Kontaktirajte nas

Glazba

Colosseum – Colosseum Live (1971.)

Objavljeno

-

Sasvim adekvatno parafraziranje one poznate Balaševićeve, ‘Al se nekad dobro jelo baš’, glasilo bi u većini slučajeva podsjećanja na sedamdesete godine: ‘Al se nekad dobro sviralo baš’.

Koliko god da su bile plodonosne, sedamdesete su godine ujedno bile i zahtjevne u smislu osmišljavanja novih glazbenih izražaja, ali i samog sviranja koje je zahtijevalo poznavanje više od dva-tri akorda s kojima se danas ‘ponosi’ većina grupa.

Biti bačen u glazbenu arenu toga vremena podrazumijevalo je stanovito glazbeno iskustvo, većinom iskovano kroz sviranje blues shema i bezbroj svirki u živo nakon kojih bi ili ostajao sa štitom ili bio iznesen na njemu.

Zašto blues?

Pa zato što je on na neki način bio odskočna daska za formiranje sasvim jedinstvenih i dandanas priznatih glazbenih formi koje su stvorili neki od najblistavijih autoriteta rock scene, kao što su Led Zeppelin, Cream, Jimmy Hendrix, The Rolling Stones i The Fleetwood Mac.

A jedinstveni katalizator, bijelac sasvim crnačkih obilježja, kroz čiju su nezamjenjivu blues školu prošla neka od najreprezentativnijih imena britanske rock scene kao što su Eric Clapton i Jack Bruce, Peter Green, Mick Fleetwood i John Mc Vie, Mick Taylor, Andy Fraser, Dick Heckstall-Smit i Jon Hiseman, te mnogi, mnogi drugi, zvao se JOHN MAYALL.

Njegovu ‘pačju školu’ su pohađala i dva pripadnika predmeta ovog napisa, pa je stoga određeni minimum kompetencije i zainteresiranosti postavljen odmah u startu.

Grupa Colosseum osnovana je daleke 1968. godine i od početka je bila orijentirana na spoj jazz-rocka i bluesa. Grupu su osnovali Jon Hiseman (bubnjevi), Dick Heckstall-Smith (saksofoni) i Tonny Reeves (bas gitara).

Hiseman, od mladosti orijentiran na jazz, na svome se glazbenom putu susretao s osobama koje su u kasnijim fazama sudjelovale u radu grupe, kao što su Dave Greenslade (klavijature), kasnije osnivač grupe Greenslade i Chris Farlowe (vokal) koji je svoju glazbenu karijeru započeo u grupi Thunderbirds koja je ostavila, doduše, vrlo mali trag na britanskoj rhytam and blues sceni.

U kasnijoj fazi svoga djelovanja nastupao je kao vokal u grupi Atomic Rooster, a svojevrsni peak svoje karijere ostvario je popevši se na prvo mjesto top ljestvice sa skladbom Jaggera-Richarda – Out Of Time.
Dakle, svojevrsni konglomerat različitih, prokušanih i iskusnih ljudi ujedinio se u ovaj projekt.

Kako to obično biva, zbroj renomiranih imena ne predstavlja nikakvo jamstvo za uspjeh, jer mnogo drugih raznoraznih faktora doprinosi proboju na vrh. Među ostalim, kvaliteta materijala i njegova pristupačnost. A upravo to je bio problem koji se dogodio u njihovom slučaju.

Svojim glazbenim umijećem grupa je stekla zavidno koncertno sljedbeništvo, ali je ujedno stalno teško brodila kroz česte izmjene članova uvjetovane sve kompleksnijom strukturom njihove glazbe.

Dakle, naši ‘gladijatori’ su obzirom na svoj background sasvim samouvjereno ušli u nemilosrdni glazbeni koloseum, gdje su autoritativno odsvirali ono najbolje što je tadašnja glazbena scena zahtijevala, ali i očekivala – a to je beskompromisna svirka bez zadrške i bez ikakvih kalkulacija.

I upravo to je ono što se može naći na njihovom dvostrukom live albumu, snimljenom u okviru turneje Daughter Of Time iz 1971. godine u Manchester Universityju i Big Appleu u Brightonu.

Album je, zapravo, njihov najkomercijalniji uradak, koji se na top ljestvicama zadržao 6 tjedana, dosegnuvši 17. mjesto.

