Gradski muzej Vinkovci u suradnji s Glazbenom školom Josipa Runjanina i udrugom “Klupko” organizira predavanja, art terapijske radionice potpomognute psom i koncerte za učenike pod nazivom “Djeca djeci”.
Naime, muzejska pedagoginja Iva Krolo vodi art terapijske radionice potpomognute psom, a kako kaže, art terapija jest oblik psihoterapije koji primjenjuje stvaralački likovni proces kao sredstvo izražavanja i komunikacije. „Kod terapije sa psima aktivnosti su specifično usmjerene na poboljšanje efekata terapijskih postupaka kod djece i odraslih. Ovisno o terapijskom postupku u koji se terapijski pas uključuje, djeluje na različite razvojne aspekte, vještine i potrebe korisnika“, istaknula je Krolo dodavši kako art terapija potpomognuta psom ubrzava ostvarenje postavljenih terapijskih ciljeva jer je labradorica Bella velika motivatorica i oslonac.
To će uvelike pomoći učenicima Glazbene škole koji često nastupaju, ali i susreću se s javnom nastupom kod kojih je često prisutna trema i nervoza. “Trema je normalan dio svakog glazbenog obrazovanja, pogotovo za instrumentaliste koji izlaze na pozornicu, a muzejska pedagoginja Iva će tijekom cijele iduće nastavne godine, odnosno tijekom cijelog sljedećeg polugodišta jednom tjedno dolaziti kod nas u školu i odrađivati svoje art terapijske radionice uz pomoć terapijskog psa“, kazala je suradnica na projektu, nastavnica Tena Vulić.
Cilj programa je predstavljanje učenika Glazbene škole Josipa Runjanina učenicima općeobrazovnih škola gdje učenici pod vodstvom svojih mentora sviranjem nastoje animirati učenike drugih škola u svrhu približavanja klasične glazbe. Tako će, kaže Vulić, imati dva koncerta. Prvi je održan u petak gdje su u Glazbenu školu došli učenici četvrte osnovne škole slušati učenike uključene u projekt, a imat će i završni koncert u šestom mjesecu gdje će pripremiti novo gradivo i skupini djece iz druge škole prezentirati naučeno.
U projekt je uključena i psihologinja Ana Švagelj Majdančić iz udruge “Klupko” koja će napraviti upitnike za učenike i izmjeriti razinu njihove treme pred nastup, a zatim će na kraju šestog mjeseca i nakon odrađenih art terapijskih radionica napraviti još jedan upitnik kako bi vidjeli koliko su radionice djeci bile korisne. Navodi i kako je u art terapijske radionice uključeno osam učenika, a onih koji nastupaju jest dvanaest.
Htjeli su povezati i likovnu umjetnost s glazbenom, a za što je zadužen akademski slikar Zoran Šimunović, kustos i voditelj Galerijskog odjela Gradskog muzeja Vinkovci. „Likovni dio baziran je tako da se u skladbi koju sviraju i kojem stoljeću ili razdoblju pripadaju interpretira i umjetničko djelo. Oni traže poveznicu ili inspiraciju kroz koju prenose glazbu“, kazao je Šimunović dodavši kako je bitno pronaći poveznicu glazbe i umjetnosti kroz isto stilsko razdoblje. „Ako primjerice gledamo barok koji je poletan, takva je zapravo i glazba“, dodaje. „Likovni, glazbeni i pedagoški segmenti služe kako bi eliminirali strah od javnog nastupa i na taj način pomažu djeci biti što uspješniji u onome što vole“, zaključuje Šimunović.