Ministarstvo znanosti i obrazovanja imenovalo je radnu skupinu za izradu predmetnih kurikuluma za posebne programe u osnovnim školama. Imenovano je ukupno šest takvih radnih skupina, za izradu šest različitih posebnih programa, a na jednom od njih radit će i Vinkovčanka Martina Boričić Martić, učitelj edukacijski rehabilitator u osnovnoj školi „A. G. Matoš“.
Prva imenovana skupina izradit će program za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma. Druga za matematičko, tehničko i informatičko područje, treća za jezično-komunikacijsko, četvrta za umjetničko te tjelesno i zdravstveno, peta za prirodoslovno i društveno-humanističko te posljednja, šesta, za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga rada i života.
U radnu su skupinu ušli stručnjaci koji su se javili na javne natječaje Ministarstva, a imenovani su i predstavnici nadležnih institucija, poput Agencije za odgoj i obrazovanje.
Među članovima radne skupine za izradu Nacrta prijedloga predmetnih kurikuluma posebnog programa za stjecanje za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnog života i rada našla se i Martina Boričić Martić koja radi kao učitelj edukacijski rehabilitator u osnovnoj školi „A. G. Matoš“ Vinkovci. Trenutno je učitelj/razrednik 7. odgojno obrazovne skupine učenika u dobi od 17 do 21 godinu koji se školuju u programu za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnog života i rada.
„Učenici s teškoćama u razvoju (intelektualne teškoće i pridružene teškoće) obrazuju se prema posebnom programu uz individualizirane postupke, učenici s većim i višestrukim teškoćama obrazuju se u programima za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnog života i rada i individualizirane postupke. Važno je reći kako su ovi kurikulumi dugo čekani u stručnoj zajednici učitelja edukacijskih rehabilitatora i edukacijskih rehabilitatora stručnih suradnika jer trenutno radimo po važećim programima iz 1984. i 1996.”, pojašnjava nam Martina i napominje kako je ideja novim kurikulumima dati prostor novostima unutar poučavanja, ali i rehabilitacije djece s teškoćama. Planiraju se i novi predmeti poput stranog jezika i informatike koji učenicima do sada nisu bili dostupni.
Sad čeka poziv na uvodnu radionicu gdje će biti pojašnjeno što i kako dalje. Ono što sada već zna jest kako nacrt mora biti gotov do 15. siječnja 2023. godine nakon koje nacrt ide na javno e-savjetovanje gdje će svima biti omogućeno komentiranje i argumentirana rasprava o pisanom nacrtu. Uvjet natječaja je bio rad u posebnim programima osnovnoškolskog programa.
„Očekivanja od članova radnih skupina su: poznavanja stranog jezika kako bi mogli proučiti stranu literaturu i kurikulume te biti u korak s novim spoznajama i istraživanjima, poznavanje metodike predmeta, vještine rada u timu i dobre komunikacijske vještine kao dobre digitalne kompetencije i mogućnosti rada u online okruženju”, zaključuje Boričić Martić.
Recimo još kako su uz Martinu u radnu skupinu izabrane i Vinkovčanke Maja Papst Milanović i Ivana Lukić, zaposlene u Osnovnoj školi Josipa Matoša u Vukovaru. Ove magistrice edukacijske rehabilitacije imaju dugogodišnje iskustvo rada u ovoj posebnoj odgojno obrazovnoj ustanovi, jedinoj takvoj samostalnoj u našoj županiji. Predane su, kažu, onome što rade i smatraju kako je važno da su izabrane osobe koje svojim iskustvom mogu doprinijeti promjenama i boljitku u odgoju i obrazovanju djece s teškoćama.