Nakon što su u rujnu 2019. godine postali partner u Erasmus+ projektu “Doing small things with great love”, zadnju mobilnost u talijanskoj Imoli, Osnovna škola Antuna Gustava Matoša iz Vinkovaca ostvarila je koncem svibnja.
Šest učenika i četvero učitelja krenuli su put Italije, no ovoga puta covid mjere diktirale su smještaj u hotelu, a ne u obiteljima kako je to inače bio običaj.
Kroz aktivnosti i obilaske dobili su priliku upoznati znamenitosti i kulturnu baštinu grada Imole, Ravenne i Bologne.
“U samoj Imoli prošetali smo po slavnoj trkaćoj stazi „Enzo i Dino Ferrari“ do spomenika slavnom vozaču Formule 1 Ayrtonu Senni koji je 1994. godine poginuo na njoj. Obilaskom Ravenne imali smo priliku upoznati se s mnogobrojnim spomenicima, muzejima i predivnim mozaicima koji se nalaze unutar mauzoleja i crkvi kojima obiluje ovaj predivan grad. Bologna nas je oduševila svojom bogatom arhitekturom, dugačkom trgovačkom ulicom, brojnim palačama i glavnom atrakcijom “Dva tornja” koja dominiraju središnjim dijelom grada. Posjetili smo i Oltremare prirodoslovno-tehnološki tematski park u gradu Riccione, specijaliziran za zaštitu pojedinih životinjskih vrsta – dupini, valabiji, ptice grabljivice i mnoge druge životinje”, dojmljivo opisuju sudionici putovanja.
Učenici su, nadalje, uz upoznavanje kulturnih znamenitosti, u školi domaćina imali i likovnu radionicu na kojoj su izrađivali mozaik sa svojom fotografijom te informatičku na kojoj su se upoznali s osnovnim obilježjima programa Scratch.
S vršnjacima iz zemalja partnera sudjelovali su i u humanitarnom hodu dogom 3 km između mjesta Bubano i Mordano, a cilj je bio prikupljeni iznos donirati za pomoć osobama u potrebi.
Ova mobilnost je kao i sve druge u projektu pokazala važnost uključivanja učenika u provedbu aktivnosti koje potiču prihvaćanje drugih usprkos razlikama te kako zajedničkim radom doprinijeti svojoj lokalnoj zajednici i humanitarnim akcijama pomoći onima kojima je to potrebno.
Uz vinkovačku Prvu školu, zemlje partneri tijekom tri godine trajanja, bile su Španjolska, Italija i Grčka. Okosnica ovog projekta je multietničnost, promoviranje i usađivanje socijalne i društvene vrijednosti kao što su razumijevanje za interese drugoga, požrtvovnost i pružanje pomoći drugom.
Ekologija je također bila važan segment ovog projekta. Sudionici su, naime, razvijali svijest o prirodi i učili o malim stvarima koje sami mogu činiti, kako bi poboljšali i unaprijedili svoje životno okružje.
Kao i u mnogim Erasmus+ projektima i u ovome je učenje engleskog jezika bilo od velikog značaja.
Iz OŠ A.G.Matoša u projekt je izravno bilo uključeno 23 učenika iz tri peta razreda koji su sada sedmaši.
Podsjetimo, prva, od četiri planirane mobilnosti, održala se u Hrvatskoj.
“Naša škola, Osnovna škola „Antun Gustav Matoš“ je od 14. do 21. veljače 2020. bila domaćin učenicima i učiteljima iz Španjolske (Escola Jacme March, Gava), Italije (Istituto Comprensivo N.1, Imola) i Grčke (10th Primary School, Kalamata).Planirane mobilnosti u Španjolsku, Grčku i Italiju koje su se trebale održati prošle godine zbog Covid mjera su odgođene za ovu”, poručuju iz škole ne krijući zadovoljstvo stečenim iskustvima i novim prijateljima u nadi novih susreta.