Na njemu su čvrsto postavljeni svi preduvjeti za održavanje dobrog koncerta uobičajenog za to vrijeme, a to su: već napomenuta glazbena zrelost koja se kao nošena vjetrom munjevito prikačila na uvijek zahtjevnu publiku, koja očito zna prepoznati maglu, ali i pravu vrijednost; zatim odabir materijala koji ne mora svima biti dobro poznat, ali koji se sasvim brzo prepozna kao iskrena, ultimativna svirka. Uz „sitne epizodice“ kao što su istovremeno sviranje dvaju saksofona, obvezna sola na gitari i bubnjevima, animiranje auditorija od strane frontmana – zadatak je bio ispunjen.

Albumi u živo snimaju se uglavnom iz dva razloga: ili na brzinu utržiti trenutnu slavu i status, ili pak bez ikakvog straha pokazati svoje glazbeno umijeće i autoritet publici, koja ne prašta nikakve pogreške, već uvijek zahtjeva, ali i pamti ono najbolje što umjetnik zna i može.

Sasvim je sigurno da Colosseum to nisu napravili iz prvog razloga.

A dokaz za drugu opciju potvrdili su u činjenici da se na dvostrukom albumu nalazi svega šest kompozicija.

Glazbeni happening na A strani otvara urnebesna Rope Ladder To The Moon (Petea Browna i Jacka Brucea), sa svim odlikama koje svirka u živo zahtjeva: snažan bas, gitarske improvizacije, s jedinstvenim zvukom kojeg može proizvesti samo Hammond, a sve to začinjeno uvijek poželjnim pasažima na saksofonima (tenor i alt). I naravno sugestivan i reprezentativan vokal Chrisa Farlowa, baš onako muški, kako i dolikuje cjelokupnoj atmosferi. Ova skladba nedvojbeno je stvorena za live nastupe; mislim da studijska svirka nema ovakav naboj.

Slijedi Walking In The Park (Bond) sa uvodnom wah-wah gitarom i izrazito mačo vokalom i prštećim zvukom klavijatura, improvizacijama u jazz stilu na saksu i rasturajućom rolom na solo gitari, te glasovnom međuigrom u pravom blues ozračju. Još jedna skroz pogođena kompozicija za live nastup. Hommage blues korijenima najbolje se očituje kroz dugometražnu Skelington (Clempson/Hiseman), koja zauzima cijelu B stranu. Klasičan blues uradak sa svim zadanim atributima u kojoj je oduška egu dao gitarista Dave Clemson (uostalom koji gitarist to nije napravio?).

C stranu otvara Tanglewood ’63 (Gibbs): pravi jazzy instrumental u kojemu je glavna rola prepuštena Hechstall-Smithu, i u kojem su se i basist i bubnjar pošteno naradili uz sveprisutne klavijature. Svaka čast glazbenicima, no imam dojam da je ovo malo ‘ubilo’ intezitet koncerta.

C stranu zatvara jedan od blues klasika, Encore, Stormy Monday Blues (Arona T.Walkera), uradak koji, iako zvuči poznato, uvijek pobuđuje posebne osjećaje kako onima koji ga sviraju, tako i onima u publici. Siguran sam da ne postoje dvije iste varijante ove kompozicije, a dokaz toj tezi učvrstili su sami glazbenici svojim iskustvom, znanjem i sugestivnošću izvedbe.

Na D strani nalazi se još jedna dugometražna kompozicija, Lost Ageles (Greenslade/Heckstall-Smit/Farlowe), koja na najbolji način zaokružuje cjelokupni dojam i atmosferu ovih dvaju gore navedenih koncerata: Dave Greenslade je ovdje pokazao sav svoj raskošni talent sviranja klavijatura i slittle help from his friends, prvenstveno s uvjerljivim vokalom Chrisa Farlowa i gitarskim solom Davea Clempsona (koji na trenutke podsjeća na Jimmyja Pagea), ovom je albumu osigurao vječnost. Ovakav klimakterični krešendo rijetko se viđa, a dandanas rijetko i doživljava.

Na kraju prvenstveno par riječi mlađoj (i ne samo njoj) slušateljskoj populaciji: poslušajte dobro početnu Rope Ladder To The Moon i završnu Lost Angeles – pa iskreno recite zar rock, još uvijek kao jedinstveni fenomen, ne postoji upravo zbog ovakvih uradaka?

