Psiholozi i socijalni radnici koji su u velikom broju aktivni na potresima pogođenom području pozivaju stanovnike da se ne ustručavaju zatražiti psihosocijalnu pomoć i naglašavaju da razgovor može pomoći u nošenju s “normalnim reakcijama na nenormalne okolnosti”.
Na raspolaganju stanovnicima pogođenima potresom, na terenu ili telefonom, nekoliko je stotina pružatelja psihosocijalne pomoći – u sklopu javnozdravstvenih institucija, organizacija poput Crvenog križa, ali i privatnih inicijativa psihologa volontera.
Željka Koprivnjak, predsjednica Društva psihologa Sisačko-moslavačke županije (DPSMŽ), izjavila je za Hinu kako im se ljudi javljaju zbog problema sa spavanjem, napadajima plača, osjetljivosti na podražaje iz okoline, fizičkih smetnji, poteškoća s donošenjem svakodnevnih odluka i drugih problema, a osim što traže psihološku pomoć za sebe zovu i zbog zabrinutosti za svoje najmilije. DPSMŽ ima otvorene telefonske linije za pomoć i stavio se na raspolaganje diljem Hrvatske „jer fizička blizina epicentru nije jedni činitelj ranjivosti za pojavu traume te se procjenjuje da je ukupno 1,5 milijuna ljudi pogođeno ovim potresom“, rekla je predsjednica udruge. Istaknula je kako je potres traumatski događaj „izvan granica uobičajenog iskustva i posebno negativan za sve“, čak i kad osoba nije imala direktnu materijalnu štetu.
Zaključno naglašava pritom da su ljudski “psihološki kapaciteti“ već oslabljeni tijekom dugotrajnog stresnog razdoblja epidemije.