Marija Mrkonjić iz Cerića je djevojka koja je krajem prošle godine osnovala MIKASA
Studio. Otvaranje firme bila je njezina svojevrsna reakcija na stanje u državi, u privatnom sektoru u kojem je po završetku fakulteta bila zaposlena. Primijetila je kako je stvorena klima u kojoj mladima koji žele raditi, imaju znanja i sposobnosti, trebaju
godine truda i upornosti kako bi uspjeli i napredovali. Odlučila je “ne čekati bolje
dane” nego se upustiti u poduzetništvo, ostati u državi i pokušati za sebe, ali i
zaposlenike otvoriti firmu koja će biti mlada, pristupačna i pravedna prema svima.
“Uvijek sam bila proaktivna i nije me bilo strah ulaziti u nove projekte, naravno, ako je za njih postojala strast i ako sam vjerovala da je ono što radim društveno korisno, a meni
pruža zadovoljstvo”, istaknula je Marija.
Studirala je turizam i komunikacijske znanosti, dobro razumije poduzetništvo i
ekonomsku klimu u zemlji. Godinama je radila sezonske poslove su turizmu i shvatila kako osim posla kojim se bavila, želi turiste upoznati s kulturom naše zemlje i pružiti im dobrodošlicu kakvu samo Slavonci znaju pružiti. Može se reći da nam je to u krvi i da smo godinama odgajani tako da želimo ugoditi svim našim gostima.
MIKASA Studio je firma koja za vlasnike stanova i apartmana radi booking, check-in, check-out i održava apartmane (čišćenje). To nije agencijski posao u kojem se gleda velika zarada, nego prije svega zadovoljstvo vlasnika stanova, ali i gostiju koji dolaze na odmor. Kroz brojna putovanja, shvatila je kako je zadovoljstvo destinacijom često uvjetovano smještajem i osobom koja vas dočeka u apartmanu. MIKASA želi svakom turistu pristupiti individualno, biti na raspolaganju i stvoriti prijateljsku atmosferu.
“Godinama su me u obitelji zvali Mika, jer smo imali puno Marija, pa su nas morali razlikovati. Nadimak su prihvatili moji prijatelji u školi, i tako sam do danas za većinu prijatelja ostala Mika. Kada sam razmišljala o nazivu firmu, MIKSA se sama nametnula. Radim sa stanovima, a Mi Casa na španjolskom znači moj dom. Odlučila sam ne ići do
kraja sa stranim nazivom, nego umetnuti dio svoje osobnosti i otvoriti Mikasu u kojoj se nalazi dio mene, a dio doma u kojem se svi osjećaju kao u vlastitom”, objasnila je.
Za poticaje za samozapošljavanje je čula godinama prije i mislila kako je predobro da bi bilo istinito. Nakon što se odlučila ući u vlastiti posao, istražila je sve opcije i samozapošljavanje preko biroa činilo se kao najbolja opcija. Može reći da je jako zadovoljna iskustvom i zahvalna svim ljudima uključenim u proces na vinkovačkom birou. Otvaranje firme i ostvarenje poticaja bilo je izuzetno jednostavno i brzo. Ova mjera je pružila mladima da se lakše odluče ostvariti svoje ciljeve i dala potreban vjetar u leđa kako barem na početku ne moraju ulagati vlastita sredstva u opremu i doprinose.
“Na projektu je za sada sudjelovalo nekoliko ljudi, a u planu mi je zaposliti dodatne ljude. Prije svega želim zahvaliti agenciji ONNO Studio, na odrađenom dizajnu koji mi je bio bitan, jer sam htjela da cijeli projekt bude vizualno privlačan, otvoren i pristupačan, klijentima i turistima. S obzirom na to da je firma u svojim začecima, želim većinu posla obavljati sama kako bi bila uključena u sve procese i shvatila s čime će se budući zaposlenici susretati. Uskoro ćemo zapošljavati ljude za pomoć u čišćenju stanova i dočekivanju i ispraćanju gostiju, rekla nam je Marija.
