Značajnom samostalnom izložbom svoj izlagački opus obogatio je Dubravko Sertić. Njegovi autoportreti u tehnici olovke mogu se pogledati u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu na izložbi pod nazivom “Danas je sutra jučer” koja je postavljena od 21. ožujka do 26. svibnja.
“Ovo nije obimom toliko velika izložba, koliko je meni osobno velika i može se reći da je vrhunac moga izlagačkog djelovanja. Riječ o ciklusu Muzeja suvremene umjetnosti „Okidači”, koji se odnosi na dijalog njihovog fundusa odnosno nekih prošlih vremena sa sadašnjim trenutkom. S obzirom na to da sam ja radio autoportrete i radim ih i sada u seriji “Introspektor”, kada je od kustosice Danijele Bilopavlović Bedenik došla inicijativa da osmislim koncept za samostalnu izložbu, sjetio sam se da u fundusu čuvaju jedan rad Marina Tartaglie iz 1917. godine, njegov autoportret koji je odgovarao mojoj zamisli dijaloga i to je taj okidač za izložbu“, ističe Dubravko Sertić.

Izložba je koncipirana tako da je na zidove postavljeno 50 autoportreta malog formata izabranih iz serije “Flores para los muertos” i 5 autoportreta većih formata iz serije “Distopijski autoportreti” dok se 198 autoportreta iz serije “Introspector” prikazuju u blackboxu kao video projekcija koju je radio Dražen Bota.


Zanimljivo je to da je “Introspektor” serija u nastanku u kojoj Sertić kroz godinu dana svaki dan radi jedan autoportret.
“Počeo sam u kolovozu prošle i završit ću u kolovozu ove godine. Radim to vrlo disciplinirano, svaki dan jedan rad i to je, možemo reći, nekakav dnevnički zapis. Netko piše dnevnik ili vodi neke bilješke, a ja to radim crtajući”, ističe Sertić.
Izložba “Danas je sutra jučer” aludira na prolaznost svega, mijenu čovjeka i njegovu ugroženost i krhkost u današnjem svijetu, napisala je kustosica izložbe Daniela Bilopavlović Bedenik, voditeljica Zbirke marginalne umjetnosti MSU, u čijem se fundusu nalaze i Sertićevi radovi.
„Premda se autoportret čini vrlo zahtjevnim motivom, neki kažu najzahtjevnijim, Sertić ih stvara nevjerojatnom lakoćom. Uvodi nas u svoju zbilju, u vlastitu intimu. U tom nizu autoportreta, koji su crtački zapisi, svaki za sebe jedinstveni, povezuje ih jedino (uglavnom) jednaka dimenzija, preuzeta s porculanskih fotografija na nadgrobnim spomenicima. Taj pomalo morbidni moment otkriva autorovu potrebu za posezanjem u neke druge sfere. On eksperimentira s istraživanjem svoje nutrine, bez plana, bez svrhovitostí, bez očekivanja. Ti autoportreti ne nastaju iz samoobožavanja, nego iz potrebe za zapisivanjem sebe uvijek drugačijega”, istaknula je Daniela Bilopavlović Bedenik.

“Danas je sutra jučer” izložba je na kojoj je i publika pozvana na aktivno sudjelovanje, a odaziv je znatno premašio očekivanja.

“Pozvali smo ih da ostave svoj trag na postavljenim praznim formatima, koji vrlo brzo više nisu bili dovoljni pa je poslije dodan i veliki snop papira i još uvijek se tamo crta i piše“, kaže Dubravko Sertić, koji je u okviru ove izložbe u MSU održao i radionicu za djecu u dobi od 10 do 14 godina pod nazivom “Crta, crta, crtica… selfie” na temu autoportreta i selfija.
Poseban kuriozitet izložbe za Sertića je poveznica s kiparom i grafičarom Antunom Babićem (1931. – 2023.).
„Naše prijateljstvo i suradnja počeli su na mojoj izložbi 1997. godine. On je cijelo vrijeme vjerovao u to što ja radim, a smatrao je kako bi najbolja potvrda za moj rad bila upravo izložba u MSU u Zagrebu. Netom prije nego što je umro, bio sam mu u posjetu i tada mi je rekao: Eto ja neću doživjeti tvoju izložbu u Muzeju suvremene umjetnosti. Na kraju dogodilo se da je otvorenje izložbe, posve slučajno, bilo na datum njegove smrti i to je nešto za mene isto jako dojmljivo u cijeloj priči o ovoj izložbi”, ističe Sertić.

Dubravko Sertić (Cerna, 1968.), diplomirao je na Šoli za risanje in slikanje u Ljubljani te stekao naziv magistar likovnih umjetnosti (mag. art). Pedagoško-psihološku i didaktičko-metodičku izobrazbu završio je na Učiteljskom fakultetu u Osijeku. Radi kao učitelj likovne kulture. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama.