Nastavna godina ovim mjerama mora završiti bez povratka učenika u škole. Pošto se radi o velikim okupljanjima, koja i u normalnim uvjetima kod djece dovode do širenja klasičnih viroza i dječijih bolesti, povratak i mogućnost da veliki broj djece bude na jednom mjestu, pod jednim krovom je samo zazivanje da se COVID-19 ponovno proširi. Povratak bi značio točku zaraze jako visokog potencijala što bi značilo da smo opet na početku, ako ne i gore, stoji u današnjem priopćenju SDP-a.

Većina škola i prije nije imala minimalne higijenske uvjete za rad, a s ovim strožim mjerama je jednostavno neprovedivo. Uzimaju za primjer Zagreb gdje je nakon potresa većina škola devastirana i nesigurna za obitavanje, a kamoli pohađanje nastave. Lokalno gledano, škole nemaju osnovna higijenska sredstva, a s najavljenim financijskim rezovima u školstvu, kako se može od škola očekivati da osiguraju higijenska i dezinfekcijska sredstva koja si ni prije nisu mogle priuštiti?

„Škola na daljinu koliko god lijepo zvučala, jednostavno ne funkcionira. U usporedbi s klasičnim načinom nastave, poraslo je višestruko opterećenje i obujam posla nastavnika, ali i učenika. Naša politička garnitura nastavkom i forsiranjem ovakvog načina uporno šalje poruku da učenici, studenti, nastavnici i profesori, kao i općenito obrazovanje nisu bitni. Ako obrazovanje nije bitno, je li budućnost Hrvatske bitna?“, ističu.

Smatraju da Državna matura u ovim uvjetima mora biti otkazana, kao i ispit državne mature i završni ispiti za strukovna i umjetnička zanimanja. U ovim uvjetima logistički ih je nemoguće održati na onoj razini na kojoj bi trebali biti, a većina škola nema prostorne uvjete za osigurati kapacitet po propisanim mjerama. No i ako prostorni uvjeti budu zadovoljeni, imaju li dovoljno ljudi za provedbu iste? Moramo uzeti u obzir da gledajući naspram prijašnjih godina, bit će potrebno minimalno duplo više prostorija za provođenje iste, te sukladno time dvostruko više nastavnika koji bi tu istu provodili. Matura se dodatno komplicira ako uzmemo u obzir neobrađeno gradivo. Mjere izbacivanje onoga što netko smatra „nebitnim“ gradivom nije riješenje. Trenutno predložene mjere su samo tapkanje u mraku, gdje je vidljivo i opće nezadovoljstvo maturanata jer nisu sigurni za svoju budućnost u ovim uvjetima. Završne ispite pod dosadašnjim pravilima nije moguće izvršiti, jer učenici kao prijašnjih godina nisu mogli u suradnji s svojim mentorima odraditi praktične dijelove završnih ispita na kojima su se ti dotični ispiti temeljili.

Smatraju da se moraju osigurati uvjeti za slobodan upis uz nacionalne klasifikacijske ispite samo za one fakultete koji imaju veći broj prijavljenih od željenih mjesta.

Na kraju kao nastavnici u potpunosti podržavaju saborski prijedlog SDP-a za dopunu Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama s sljedećim stavkama:

  1. Učenicima od 1. do 4. razreda tekuće nastavne godine (2019./2020.) utvrđivanje uspjeha potrebno je obaviti opisnim ocjenivanjem – iznimno, samo za ovu školsku godinu!
  2. Zbog proglašene epidemije u tekućoj školskoj godini (2019./2020.) ne bi trebalo provoditi polaganje državne mature, ispite državne mature, niti izrade i obrane završnih radova propisanih člankom 82. ovog zakona
  3. Srednje obrazovanje učenika u gimnazijskim, strukovnim i umjetničkim programima obrazovanja u školskoj godini 2019./2020. potrebno je završiti zaključivanjem ocjena završne godine trajanja obrazovanja

U zaključku, zbog svih okolnosti ove školske godine, učenicima nije u potpunosti osigurano redovno obrazovanje i nužno je poduzeti mjere kako bi se smanjile negativne posljedice.

„Negativne posljedice ne možemo otkloniti, ali ih moramo maksimalno umanjiti“, stoji na kraju priopćenja.