I na samom kraju, ovaj live album je uz Live At Leeds (The Who), The Live Adventures Of Mike Bloomfield and Al Kooper, At The Fillmore East (The Allman Brothers Band), Absolutely Live (The Doors), Kick Out The Jams (MC 5) i Live Rust (Neil Young & Crazy Horse) sasvim reprezentativan uzorak najboljih rock live snimaka svih vremena. [Đorđe Škarica, SoundGuardian, 2014]

Izdavač: Sanctuary / Universal Music Hrvatska, 1971/2004.

COLOSSEUM: LIVE [1971]

Film i glazba

Moćni klavirski dvojac i svestrani glazbenik predstavljaju zajedničko izdanje “LP Duo Plays Božičević”

Objavljeno

-

Napisao/la

    65 pregleda

Foto: Universal promo

Nakon što su nas u prvo “LP Duo Plays” izdanje uveli s dvije najavne skladbe, renomirani klavirski duo sada predstavlja i cjelokupno studijsko izdanje “LP Duo Plays Božičević”. Prethodno objavljeni singlovi “Sustainable Development” i “Spring Passes, Pt. 1” otkrili su kako će izgledati suradnja najpoznatijeg klavirskog dvojca naših prostora,  LP Dua i Ivana Božičevića, skladatelja, orguljaša, pijanista, aranžera i jazz glazbenika, koji je u njima našao inspiraciju. Upravo objavljeni album donosi šest Ivanovih skladbi koje LP Duo maestralno izveo na dva klavira. Sjajni glazbenici vode nas na zanimljivo glazbeno putovanje koje sada možemo slušati na CD-u ali i glazbenim platformama.

“Ovaj album je putovanje iz sadašnjosti u prošlu budućnost, jer kako vrijeme odmiče, čini se da se sve više odvajamo od suštine glazbe. Ne samo onog ritualnog i instinktivnog što glazba sama po sebi nosi, već mogućnosti da nam glazba pomogne u (unutrašnjem) preobraženju. Danas je čovjek čudna biljka, kao da sve zna, kao da je svu pamet usisao iz kompjuterskog ekrana, pa mu više nije potrebno uzbuđenje, već gotov soundtrack za vlastiti život. Zato glazba postaje sve više konfekcijska kopija, neoriginalna, obična pratnja zloslutnoj tišini i oporom zadahu smrti. Na ovom albumu se svira, dahće, umire i rađa u rasponu od tri p (piano) do četiri F (forte)!”, slikovito opisuje LP Duo koji se s Ivanom Božićevićem prepoznali u eklektičnom načinu razmišljanja, miješanju žanrova (jazz, popularna, klasična glazba), a sve to pod kapom čarobnog minimalizma.

“Ovaj glazbeni pravac se nekada pojavio kao reakcija na klasičnu i suvremenu glazbu i umjetnost, uvijek je bio antiestablišmentski, protivan onim tvrdim, nametnutim akademskim normama, a spreman da obgrli sve one glazbenike i umjetnike s “one strane” odmetništva. Minimalizam je danas mnogo više od onoga kako je prvobitno nastao i ne samo da je preživio, već je u XXI stoljeću došao do najšire moguće publike i dao pravo mnogima da se glazbeno izraze”, dalje objašnjava klavirski duo koji o cijeloj priči i suradnji dodaje:

“I to Ivan dobro zna, kao što zna svirati orgulje, nastupati s jazzy bendom ili skladati popularnu glazbu, a da pritom pronađe dodatnu energiju i vrijeme za predavanja na Splitskom sveučilištu. S obzirom na to da jako dugo, više od deset godina, izvodimo Ivanovu glazbu, doslovno po cijelom planetu, osjećamo kako publika reagira na svaki njegov ton. I to je uvijek nešto posebno. Saživjeli smo se s njegovom glazbom, koja je u našim prstima našla saveznike u filozofiji interpretacije, jer jedno bez drugoga ne može, kao niti intelekt bez emocija. Međutim, sada kada smo u prilici preslušati ovaj album s distance, sada kada više nije samo naš, već svačiji, a ponajmanje naš, s pravom možemo biti jako zadovoljni uvijek i ponovo neočekivanim rezultatom”.

Zadovoljni rezultatom zasigurno će biti i slušatelji koji u albumu sada napokon mogu uživati kad god i koliko god često požele, a o cijelom projektu, prijateljstvu i suradnji, Ivan Božićević zaključuje:

“Sonju i Andriju – LP Duo – prvi put sam čuo na jednom koncertu u Beogradu 2010. godine. Oduševljen njihovim nadahnjujućim, preciznim, ali istovremeno senzibilnim sviranjem punim pokretačke energije, ponudio sam im suradnju. Suradnja je ubrzo prerasla u prijateljstvo i LP Duo su danas najbolji i najvjerniji interpretatori moje glazbe, koju su proširili  svijetom – od Amerike, preko cijele Europe pa sve do Dalekog Istoka. Ova djela sada su studijski snimljena u izvođenjima kakva kompozitor može samo sanjati”.

Uz ovo zaista posebno izdanje, Božičevićev stvaralački opus obuhvaća pet simfonijskih djela, razna orkestralna, komorna, zborska i solo djela, kao i brojne elektronske skladbe. Njegov poseban pristup glazbi, kao i njegov interes za različite žanrove (barokna, elektronička, jazz i world glazba) te želja za istraživanjem mogućnosti dubljih međusobnih stilskih prožimanja ono je što je inicijalno privuklo virtuozne Sonju Lončar i Andriju Pavlovića (LP Duo) da ostvare značajnu suradnju s njim. Ivan Božičević djeluje kao skladatelj, orguljaš, pijanist, aranžer i jazz glazbenik te predaje kompoziciju na Umjetničkoj akademiji u Splitu.

Netom predstavljeni album “LP Duo Plays Božičević” prvi je u nizu “LP Duo Plays…”, a koje su ovi pijanisti posvetili opusu kompozitora i prijatelja čiji rad iznimno cijene.

Popis skladbi: 1. Sustainable Development | 2. Spring Passes | 3. Ariel | 4. Thousand pines, one Moon | 5. Shaken from a crane’s bill | 6. Horloges solitaires

Nastavi čitati

Film i glazba

Trećim singlom “Svetac” u 2021. bend Prezzident najavljuje istoimeni album prvijenac

Objavljeno

-

Napisao/la

    110 pregleda

Foto | Dinko Čvorić Doringo

Trećim singlom “Svetac” u 2021. bend Prezzident najavljuje dugopripremani istoimeni album prvijenac.

Prezzident, čistokrvni rock bend službeno je objavio svoj istoimeni album prvijenac. Uz album, čiju produkciju potpisuje već uhodani dvojac Emil Bišćan i Leo Anđelković, objavljen je i novi singl i videspot “Svetac” koji se također nalazi na aktualnom albumu.

“Sretni smo konačno s publikom podijeliti naš mali glazbeni svijet s pjesmama koje smo napravili uživajući u traženju zajedničkog zvuka i odgovora na pitanje: “što je Prezzident? “. Pjesme potpisuje Prezzident, a za produkciju su bili zaduženi Emil Bišćan (mix), i Leo Anđelković (mastering).

“Singl “Svetac” kojim album počinje u toj potrazi je nastao zamišljanjem imaginarnog svijeta u kojem je sve suprotno očekivanom. Obzirom na promijenjivost svega u životu zabavno je koliko je takav svijet blizu stvarnosti. Kao i za prethodna dva singla spot još jednom potpisuje izvrsni Dinko – Čvorić Doringo.” izjavio je Petar Lisjak, basist grupe Prezzident,

Na albumu se nalazi 9 pjesama koje žanrovski pripadaju rocku, a dostupan je u digitalnom izdanju na Spotifyu, Deezeru, iTunesima i svim ostalim digitalnim servisima. Upravo tako na albumu možete pronaći dosadašnja zadnje objavljena izdanja “B€tman”, “Ti si ta” i novi aktualni singl “Svetac”.

Album “Prezzident” potpisuje cijeli bend (Luka Banić, Petar Lisjak, Ivan Soldo, Luka Maričić i Vedran Dakić).

Nastavi čitati

Film i glazba

Novi singl i videospot grupe Radio Aktiv zove se “Daleko od svega”

Objavljeno

-

Napisao/la

    116 pregleda

Foto: Aquarius | Spona promo

Nakon singlova “Zašto ne pokažemo djeci” i “Neki bolji svijet” Radio Aktiv nastavlja koračati prema trećem studijskom albumu. Kao i spomenuti najavni singlovi, pjesma “Daleko od svega” donosi novitete u zvuku benda, dok tekst na prepoznatljiv način uokviruje slojeviti kolaž slika svakodnevice, povezujući motive na univerzalan način. Producentsku palicu premijerno je preuzeo Damir Trkulja Šiljo (Gatuzo, Benston, ex-Majke), koji potpisuje i mix i mastering, dok je za snimanje uz Šilju bio zadužen i dugogodišnji suradnik i producent benda Mark Mrakovčić. Autor pjesme i videospota je frontmen benda Branimir Čubrilo, a za obradu slike je zaslužan mladi talentirani Karlo Špoljar.

