Ispod Pelješkog mosta prošao prvi kruzer – naslovi su koji ovih dana pune medijske stupce najavljujući tako skori završetak radova na trenutno najpoznatijem projektu u Hrvatskoj. Na njemu je u pojedinim trenucima radilo i više od 1200 radnika, a među njima je od samog početka i Vinkovčanin Davor Perić.
Nakon osječkog građevinskog fakulteta, angažmana u firmi VVK te rada u Hrvatskim cestama u Zagrebu, u Sektoru za održavanje, za 31-godišnjeg Vinkovčanina uslijedio je novi poslovni izazov. I to jedan od onih koji će zasigurno obilježiti njegovu karijeru. „Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom“ naziv je projekta Hrvatskih cesta za koji su krajem 2018. godine tražili mlade inženjere spremne na odlazak na višegodišnji teren. Davor je vidio jedinstvenu priliku, prihvatio je poziv i tri i pol godine poslije kao suradnik voditelja projekta uspješno ga privodi kraju.
„Ja sam došao početkom 2019. kada su počeli prvi stalni radovi na mostu i od tada sam preuzeo neke samostalne dijelove gradilišta. Ulazimo sad u posljednjih mjesec dana u kojemu pokušavamo dostići sve rokove kako bi most mogli pustiti u promet na zakazani datum otvaranja – 26. srpnja“, rekao nam je Davor dodajući kako je Pelješki most samo jedan dio kompleksnog projekta, najveći i najpoznatiji, no tu su još četiri tunela, tri manja mosta i jedan vijadukt, sve skupa 32 kilometra nove dionice.
Čak dvije milijarde kuna iz EU fondova uloženo je samo u izgradnju Mosta Pelješac na kojemu su radili ponajbolji svjetski inženjeri i građevinari iz Hrvatske, Kine i Grčke.
„Apsolutno neponovljivo iskustvo u hrvatskim okvirima koje se dogodi jednom u životu. Neprocjenjivo mi je vidjeti sve njih na jednom mjestu, da tri ogromne međunarodne firme paralelno rade na istom projektu. Puno sam naučio, svašta vidio i doživio i nadam se da će tako ostati do samog kraja“, napominje ovaj mladi inženjer građevine.
Osim što je projekt kompleksan sam po sebi, puno je i izazova bilo koji su obilježili posljednje tri godine – dvije trećine vremena radilo se u pandemiji, nailazili su na brojne probleme s dobavnim lancima, prvi udar inflacije i na posljetku rat u Ukrajini. Sve su to problemi na koje nitko nije računao, no i oni su se nekako uspjeli premostiti. Sve je na kraju završilo kako treba. Plan je, kaže, završiti još ovaj fizički dio radova, tehnički pregled i puštanje u promet, a nakon toga slijedi papirologija pa njegova misija na jugu još uvijek neće biti gotova. Poslije, napominje Davor, razmišljat će o novim izazovima, prilikama i projektima, no njegov fokus sada je u potpunosti na završetku poslova koji je pred njima.
Višegodišnji život na gradilištu donio mu je isključivo samo pozitivno – učio je od najboljih, dobio neprocjenjivo radno iskustvo te stekao brojna prijateljstva. I dalje živi u Komarni u jednom apartmanu, a s obzirom da se radi o praktički najudaljenijem terenu u Hrvatskoj, Perić u prosjeku napravi 1500 kilometara tjedno.
„U jednom trenutku sam se naviknuo već na to. Budući da sam mlad počeo raditi na projektu, sa svega 28 godina, za mene je to sve bilo novo iskustvo, ništa mi nije bilo teško. A tako je ostalo i do kraja“, zaključio je Davor.