Županija je postala dio tzv. „čvrste granice“ Europske unije s Republikom Srbijom i Federacijom BiH.
Time se otvaraju potencijalne gospodarske prilike u sklopu dva velika razvojna projekta: „Transportno-logistički centar VSŽ“ u Vinkovcima na bivšem teretnom/ranžirnom kolodvoru pruge Zagreb-Tovarnik i „Auto-park Lipovac“ u neposrednoj blizini granice sa susjednim državama.
„Schengenom se omogućuje slobodan protok ljudi, roba, kapitala te rada bez dodatnih carina i financijskih naknada. Olakšani transportni prijevoz roba, logistički centri, auto-parkovi predstavljaju priliku za jedinice lokalne i regionalne samouprave u pograničnom području poglavito u privlačenju velikih domaćih i stranih prijevoznika, velikih logističko-distributivnih poduzeća, odmorišta za vozače kamiona kao i za potencijalne investitore na području naše županije. Upravo veliki logistički centri kakvih sada nema, poput budućeg u Vinkovcima mogu postati svojevrsna čvorišta za daljnju koordinaciju roba prema Europi, ali i drugim državama izvan tog područja. Geografska pozicija Vinkovaca na pruzi Zagreb-Tovarnik-Beograd, čiji se pravac proteže do Turske-Istanbul i Grčke-Igoumenitsa i Thessaloniki, locira ga kao glavnu logističko-distribucijsku točku u ovome dijelu Europe. Neposredna blizina koridora Vc Ploče-Sarajevo-Osijek-Budimpešta, smješta TLC Vinkovci i Auto-park Lipovac na sjecište prometnih koridora protoka roba u ovome dijelu Europe”, pojašnjavaju u županijskoj Razvojnoj agenciji koja godinama lobira i priprema dokumentaciju za spomenute projekte.
Auto-park Lipovac predviđen je kao odmorište za vozače kamiona s potrebnim sadržajima – servis, prenoćište, restoran, benzinska crpka. Planiran je na auto cesti A3, u blizini Bajakova. Ključno, TLC Vinkovci i „Auto-park Lipovac“ međusobno su dobro povezani te se u kombinaciji cestovnog i željezničkog prometa idealno nadopunjuju kao dva značajna prometna koridora. Inače, Auto-park Lipovac specijaliziran je za kamionski prijevoz, a ovo odmorište zbog svojih specifičnosti ne bi ugrožavalo život stanovnika. Vozači kamiona, ali i autobusa, moraju imati redovite odmore sukladno prometnim propisima pa su unutar Auto-parka planirani potrebni sadržaji.
„Vukovarsko-srijemskoj županiji otvara se mogućnost da s ova dva projekta postane jedno od čvorišta europske trgovine u ovome dijelu Europe između EU i ostalih, prije svega država Balkana i Bliskog Istoka. Dobar primjer zemlje koja je iskoristila svoju geografsku poziciju je Poljska koja je gradila logističko-distribucijske centre u blizini velikih prometnica i europskih koridora spajajući cestovni i željeznički promet gdje god je to bilo moguće pa trebamo iskoristi svoju „schengensku priliku“ upravo kroz ta dva velika projekta, za gospodarski rast i napredak županije”, podsjećaju u Razvojnoj agenciji.