Znate li da su u svijetu posjete klasičnim bankama u proteklih pet godina pale više od 35%? Korisnici sve više žele klasične usluge koje su morali satima obavljati, sada obaviti u par klikova na svom pametnom telefonu ili računalu. Upravo su banke bile te koje su rano započele proces digitalne transformacije. Ne radi se samo o prenošenju jedne usluge s fizičke lokacije u virtualni svijet, nego i o cjelokupnoj promjeni filozofije. Neke su se industrije u tome odlično snašle, dok druge još traže svoj put u digitalnom okruženju. Izdvojili smo neke od grana ljudske djelatnosti koje su upravo u tranziciji i kod kojih se nudi sve više digitalnih usluga.
Industrija zabave kao apsolutni šampion
Svijet zabave i šou biznisa još je jedan early adopter digitalnih platformi. Nove smo filmove prijašnjih godina s nestrpljenjem čekali u kinima. Trend je s jačanjem Netflixa i srodnih platformi promijenio navike korisnika, pa su streaming servisi u prvi plan izbacili serije, te filmove i kina pomalo gurnuli u stranu. Cjelokupna svjetska glazbena produkcija dostupna je u nizu streaming servisa poput Deezera ili Spotifya, a ploče i CD-i postali su relikt prošlosti. Iako se isprva činilo da bi to moglo uništiti glazbenu industriju, digitalnim platformama umjetnici mogu lako proširit svoj utjecaj i ne ovisiti nužno o top-listama.
Gaming je još jedna kategorija u kojoj se stvari kreću prema punoj digitalizaciji. Već sad rijetko tko kupuje fizičke igre, a sve su jači i streaming servisi. Slične zaključke možemo primijeniti i na druge dijelove gaming sektora. Primjerice, casino kao ovaj u ponudi ima online verzije igara kakve se mogu naći u fizičkim casino lokalima, a takozvana iGaming industrija bilježi ogroman porast prihoda iz godine u godinu.
Zdravstvo
Da li ste ikada zamišljali da za svoje zdravstvene probleme nećete ići liječniku, nego će on putem tehnologije doći vama? Upravo se taj proces ubrzano događa zahvaljujući nevjerojatnom napretku tehnologije. Više je načina na koji može funkcionirati digitalno zdravstvo. Prvi se ne razlikuje drastično od uobičajene prakse. Putem video veze moguće je razgovarati s liječnikom i zapravo imati sličan susret kao da ste posjetili ordinaciju. U priču tu međutim ulaze pametni senzori poput tlakomjera, oksimetra, glukometra i drugih potencijalnih indikatora fizičkog stanja koji su u stanju u ordinaciju javljati i alarmirati liječnika o parametrima.
U digitaliziranom zdravstvu ima mjesta i za nove tehnologije, pa se trijaža pacijenata može obavljati uz pomoć algoritama umjetne inteligencije.
Prodaja nekretnina
Od prvih internetskih stranica agenti za prodaju nekretnina koristili su prednosti Interneta s velikim galerijama fotografija i ispisanim informacijama. Sada na raspolaganju imaju još jače adute poput virtualnih obilazaka potencijalnih stanova i kuća. Ovo je značajno iz razloga da kupci ne troše previše vremena u obilascima, već da naprave selekciju kroz virtualni obilazak. VR i AR tehnologije imaju priliku tranformirati cijelu nišu prodaje nekretnina, a u svakom slučaju pomažu kupcima da vide što veći broj nekretnina, a prodavateljima da što atraktivnije zapakiraju svoj proizvod.
Trgovina
Da li ste čuli za Asos, Zalaando i About You? To su online trgovine odjećom i dodacima koje zadaju ozbiljne glavobolje modnim brandovima kao što su Zara ili H&M. Strmoglavi rast prometa znači da se digitalizacija prodaje itekako isplatila, a najveći su dobitnici kupci koji na raspolaganju imaju odlično opremljene online izloge s akcijama i često povoljnom ili besplatnom dostavom. Takvo agresivno širenje već je viđeno na primjeru Amazona koji dominira prodajom u SAD-u, a slično gura i u Europi. Nevjerojatan rast online prodaje vidljiv je od klasičnih trgovina namirnicama, preko odjeće do dućana s tehničkom robom.