Putnički prijevoz Hrvatskih željeznica krenuo je u veliku modernizaciju vlakova. Plan je za dvije godine obnoviti polovicu tzv. flote, javlja RTL.
Tako će 21 niskopodni vlak za HŽ proizvesti Končar, a većina novca stiže iz europskih fondova. Prvi moderni gradsko-prigradski vlak bit će isporučen krajem ove godine, a ostalih 20 do kraja 2023.
Ministar prometa Oleg Butković smatra da je ovakva suradnja veliki benefit za domaću industriju te obećava modernizaciju pruga i željezničke infrastrukture u idućih 10 godina.
Putnici zamjeraju sporost i kašnjenje vlakova već godinama, a predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza najavljuje ulagačku renesansu s naglaskom na obnovu voznog parka.
”Danas HŽ Putnički prijevoz raspolaže s 39 novih električnih vlakova. Do kraja tjedna isporučit će nam se još jedan novi vlak, ukupno 40. Zaključili smo ugovor s tvrtkom Končar s financiranjem iz EU fondova za 31 elektromotorni vlak. Do kraja iduće godine, bit će ih ukupno 61”, kazao je Željko Ukić.
Novi, visokokomforni vlakovi bit će klimatizirani i ugodni za putnike uz vizualno i govorno informiranje te rampe za osobe s invaliditetom.
”Infrastrukturni projekti iz EU fondova predviđeni su za brzine od 160 kilometara na sat. Ja vjerujem kao što je najavljeno iz ministarstva, da će se u idućih godina postići te brzine’‘, rekao je Ukić.
U HŽ-u se spremaju i za neelektrificirane pruge i novi operativni program s baterijskim vlakovima, najavio je Ukić.
Detaljnije je pojasnio i baterijske vlakove rekavši je riječ o elektromotornom vlaku za neelektrificirane pruge. Riječ je uglavnom o ruralnim prugama na kojim voze dizelmotorni vlakovi, ti vlakovi su stari obično preko 40 godina. Takvi vlakovi će moći ići i na elektro pogon i na baterije.