Početkom ožujka ove godine, Agencija za elektroničke medije predstavila je Preporuke za bolje praćenje ženskog sporta u elektroničkim medijima. Dokument sadrži 11 preporuka medijima, ali i 7 preporuka za sportske saveze i klubove te više od 40 stranica analize, povijesnog pregleda nejednakosti ženskog sporta u odnosu na muški i niz zanimljivih statističkih podataka.
Donošenju spomenutih preporuka prethodila je tematizacija problema koji su vezani uz zastupljenost žena i problema žena u sportu. Povodom toga, na Radio Vinkovcima danas je gostovala novinarka Anita Malenica iz Vijeća za elektroničke medije koja je napomenula kako su problemi žena u sportu poprilično veliki i da ih treba konkretnim podatcima otkloniti.
Problem je, ističe Malenica, ponajviše na nacionalnoj razini. Na tri nacionalne televizije, svega 3,7 posto priloga bilo je posvećeno ženama u sportu i to je razlog zbog kojega je i pokrenuta kampanja. Kada su u pitanju lokalni mediji, situacija je puno bolja jer lokalni mediji posvećuju pažnju sportu na svom području i afirmiraju i sportaše i sportašice.
“Kampanja obuhvaća jedan radijski spot i dva televizijska, ali vidjeli smo da zapravo ne bi trebali stati s tom pričom. Važno je podignuti društvenu svijest i proširiti ovu priču u medijima, jer ako klubovi ne odgajaju mlade ljude za sport i kako iskomunicirati svoje uspjehe, onda cijela priča pada u vodu“, pojasnila je i dodala kako je Hrvatska prva od svih regulatora u Europi koja je objavila ovakve preporuke. Sada Katalonci žele to kopirati, a zaintrigiralo je i Finski olimpijski odbor.
Važno je o tome razgovarati u medijima i svim redakcijama dati ove preporuke, jer su podatci o ženama u sportu uistinu poražavajući. Ne samo u Hrvatskoj, nego i u svijetu. 50 posto svih medalja i plasmana na svjetskim i olimpijskim igrama su donijele hrvatske žene, no o tome malo tko zna. Malen je broj i žena izbornica i trenerica, ali i žena u odborima. Važno je i izbjegavati stereotipe. Zašto moramo reći da je jedna sportašica isplivala kao njezin kolega? Zašto ne kažemo da je on isplivao kao ona? Zašto djevojčice u školi gledamo čudno ako kažu da žele igrati nogomet? Sve su to stavke koje se ovim preporukama nastoje promijeniti, a promjene su već vidljive.
“Troje vrhunskih sportskih novinara kreiralo je 11 preporuka za medije i 7 preporuka za sportske saveze i klubove Vide se pomaci, a ono što mi želimo je da se za četiri godine postotak s 3,7 posto poveća na 10 posto. To bismo smatrali velikim uspjehom i uvjereni smo da ćemo doći do toga jer naši ambasadori su istaknuti sportaši i sportašice koji sami govore da već osjećaju feedback. Mi u Vijeću smo jedan mali kotačić, ali pokušavamo sinergijski djelovati s drugim tijelima unutar Hrvatske“, rekla je Malenica. Dodaje i kako ovim putem žele i osvijestiti da, kada se kupuju prava za svjetska prvenstva za muškarce da se odmah kupe u paketu i za žene.
“Mnogi kažu da to nije marketinški zanimljivo, no postavlja se pitanje – kako će i biti kada nije u medijima? To je jedan začarani krug i mi želimo da se iz tog začaranog kruga iziđe“.