NENO BELAN, 2017. / Foto: Anamarija Vartabedijan
- Tekst se nastavlja ispod oglasa -

Soundtrack ‘Povratak Filipa Latinovicza’ album je koji gura, nosi i preplavljuje predstavu slavnog romana Miroslava Krleže. Predstava u režiji priznate kazališne umjetnice i redateljice Nine Kleflin nastala je u čast otvaranja nove zgrade Hrvatskog kazališta u mađarskom Pečuhu, a očarana je moćnom glazbenom kulisom koju je komponirao i aranžirao Neno Belan. Ovoga puta s kontrabasom, violinom i harmonikom te moćnim instrumentalnim monolozima, Belan stvara jednu novu, raskošnu glazbenu idilu.

‘Teško da bi itko imalo upućen u ‘mračni egzistencijalizam’ Krležinog ‘Povratka Filipa Latinovicza’ glazbu za njegovo scensko uprizorenje onako iz prve povezao sa osunčanom vedrinom autorskog rukopisa Nene Belana’

Prolog (Filipov valcer), Majka, Flamenco i Kostanjevačka idila samo su neki od blistavih komada sa znakovitom glazbenom ilustracijom, a koje su žanrovskom etiketom potpuno različite.

Osim što je Neno Belan skladao i aranžirao cijeli album, sam je odsvirao i programirao ovaj domišljeni projekt kojeg „se guta na dušak bez pripadajućeg scenskog pokreta i izgovorene riječi.“ (Zlatko Gall)

Likovno oblikovanje: Marko Nemec | Dolores Ljubić

Liričnost, erotiku i bujicu strasti koja lako postaje mračna Belan spaja u organsku cjelinu koja prožima cijeli album. Mračna erotika smješta se u sam vrh recentnijeg Belanovog opusa, ispunjena raskošnim emocijama. Na sličnom tragu su i Tema 39, Tango portret, Procesija i Krist romantik koje temu čine gotovo opipljivom. Epilog ili Neka zvone zvona neočekivana je instrumentalna eksplozija sa ženskim vokalima, ujedno rasni ambijentalni zaključak kojim se zatvara sve što smo do tada čuli.

Cjelokupno djelo svojom su svirkom upotpunili Damir Halilić Hal, gudački kvartet Prelude, a raskošnu glazbenu predigru svojim je pjevanjem unijela Nikolina Belan.  Monumentalna glazba ne bi bila moguća bez Lane Adamović i Dajane Marelje Pašalić koje su violinama albumu dale maštovitost, Iva Štefančić bila je zaslužna za violu dok je Oliver Đorđević violončelom albumu dao slojevitost. Miks, mastering i produkciju potpisuje Neno Belan, album je snimljen u studiju Garaža u Rijeci, a likovno oblikovanje albuma potpisuju Marko Nemec i Dolores Ljubić.