“Mislim da stihovi refrena (daleko od svega, sveg što sanjali smo / sve je kako treba, a ništa nije isto) dobro opisuju trenutak u kojem se nalazimo i zaokružuju poruku pjesme.” – o pjesmi je rekao njezin autor Branimir Čubrilo.

Radio Aktiv je autorski bend osnovan 2009. godine u Puli. Zvuk benda baziran je na rocku pomiješanim s različitim stilovima glazbe, uz tekstove na hrvatskom jeziku. Dvostruku titulu najboljeg mladog benda Hrvatske na najvećim hrvatskim demo festivalima (HGF, HR Demo Klub) 2011. godine okrunili su odlično prihvaćenim singlovima “Vrtimo se” i “Svaku noć, svaki dan” te albumom prvijencem “Grije nas isto sunce” (2012.), u izdanju Aquarius Recordsa i Spone. 2013. godine zaslužuju nova priznanja struke te osvojaju nominaciju za diskografsku nagradu Porin u kategoriji “Novi izvođač godine” te “Fender Mega Muzika” nagradu za najbolji mladi bend.

Godine 2015. objavljuju drugi studijski album “Stvarnost između reklama” (Aquarius Records / Spona), koji je izvrsno prihvaćen kod radijskih urednika, publike i glazbenih kritičara te donosi autorski, svirački i produkcijski napredak u odnosu na hvaljeni prvijenac. Singlovima “Zašto ne pokažemo djeci?”, “Neki bolji svijet” i “Daleko od svega” Radio Aktiv okreće novu stranicu u svom glazbenom djelovanju, nastavljajući s radom na novim materijalima za treći studijski album. Bend je čitavo vrijeme koncertno aktivan i može se pohvaliti klupskim i festivalskim nastupima diljem Hrvatske, Slovenije, BiH i Makedonije.

Nastavi čitati

Zadnje objave

Vijestiprije 2 sata

Poznat novi termin za premijeru predstave “Tena”

Predstava „Tena – kronika raspada jedne ljepote” prema tekstu Josipa Kozarca u dramatizaciji Borislava Vujčića i režiji Dražena Ferenčine spremna...

Aktualnoprije 3 sata

Ministar Banožić posjetio lokaciju masovne grobnice pronađene na području Bobote

Pripadnike Hrvatske vojske koji su angažirani na aktivnostima vezanim za pretragu terena i ekshumaciju posmrtnih ostataka na području Bobote danas...

Aktualnoprije 3 sata

Reprezentativni poziv za Cibalijinog kadeta Josipa Dabića

Škola nogometa HNK Cibalia Vinkovci danas je na svojoj Facebook stranici s ponosom objavila vijest kako je na adresu kluba...

Aktualnoprije 4 sata

Ema Midžić okrunila se titulom dvoranske prvakinje Hrvatske u kategoriji seniorki

Ema Midžić, članica Teniskog kluba „Vinkovci”, nastavila je s osvajanjem turnira diljem Lijepe naše, a ovaj se puta okrunila titulom...

Aktualnoprije 5 sati

Priznanja Hrvatske obrtničke komore vinkovačkim obrtnicima

Jučer je održana sjednica Skupštine Udruženja obrtnika Vinkovci, na kojoj su usvojeni Program rada i Financijski plan za 2022. godinu,...

Aktualnoprije 5 sati

VPK ostvario izvrsne rezultate na regionalnom natjecanju u Sisku

Na Regionalnom Prvenstvu regije 4. nastupilo je 114 plivača i plivačica iz 11 klubova, a Vinkovački plivački klub sudjelovao je...

Aktualnoprije 6 sati

Počele su zornice: Nemojte za Božić tražiti Božić, tad je već kasno, učinite to već danas

Počele su zornice, ranojutarnja misna slavlja u vremenu Došašća kojima se priprema za Spasiteljev dolazak. U vinkovačkim crkvama počinju između...

Vijestiprije 8 sati

Božićne ukrase s kreativne radionice odlučili darovati osobama s invaliditetom

“Najbolji dio života čovjeka su njegovi maleni, bezimeni, neupamćeni činovi dobrote i ljubavi” – popularan je citat Williama Wordswortha kojim...

Najčitanije