Potrošnja u prosincu 2018. godine dosegnula je rekordnih 14,85 milijardi kuna, što je rast od 7,1 posto u odnosu prema istom razdoblju lani, kada je prosinačka potrošnja iznosila 13,79 milijardi kuna, pokazuju podaci Porezne uprave iz sustava fiskalizacije koje je u srijedu objavila i analizirala Hrvatska gospodarska komora. “Ovaj porast od više od milijardu kuna u skladu je s procjenama Hrvatske gospodarske komore. Rasterećenje plaća i njihov rast kroz porezne reforme djelovali su na optimizam građana, pa tako i na potrošnju. Imali smo i dobru turističku sezonu, što također ide u prilog ovogodišnjem rekordnom prosincu”, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić. Naglasila je kako je svoj doprinos potrošnji dalo i povećanje neoporezivoga dijela za božićnice i regres, jer je sve više poslodavaca odlučilo radnicima isplatiti dodatnu plaću, veće božićnice ili bonuse. Ako se nastavi trenutna dinamika realnoga rasta maloprodajnoga prometa, sljedeće godine mogla bi se dostignuti razina prije krize, a 2020. godine mogli bismo prestići tu razinu. Procjena se temelji na rastu prometa u trgovini na malo, koji kontinuirano raste od 2014. godine, a koji je u prvih deset mjeseci 2018. godine veći za 4,2 posto u odnosu prema istom razdoblju 2017. godine. Da će potrošnja premašiti sve rekorde, dali su naslutiti i podatci o potrošnji na Badnjak. Naime, 24. prosinca 2018. hrvatski su građani potrošili više od pola milijarde kuna, točnije 558 milijuna i 541 tisuću kuna. Toga dana fiskalizirano je, podaci su Porezne uprave, 6,6 milijuna računa. To je dvostruko veća potrošnja na Badnjak nego na taj isti dan 2017. godine, a kada su građani u blagajnama trgovina, restoranima i drugdje ostavili 288 milijuna i 913 tisuća kuna. Prema rezultatima istraživanja Hrvatske gospodarske komore, najveći broj ispitanika potrošio je između 100 i 500 kuna na blagdanske darove, 39 posto, a slijede ih oni koji su izdvojili između 500 i 1000 kuna, odnosno njih 31 posto. Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je samo 9 posto, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21 posto ispitanika. Gotovo 40 posto ispitanika ovih blagdana ispod bora ostavilo je igračke, a uz igračke kupovala se i kozmetika 37 posto, zatim obuća i odjeća, 36 posto, te delikatesni prehrambeni proizvodi, 25 posto. Rekordnoj blagdanskoj potrošnji u 2018. godini pridonosi i činjenica da su od 1. prosinca ove godine povećana godišnja neoporeziva davanja koja idu na prigodne nagrade zaposlenicima – božićnice, uskrsnice, regres i ostale nagrade ili naknade čija se veličina novim promjenama može već smatrati trinaestom plaćom. Tim povećanjem ukupni iznos s dosadašnjih 2500 kuna povećan je na neoporezivih 7500 kuna, a posegnuli su za njim brojni poslodavci. Pridonosi tomu i stalni rast doznaka iz inozemstva hrvatskih građana na radu izvan zemlje, bilo da su za blagdane došli kući ili za Božić šalju zarađeno svojima u Hrvatskoj.