“Nesreća” na Deezeru! Toni Starešinić ima prvu solo ploču!

1423
“Opisao bih ovu glazbu kao glazbu u slikama, dok sam je radio, više sam se osjećao kao slikar nego skladatelj. Sistem rada temeljio sam na bacanju boja/zvukova i oblikovanju kratkih linija/melodija. Slike su nastale brzopotezno, a istom tom brzinom se i odvijaju pred ušima slušatelja, jedna za drugom, kao film. Uostalom to joj je i bila prva namjena, da prati film. Međutim kada smo odvojili vizualni dio od zvučnog otvorila se potreba za dodatnim nijansama klavijatura, a tu mi je pomogao i prijatelj i glazbeni suradnik trubač Andrej Jakuš.”.Tim riječima cijenjeni glazbenik Toni Starešinić opisuje rad na svojoj prvoj solo ploči “Nesreća” (Menart/HRT). Ploča je soundtrack prve sezone dokumentarne serije “Nesreća”, redatelja Arsena Oremovića, emitirane na HTV-u.
Soundtrack od 8. do 15. studenoga slušamo ekskluzivno na Deezeru.
Ploča će biti u prodaji od 15. studenoga, a izdanje uključuje i kod za download digitalnog albuma. Izdanje neće biti dostupno na CD-u.
Omot albuma je dvojezičan, na engleskom i hrvatskom, a soundtrack objavljen je u suizdanju Menarta i HRT-a:
“Fotografija je iz epizode o željezničkoj nesreći 1971, u kojoj je između ostalih, stradao nesretni policajac predstavljen na prednjoj strani omota koja je, s obzirom na to da je većina nesreća bila u starom sistemu, rađena u retro Yu štihu. Album je dvojezičan jer Tonijeva instrumentalna glazba s lakoćom nadilazi ovo podneblje, a i ona je rađena na retro “analogni” način pa je album mogao isti ovakav biti snimljen u 1970-ima, a opet je uzuzetno suvremen. Ako ću malo karikirati, to je za mene najbolji ex Yu instrumentalni elektronski album koji zapravo nikad nije snimljen. Tako da je dogovor s Menartom bio da ga radimo dvojezično za vanjska tržista kojem to retro pakiranje može biti dodatna vrijednost i intriga.”, komentira Arsen Oremović.
“Prvi put sam radio glazbu za jedan dokumentarni serijal, radi se serijalu “Nesreća”, redatelja Arsena Oremovića u kojem su prikazane velike prometne i prirodne tragedije koje su se desile u Hrvatskoj u vrijeme bivše i sadašnje države.”, ističe Toni.
S obzirom na to da je glazba u serijalu isključivo podređena slici i trajanju određenih slika, autor je na soundtrack izdanju odlučio proširiti teme i nadograditi te ih učiniti same sebi dovoljnima da mogu funkcionirati i bez slike.
Arsen Oremović kaže kako je Tonijeva glazba izuzetno pridonijela identitetu serije te je ponosan što će taj soundtrack biti Tonijev prvi solo album:
“Neki će songovi, doduše, biti prilagođeni novom kontekstu, svom životu bez pokretne slike, ali u osnovi ih je Toni i takvima zamislio, samo smo ih u nekim situacijama morali “suzbijati” da se ne sudaraju s događajima na ekranima. Drago mi je da predstavljanje albuma počelo prvim singlom “Tema vlaka 216/Train 216 Shuffle” jer mi je to bila jedna od najdražih tema, odnosno to je jedna od rijetkih situacija u kojima sam scenu montirao i prilagođavao glazbi, a ne obrnuto.”, kaže redatelj i scenarist Arsen Oremović, napominjući kako skladba ima izuzetno jak i hipnotičan ritam, pa je u konačnici koncipirao i takav spot koji se naslanja na epizodu o željezničkoj nesreći iz 1974. godine, ali je njegov stil potpuno drukčiji.
Glazba je ambijentalnog elektro-akustičnog karatkera, odnosno Toni Starešinić je opisuje kao glazbu u slikama jer se ne radi o klasičnim kompozicijama.
Cijeli soundtrack sam snimio u svom studiju Tonic Electronic i baziran je na Moog, Dave Smith i Korg klavijaturama.
Tonija Starešinića znamo iz bendova Chui i Mangroove, a prati i Josipu Lisac i Edu Maajku. No unatoč gustom rasporedu,Toni je napravio i svoj  prvi soundtrack za dokumentarni serijal. Prva sezona serijala je bila jedna od najgledanijih emisija na HTV-u, a u tijeku je i snimanje druge sezone.