Vukovarsko-srijemska policija u 2022., evidentirala je 1265 prometnih nesreća. Stradalo je 585 osoba, od čega je ishod u njih 17, bio 19 poginulih.
Trećina od ukupnog broja završila je s ozlijeđenima, a s materijalnom štetom 869 prometnih. Teške tjelesne ozljede zadobilo je 100 sudionika, lakše njih 466. U odnosu na 2021., prošla godina završava s 43 prometne više.
„Iako to nije veliki broj, imamo zato 5 nesreća više sa 7 smrtno stradalih više. Naime, od ukupno 19 poginulih, u 50% uzrok je kombinacija neprilagođene brzine i alkohola. Ti vozači, prethodno su konzumirali alkohol, sjeli u vozila ne pridavajući pažnju osobinama ceste i trenutnoj situaciji. Prometna nesreća s navedenim uzrocima rezultirali su pogibiji 10 osoba. Naglašavamo, sve te osobe i inače su se kretale tom cestom, ne prvi put da ne poznaju njene osobine, ali alkohol i brzina su značajno doprinijeli tome da posljedice prometne nesreće budu veće”, ističe službenik za preventivu cestovnog prometa PU vukovarsko-srijemske Boris Klinec.
Zašto policija apelira na prilagodbu vožnje odnosno brzine?
„Kod svake promjene vremenske situacije na kolniku postoji drugačiji režim vožnje. Cesta i kad padne kiša, i kad je rosa, lišće, postaje klizava. Brzina se mora prilagoditi trenutnoj situaciji na koju nailaze, osobito u ovom dobu godine, kada preko noći minus na otvorenom kolniku nadvožnjaka, nezaštićenog zemljom koja ga grije, stvara poledicu i posljedično problem vozačima. Nedavno smo imali situaciju na vinkovačkoj istočnoj obilaznici s dvije prometne nesreće u kratkom razmaku zbog lagane poledice na cesti. S obzirom na to da nema snijega, ne baca se sol ni klorid, pa moramo biti pažljivi na dijelovima ceste s nadvožnjakom jer je velika vjerojatnost poledice koja se stvori u svega pola sata”, pojašnjava.
Nadalje, drugi uzrok, nepažnja je i nepoštivanje znakova prednosti prolaska na raskrižjima i dalje.
Iako su posljednjih desetak godina opasna mjesta sanirana, koncesionari ulažu napore u održavanje i dovođenje u prvobitno stanje, no poskupljenja diktiraju i taj segment.
„Trenutno je dosta projekata u realizaciji za lakši prolazak kritičnih mjesta među kojima instalacija kružnih tokova te ga očekujemo na južnoj obilaznici prema Rokovcima, na državnoj cesti D55. Tu su četverokraka raskrižja s velikom naletnom brzinom i ako se isključe semafori, često dolazi do prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. Ta mjesta izvan naselja usporavamo kružnim tokovima prometa, što je vidljivo i na istočnom kraku vinkovačke obilaznice, gdje nemamo nesreća otkada je izgrađena i puštena u promet”, najavljuje Klinec.