Prije dvije godine, u ponedjeljak 28. prosinca 2020. u 6:28 po lokalnom vremenu, u mjestu Strašnik u blizini Petrinje, potresom magnitude ML 5.0 započela je serija potresa, u kojoj je dan kasnije, 29. prosinca 2020. godine u 12 sati i 19 minuta okolicu Petrinje pogodio razoran potres magnitude 6.2 prema Richteru i intenziteta u epicentru VIII stupnjeva EMS ljestvice.
Život se toga dana iz korijena promijenio.
Od posljedica tog potresa stradalo je sedmero ljudi te je došlo do značajne materijalne štete u Petrinji, Sisku, Glini i okolnim mjestima. Oštećeni su mnogi stambeni i gospodarski objekti diljem Sisačko—Moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije. Potres je uništio sve pred sobom, tisuće ljudi izbacio na ulice i velo tuge nadvio nad taj kraj.
Iz ove noćne more Banovina se do danas nije probudila.
Hrvatska seizmološka služba objavila je na tužnu obljetnicu potresa uznemirujuće podatke o svemu što je uslijedilo na Banovini. Valja napomenuti da su naknadni potresi, nakon ovakva dva snažna, potpuno uobičajeni i očekivani, a hrvatski su seizmolozi otkrili da je u posljednje dvije godine zabilježeno 16.000 potresa magnituda manjih od 2.
Otkriveno je i koliko je bilo potresa magnitude veće od 2,3. Osim ”glavnog” razornog potresa magnitude 6.2 koji se dogodio kobnog 29. prosinca 2020. i koji je bio intenziteta VIII. stupnjeva EMS ljestvice, zabilježeno ih je još 10 snažnih. Njihovi su intenziteti bili od VI. stupnja do VII. stupnja EMS-a.
Dvije godine od razornog potresa na Baniji obnova teče izuzetno sporo, djeca odrastaju, a starci umiru u kontejnerima. Više od 80 posto anketiranih u kontejnerskim naseljima trpi psihičke posljedice potresa. Najčešće osjećaju strah, muči ih nesanica, priopćila je Koordinacija humanitaraca za Sisačko-moslavačku županiju.
Nažalost, svi krizni oblici podrške potrebni su i danas kao i nakon potresa. Obroci nisu adekvatni, u nekim naseljima ljudi nemaju gdje ni kako oprati odjeću, kontejneri su hladni. Mnogi imaju probleme s kupnjom lijekova zbog niskih primanja, ali i s dostupnošću javnog prijevoza, pa time i zdravstva, socijalne skrbi, trgovine…