Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) je u cilju podizanja svijesti cjelokupne javnosti o značaju i važnosti redovne tjelesne aktivnosti 2002. godine pokrenula globalnu inicijativu za obilježavanje međunarodnog dana tjelesne aktivnosti. Taj dan je poznat pod sloganom ‘Kretanjem do zdravlja’, a odnosi se na umjerenu tjelesnu aktivnost bez obzira na sadržaje, mjesto i vrijeme izvođenja.

Fizička neaktivnost uz nepravilnu prehranu predstavlja rizik za nastanak kroničnih nezaraznih bolesti, a kod djece može utjecati i na nepravilan razvoj tijela. U svijetu je približno 31% osoba starijih od 15 godina nedovoljno tjelesno aktivno. S druge strane, redovita tjelesna aktivnost pomaže unaprijediti sveukupno zdravlje i tjelesnu kondiciju i smanjiti rizike za razvoj brojnih bolesti i stanja.

Koliko tjelesne aktivnosti nam je potrebno?

Djeca od 6 do 12 godina, kao i mladi  od 13 do 17 godina svakodnevno bi trebali provoditi najmanje 60 minuta baveći se tjelesnim aktivnostima.

Za populaciju odraslih u dobi od 18 do 64 godine, preporuča se provođenje umjerene tjelesne aktivnosti, pet dana u tjednu ili vježbe pojačanog intenziteta u trajanju od najmanje 20 minuta, tri dana u tjednu. Vježbe koje oblikuju mišiće i pojačavaju mišićnu snagu trebale bi se provoditi 2-3 puta tjedno ili u kombinaciji s aerobnim vježbama.

Kako navode na stranicama Zavoda za javno zdravstvo, dokazano je da je sjedalački način života rizični čimbenik za razvoj brojnih kroničnih bolesti, uključujući bolesti srca i krvnih žila, vodećeg uzroka smrtnosti razvijenog svijeta. S druge strane, aktivan život je u izravnoj vezi s brojnim socijalnim i psihološkim koristima, a povezan je i s produženim očekivanim trajanjem života zbog čega osobe koje se redovito bave tjelesnom aktivnošću žive dulje. Osobe koje su sjedalački životni stil zamijenili aktivnim, iskazuju zadovoljstvo tjelesnim i psihičkim zdravljem i boljom kvalitetom života. Pokušajte i vi malim koracima napraviti mnogo za svoje zdravlje.