Ovih se dana u javnosti ponovno pojavila priča o mogućem zatvaranju tvornice kombajna Same Deutz Fahr Žetelice u Županji, jer vlasnici navodno ondje više ne pronalaze svoj interes. Slične su priče kružile i u vrijeme velikog štrajka radnika početkom godine, kada se također spominjao odlazak iz Hrvatske.
Danas takav scenariji neki povezuju s padom ovogodišnje proizvodnje kombajna za oko 20% u odnosu prema lani, kada je proizvedeno približno 400 kombajna.
Generalni direktor Damir Kobaš za Glas Slavonije pojasnio je da je to posljedica smanjenja ponude i potražnje, odnosno recesije na europskom tržištu u dijelu prodaje poljoprivredne mehanizacije, koja je jednim dijelom prouzročena niskim cijenama žitarica, mlijeka i mesa, ali i smanjenim potporama za nabavu novih strojeva. “U navedenim uvjetima konkurencija je dosta velika i svi se bore za opstanak na tržištu i ostvarivanje zacrtanih ciljeva. Takva je situacija SDFŽ-u prouzročila smanjenu prodaju kombajna do ljeta, a samim tim i manju proizvodnju. Na to smo bili spremni i reagirali su smanjenjem kapaciteta u proizvodnji. Kao i svake godine, tako i krajem studenoga ove godine u liniju montaže ulaze kombajni koji će se završavati u 2020. Ovu smo jesen imali smanjenu proizvodnju zbog manje prodaje i zbog toga što do ljeta, odnosno početka ovogodišnje sezone žetve i vršidbe, nismo prodali sve kombajne koje smo planirali. Za sada nemamo potrebe za sezonskim radnicima, sljedeće godine krenut ćemo s manjom proizvodnjom, vidjet ćemo kako će se situacija razvijati i tome ćemo se prilagoditi”, ističe Kobaš i poručuje da ni o kakvom gašenju tvornice nema govora i da proizvodnja i nadalje ostaje u Županji.
Razumljiva je bojazan koja je zbog ovih špekluacija nastala u županjskom kraju, jer svi su svjesni važnosti i značenja tvornice za županjski kraj i za nekoliko stotina obitelji kojima ona osigurava radna mjesta, redovita primanja i egzistenciju. Zatvaranje tvornice koja pripada u izvrsni dio hrvatskog gospodarstva i među veće izvoznike bio bi velik udarac za Županju i znatno bi narušilo gospodarsku i socijalnu sliku grada, ali i cijele županije.
Unatoč manjoj potražnji i prodaji kombajna, strategija je tvornice, tvrdi Kobaš, osigurati daljnju prisutnost na najvažnijim tržištima Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, Rumunjskoj. No, ključna su ulaganje u nove proizvode i nove tehnologije u proizvodnji jer tržište je veoma zahtjevno, traži stalna poboljšanja, praćenje trendova i vrhunski proizvod.