Hrvatska turistička zajednica objavila je Javni poziv za izbor nacionalnog pobjednika za
europsku destinaciju izvrsnosti (EDEN) za 2019. godinu na temu “Zdravstveni i wellness
turizam”.
Cilj ovogodišnjeg EDEN izbora je nagrađivanje i promicanje netradicionalnih
turističkih destinacija koje svoju turističku ponudu temelje prvenstveno na wellness
segmentu te načelima održivog razvoja, doprinoseći time posjećenosti tijekom cijele
godine, a osobito u razdoblju izvan glavne sezone.
“Zdravstveni turizam najbrže je rastući dio turističke industrije koji godišnje raste po stopi
od 15 do 20 posto. U ovom segmentu Hrvatska ima izuzetno jaku resursnu osnovu i
bogatu tradiciju pa nas upravo zbog toga veseli ovogodišnja tema EDEN projekta. Siguran
sam da će hrvatske destinacije prepoznati priliku za dodatnom promocijom kroz
ovogodišnju temu posvećenu zdravstvenom turizmu, odnosno kroz projekt EDEN koji
potiče daljnji razvoj i vidljivost onih destinacija koje imaju velik, ali nedovoljno iskorišten
turistički potencijal”, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Javni poziv za izbor nacionalnog pobjednika za europsku destinaciju izvrsnosti objavljen
je na mrežnim stranicama Hrvatske turističke zajednice, a rok za podnošenje
kandidatura je 9. kolovoza 2019. godine.
Projekt EDEN provodi se u suradnji s Europskom komisijom, koja definira opće smjernice,
uvjete i kriterije odabira, a države koje sudjeluju u projektu organiziraju i provode izborni
postupak na nacionalnoj razini. Hrvatska pobjednička destinacija će, osim na stranicama
HTZ-a, biti promovirana i putem službene stranice Europske komisije. Također, pet
najviše rangiranih destinacija, odnosno pobjednik i četiri destinacije finalista, bit će
predstavljene kao primjeri dobre prakse i pozvane da se pridruže europskoj EDEN mreži
koja promovira destinacije održivog turizma.
Hrvatska turistička zajednica u EDEN projektu sudjeluje od samog početka, odnosno od
2006. godine. Cilj projekta je stvaranje europske mreže najboljih destinacija održivog
turizma, promocija netradicionalnih i turistički manje razvijenih destinacija, podizanje
svijesti o raznolikosti europske turističke ponude te poticanje razvoja po principima
održivog turizma.