Svjetski dan Brailleova pisma obilježava se 4. siječnja, na dan rođenja njegova izumitelja Louisa Braillea. Louis Braille ozlijedio je oči kada su mu bile samo tri godine te je oslijepio. No, to ga nije spriječilo da nastavi normalno živjeti. S deset je godina primljen u Kraljevski zavod za slijepu mladež u Parizu. U dobi od 15 godina počeo je raditi na pismu za slijepe osobe.
Brailleovo pismo sastoji se od skupina od šest točaka, po tri u dva okomita reda, a svako slovo abecede, broj ili pravopisni znak ima svoju određenu kombinaciju tih točaka. Brailleovo se pismo „čita“ dodirom ruku, odnosno prelaženjem prstima s lijeva na desno po papiru. Zanimljivo je da sve slijepe osobe u svijetu koriste ista 63 znaka brajice, ali ih različito čitaju. Prema tome, u brajici nema razlike, barem ne što se oblika slova tiče, između latinice, ćirilice, arapskog, kineskog ili bilo kojeg drugog pisma. Po tome je Brailleov sustav najuniverzalnije svjetsko pismo.
Svjetski dan Brailleova pisma obilježava se diljem svijeta kako bi se odala počast zaslugama njegova začetnika, ali i kako bi se podignula svijest javnosti o važnosti brajice, kako bi se pisana riječ prenijela u taktilni oblik za dobrobit slijepih i slabovidnih osoba u cijelom svijetu.
U povodu ovoga dana, Hrvatski savez slijepih istaknuo je da sudjeluje u izradi zakona o hrvatskoj brajici kojim se, uz ostalo, slijepim osobama želi omogućiti sustavni pristup opismenjavanju i podršci u korištenju tog pisma.
S obzirom na to da je Hrvatski savez slijepih preuzeo odgovornost aktivno participirati u izradi zakona o hrvatskoj brajici kojim se slijepim osobama želi omogućiti sustavni pristup opismenjavanju i podršci u korištenju Brailleovog pisma, jednostavniji pristup obrazovnom sustavu i drugu podršku u izjednačavanju njihovih mogućnosti pisane komunikacije, u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja radi se na implementaciji standarda i smjernica kojim bi se unificiralo i standardiziralo pismo za slijepe u RH. Navedenim aktivnostima, ističe Hrvatski savez slijepih, želi se osigurati jednakost mogućnosti slijepih kako u sustavu obrazovanja tako i u svim segmentima života.