Foto: DAVU
Uz Festival glumca i nešto mlađe Lutkarsko proljeće, vinkovačka Umjetnička agencija Asser Savus 2017. godine pokreće i Filmski festival glumca, koji dovodi i do ulaska u filmsku produkciju.
Sve je počelo, pojašnjava Slaven Nuhanović, producent Asser Savusa, od ideje da se jedan dan na Filmskom festivalu glumca posveti dokumentarcima o Domovinskom ratu, a poticaj za to bio je dokumentarni film “Zaboravljena bitka – Nuštar 91” (2018.) redatelja Darka Bušnje i scenarista Hrvoja Jurja Bičanića.
“S obzirom na uspjeh koji je postigao dokumentarac o Nuštru, shvatili smo da talentirani dvojac, Bičanić kao scenarist i Bušnja kao redatelj i montažer, treba definitivno iskoristiti. Tema koja nas je zaintrigirala bila je ratna bolnica u Starim Mikanovcima i sada radimo na tom dokumentarcu u produkciji Asser Savusa”, ističe Slaven Nuhanović dodajući kako je ideja o snimanju filma nastala kroz suradnju Himze Nuhanovića, osnivača Asser Savusa i Općine Stari Mikanovci te se načelnik Mario Milinković odlučio na financiranje filma, koji je prijavljen i na natječaj Ministarstva hrvatskih branitelja za audiovizualna djela o Domovinskom ratu.
Opća županijska bolnica Vinkovci, koja je kao bolnica na prvoj crti bojišnice 1991. godine formirala odmičnicu – stacionar u osnovnoj školi u Starim Mikanovcima, neizostavna je adresa u pripremi filma kao i Državni arhiv u Vukovaru – Arhivski centar u Vinkovcima.
Kako ističe Stjepan Prutki, viši arhivist, voditelj Odjela za obradu i sređivanje arhivskoga gradiva u DAVU, kao pisani trag o kirurškom stacionaru u Mikanovcima u arhivu je, nažalost, sačuvano svega nekoliko knjižnih zapisa o kirurškim protokolima, operativnim zahvatima i evidencijama primljenih i otpuštenih ranjenika. “U nedostatku drugog izvornoga gradiva, jedan od temeljnih arhivističkih pristupa odnosi se na bilježenje memoarskih zapisa povijesnih procesa i događaja na temelju pomnog i nepristranog odabira suvremenika kazivača i znanstvenika povjesničara, te stručnu razradu metoda i oblikovanja sadržaja snimanja, što je neizostavan segment i ovog dokumentarnog filma”, kaže Stjepan Prutki.