Foto: David Rudnick & Anthrox Studio
Vrlo brzo po okupljanju i pojavljivanju na sceni (2017.), black midi su opisivani kao “najuzbudljiviji bend na otoku” (neki su čak rekli “najbolji novi bend u Velikoj Britaniji o kojem nitko ništa ne zna”). Prvi singl “bmbmbm” i hype kojeg su stvorili privukao je pažnju publike, kritike, booking agenata – jednom riječju svih! Dobivali su ulaz na velike festivale s jednom jedinom pjesmom! black midi su 2019. stigli i u zagrebačku Močvaru gdje su odsvirali cijeli prvi album “Schlagenheim” (Rough Trade, 2019), i više nisu bili “najbolji novi bend u Britaniji o kojem nitko ništa ne zna”.
black midi (Geordie Greep – gitara, glavni vokal, Cameron Picton – bas, vokali i Morgan Simpson – bubanj) nevjerojatnom lakoćom spaja post-punk, jazz, math-rock, noise-rock, čak i elektroniku, a zvuk je obogaćen vrlo zanimljivim i efektnim vokalnim izričajem. Svirke uživo su najbolje za doživjeti ih u potpunosti, ali kao i mnogima, i njima je prošla godina bila sasvim drukčija od planirane, pa su i novi album odlučili raditi sasvim drukčije.
Singlom i spotom “John L” najavljuju drugi studijski album “Cavalcade” (Rough Trade. 2021). “John L” je mistični vrtlog od pjesme, čak i po njihovim standardima. Greepov uvijek neočekivani vokal zvuči neobično na posve nov način jer razotkriva priču o kultnom vođi čije se stado okreće protiv njega, dok Jerskin Fendrix i Joscelin Dent-Pooley na violini i Kaidi Akinnibi na saxu, daju zvuku benda jedan novi, tjeskobni element, a Simpson svojim moćnim bubnjanjem pojačava kaotičnu energiju.
Režiju spota potpisuje Nina McNeely (režirala je i Rihannin “Sledgehammer” i Gaspar Noesov “Climax”), a ispunjen je kaotičnim vizualima, zamišljen kao “crna komedija o tome što se događa s vođama kultova kad se sljedbenici okrenu protiv njih”.
Za vizuale albuma je i ovaj put zaslužan artist David Rudnick, a black midi su portretirani stripovski, kreirani od strane Anthrox Studija s kojim su počeli surađivati na prvom albumu. Singl “Jonh L” snimljen je s producenticom Martom Salogni u londonskom studiju Hellfire.
Prvijenac “Schlagenheim” su pratile odlične kritike, The Times (UK) proglasio je black midi najuzbudljivijim bendom 2019. godine, magazin New York Times ih je uključio u godišnje predstavljanje bendova koji najviše obećavaju Pitchfork ih je prozvao Rising artist (najperspektivniji glazbenik ili bend godine).
New York Times, Pitchfork, Stereogum, SPIN i drugi uvrstili su album među najbolje glazbene proizvode 2019. godine.