10 C
Vinkovci
Četvrtak, 25. travnja 2024.

Nastavak projektnih aktivnosti odmah po završetku pandemije

Više od autora

- vl promo-
Franjo Sorčik
Franjo Sorčik
franjo.sorcik@novosti.hr

Vinkovačka osnovna škola Bartola Kašića postala je prepoznatljiva po Erasmus+ EU projektima koje provode već dugi niz godina, na taj način obogaćujući školski kurikulum različitim zanimljivim i aktualnim temama. Radi se međunarodnim projektima koji pomažu učenicima razviti nove vještine, baviti se različitim područjima koja povezuju učenike i nastavnike iz različitih zemalja kako bi zajedničkim radom ukazali ili pomogli u rješavanju određenih problema. Konačni rezultati projekata ostaju objedinjeni na etwinning platformi, na WEB stranicama škola sudionica i prigodnim brošurama koje svjedoče o primjerima dobre prakse nastalim kroz projekte, kao i europskoj dodanoj vrijednosti nastaloj iz tih projekata.

U dosadašnjim projektima Vinkovce je posjetilo 300 učenika i učitelja iz gotovo svih zemalja Europske unije, a isto toliko učenika i učitelja iz ove škole imalo je prigodu putovati u okviru projektnih mobilnosti.

“Ove smo godine uspješno završili dva projekta, a upravo kreće provođenje i dva nova projekta za koje se nadamo kako ćemo nakon rada u ovim on-line uvjetima imati prigodu održati projektne sastanke nakon prestanka pandemije. Prvi je projekt naziva “S.O.F.T. Start Our Future today-soft skills training in introducing the labour market to students” ili “Budućnost počinje danas-učenje mekih vještina za uvođenje učenika na tržište rada”. U njemu sudjeluju škola iz Poljske, kao koordinator projekta te partneri iz Bugarske, Italije, Španjolske i Turske. Tema je izuzetno aktualna s obzirom da se bavi razvijanjem takozvanih mekih vještina. To podrazumijeva da učenici tijekom školovanja stječu tvrde vještine, a to su znanja koja su mjerljiva, potvrđena svjedodžbama ili diplomama i mogu se jasno odrediti. S druge strane tržište rada traži neke posebne vještine kao što su verbalna komunikacija, timski rad, prilagodljivost, kreativnost, rješavanje problema, kritičko razmišljanje i slično”, objašnjava ravnateljica Adrijana Cvrković Lasić.


Drugi je projekt, dodaje, onaj naziva “How Roman are you”. Koordinator projekta je škola iz Njemačke, a partneri su škole iz Grčke, Italije, Portugala i Španjolske.

“Projekt je koncipiran kao istraživanje koje se bavi pitanjima gdje je podrijetlo Europe i kamo ide Europa. Kako bismo na ova pitanja odgovorili možemo se vratiti u povijest, a odgovor je – Rimsko Carstvo koje je gotovo od samog početka imalo ogroman utjecaj na kasnija povijesna razdoblja. Neki Rim nazivaju “drevnom Europskom unijom”. Mnoge europske zemlje imaju vrlo važnu baštinu koju su naslijedile od starih Rimljana od latinskog jezika koji je korijen svih romanskih jezika, ali i brojnih riječi kojima se danas koristimo od zakona, kulture, umjetnost i političke institucije demokracije koja seže u antička vremena. Budući da većina učenika ne razmišlja o tim temama, cilj projekta je proširiti znanje učenika i razmijeniti primjere dobre prakse u ovom području kako bi se ostvarile kvalitetnije kompetencije u svakodnevnom životu u 21. stoljeću”, ističe ravnateljica Cvrković Lasić.

Kao i do sada, kaže, škola očekuje aktivno uključivanje svih učenika, roditelja i lokalne zajednice u projekte, a osim sudjelovanja u brojnim lokalnim aktivnostima, učenici će, kada se steknu uvjeti, imati mogućnost putovati na projektne sastanke u partnerske škole.

Povezani članci

- vl promo-

Posljednje objavljeno