“U Zagrebu trenutno postoji veliki turistički potencijal, gosti se uglavnom ne zadržavaju
dulje od tri dana, a vlasnicima stanova je to veliko opterećenje. Prepoznala sam kako će
firma u Zagrebu puno lakše napredovati i ostvariti potencijal koji je za sada samo u
planu. Vinkovce nisam zaboravila, i za početak sam roditelje nagovorila da obiteljsku
kuću u Ceriću kategoriziraju i pretvore u kuću za odmor. Plan mi je u budućnosti
promovirati turizam u kontinentalnom dijelu Hrvatske. Vjerujem kako Slavonija može
ponuditi puno, ali turisti nažalost nisu upoznati s raznolikošću i bogatstvom naših
krajeva. To planiram promijeniti. Također, vjerujem kako je iza nas vrijeme kada su
turisti odmor gledali kroz plažu, sunce i more. Današnji turist želi doživljaj, kulturu,
lokalne ljude i hranu. Mislim da Vinkovci tu mogu profitirati i napraviti predivnu priču za sve posjetitelje”, zaključila je.
Želi da turisti nisu samo broj i cifra koju plate za noćenje. Nažalost, u Dalmaciji je
svjedočila nekim lošim iskustvima, koja se moraju promijeniti ako želimo zadržati
status turističke zemlje. Želi da svaki turist ode iz naše zemlje zadovoljan, ispunjen i
preporuči Hrvatsku kao destinaciju u kojoj su ljudi gostoljubivi i spremni pomoći.
Ljepota zemlje govori sama za sebe. Prije nekoliko dana preporučila je grupi od 6
turista iz Indije posjet Slavoniji. Javili su kako su oduševljeni kulturom, hranom, ali
prije svega ljudima. Prije toga nisu imali plan, ali si je dala truda i napravila im
nekoliko opcija, koje iskreno smatra najboljima. Kada je poslovanje iskreno i ne gleda
samo na vlastito zadovoljstvo i profit, vjeruje kako se stvari poslože i vrate na najbolji
mogući način.
“Vinkovci su uvijek bili i ostat će moj grad. Kad god imam priliku, dovodim prijatelje i poznanike kako bi upoznali Slavoniju. Nitko se nikada nije vratio nezadovoljan. Slavonija ima emociju koju rijetko tko može opisati. Slavoniju se treba doživjeti. O trajnom povratku trenutno ne razmišljam, ali nikada nije isključen. U Vinkovce ću se uvijek vraćati, nadam se s velikim brojem turista. Radit ću na promociji turizma u našim krajevima, a možda jednog dana firmu skroz preselim u Vinkovce, vidjet ćemo”, istaknula je.
Najveći broj turista dolazi iz zemalja zapadne Europe. Nađe se tu i amerikanaca, indijaca, korejaca. Naših ljudi nema toliko puno, ali o našim turistima s kojima je radila može reći da su najuredniji i jako pristojni. Mora priznati da je ponosna na to, i vjeruje da smo takvi i izvan naše zemlje.
“Ako nemate veliku strast prema ideji ili niste dovoljno sigurni da će posao uspjeti, bolje
nemojte. Početak nije jednostavan. U projekt morate biti pomalo zaljubljeni kako bi u
trenutku kada je teško išli glavom kroz zid i borili se za ono što želite. Ako imate želju,
uporni ste i vjerujete u posao kojim se želite baviti, svakako se odlučite za opciju da
stvorite okuženje u kojem ćete Vi i Vaši zaposlenici biti zadovoljni. Uvijek se možete
obratiti birou za zazpošljavanje, vidjeti koje su Vam opcije i kako provjeriti
profitabilnost svoje poslovne ideje. Naravno, okužite se dobrim ljudima i tražite njihovo
iskreno mišljenje. Moj savjet je da trebamo nove stvari, nove poduzetnike i novu
ekonomsku klimu, a ako nećemo mi mladi raditi na promjeni, tko će?”, poručila je.