pitanja više, što zasigurno nije išlo nikome u prilog. Kakvi će biti rezultati te jesu li maturanti zakinuti u svladavanju gradiva, ostaje nam za vidjeti.
Ono što se nama koji gledamo sa strane čini vrlo upitnim jest metodika rada tijekom četverogodišnjeg školovanja pri čemu maturanti nisu u potpunosti spremni na način razmišljanja koji se od njih očekuje na Državnoj maturi. U čemu je problem, ako postoji, najpozvanija je, mišljenja smo, reći struka iz učionice koja se svakodnevno suočava s izazovima priprema za maturu s učenicima u školi.