Kontaktirajte nas

Glazba

Noel Gallagher donosi dašak Oasisa u Zagreb

Objavljeno

-

m_noel-gallagher_Koncert-salata_IS

Bivši vođa najvećeg britanskog benda posljednjih 20 godina, grupe Oasis, i autor mnogih bezvremenskih hitova, NOEL GALLAGHER, nastupit će sa svojim sastavom HIGH FLYING BIRDS na stadionu Šalata u utorak, 16. kolovoza. Bit će to Gallagherov premijerni, ali i ekskluzivan koncert u cijeloj regiji.

U povijesti britanske rock scene postoji nekoliko autora (ili autorskih tandema) čije su pjesme postale bezvremenski klasici, neizostavan dio nacionalne kulturne baštine i globalni fenomeni. Još davno taj uzvišeni status ulovili su radovi Lennona & McCartneya, Jaggera & Richardsa, Pagea & Planta, Freddiea Mercurya, a u posljednjih 25 godina titulu najvećeg otočkog benda premoćno je osvojila grupa Oasis i to zahvaljujući skladbama Noela Gallaghera.

Noel se već oformljenom bendu pridružio 1991. na nagovor brata Liama i donio im, osim sviranja gitare, i prijeko potrebne pjesme. U sljedećih izuzetno turbulentnih 18 godina Oasis su postali uvjerljivo najveći britanski bend, prodali više od 77 milijuna ploča, osvojili 6 Brit, 15 NME i 9 Q nagrada. Njihova dva albuma – ‘Definitely Maybe’ I ‘(What’s The Story) Morning Glory’ – slušatelji BBC-a svrstali su na prva dva mjesta top 50 najvećih engleskih albuma svih vremena, a uvršteni su i u Guinessovu knjigu rekorda kao najuspješniji britanski bend od 1995. do 2005. godine. Za sve to u najvećoj mjeri je zaslužan Noel Gallagher koji se samostalno potpisao pod remek-djela poput Wonderwall, ‘Live Forever’, ‘Don’t Look Back In Anger’,’Whatever’, ‘Go Let It Out’, ‘Rock’n’Roll Star’, ‘Some Might Say’, ‘Champagne Supernova’, ‘Shakermaker’, ‘Roll With It’, ‘Supersonic’…

Nikad prežaljeni Oasis

Nikad prežaljeni Oasis

Poslije raspada Oasisa 2009. godine Noel se posvetio solo projektima, a bend Noel Gallagher’s High Flying Bird (ime je inspirirano Fleetwood Macom i Jefferson Airplaneom) je formirao tek 2011. od članova The Zutons i The Lemon Trees te nekih glazbenika s kojima je dotad već surađivao. Debi album, nazvan po bendu, objavljen je iste godine i ulovio odlične kritike. Po prvi put istaknut i kao pjevač Gallagher je izjavio da mu se jako svidjela nova solo karijera u kojoj niti on, niti publika nisu na početku imali posebna očekivanja, pa je ugodno iznenađenje koliko brzo se sve razvilo do statusa arena, za što je posebno zaslužan singl ‘The Death Of You And Me’.

Profinjen autorski dodir nije iznevjerio niti na nasljedniku, ‘Chasing Yesterday’ koji je objavljen 2015., uletio na prvo mjesto britanske top liste albuma i oborio tamošnji rekord prodaje u prvom tjednu. Album su predstavili singlovi ‘In The Heat Of The Moment’, ‘Ballad Of The Mighty I’ i ‘Riverman’, a turneja je već obuhvatila T In The Park i Fuji festival te datume po cijeloj Europi, Rusiji, SAD-u, Meksiku i Japanu. I dok su neki skloni umanjivati Gallagherov značenje proteklih godina mediji poput NME-a i Q Magazina uručili su mu ‘Godlike Genius’ i ‘Icon’ nagrade, a 2013. pripala mu je prestižno Ivor Novello priznanje za izvanrednu kolekciju pjesama.

Van stagea Noel Gallagher je u devedesetima i nultima gotovo jednako bio poznat po otrovnom jeziku, arogantnosti, izrazitoj sklonosti prema opijatima, učestalim sukobima sa svima oko sebe i specifičnom odnosu prema medijima. Osim mnogih tučnjava s bratom Liamom, zbog čega je na kraju i otišao iz Oasisa, pošteđeni uvreda nisu ostali niti brojni drugi glazbenici poput Blura (kojima je poželio da dobiju AIDS), Kaiser Chiefsa, Radioheada, Jacka Whitea, Jay-Z-a, Eminema, Keanea, 50 Centa, U2-a… Za svoj album ‘Be Here Now’ je izjavio da je najbolja reklama protiv kokaina, a kad bi postojala dodjela zlatnih medalja za drogiranje da bi ih on osvojio jako puno za Englesku. Mada nema vozačku dozvolu priuštio si je Jaguar vrijedan 110 tisuća funti za kojeg je zaključio da mu je beskoristan, a za Victoriu Beckham je rekao da ne može žvakati žvaku i hodati ravno u isto vrijeme, a kamoli pisati memoare.

I dok javnost uživa u njegovoj brutalnoj iskrenosti prema svima, a ponajviše sebi (‘U najboljem slučaju sam prosječan gitarist’) Noel Gallagher se možda neće najtočnije sjetiti svega iz proteklih 25 godina, ali je sigurno da je napisao pjesme koje će ostati za sva vremena.

Nastup Noela Gallaghera i High Flying Birdsa na stadionu Šalata 16. kolovoza bit će njegov prvi dolazak u regiju u dosadašnjoj karijeri. Razgovori o dolasku trajali su dugo, ali se uspješno priveli kraju jer je Noel izričito htio nastupati u Hrvatskoj. I dok je potencijalni reunion Oasisa malo vjerojatan omiljen zagrebački otvoreni koncertni prostor svjedočit će izvedbi monumentalnih rock hitova posljednjih desetljeća u izvedbi samog autora.

Prodaja ulaznica počela je u utorak 12. travanja.

Od 12. do 30. travnja cijena im iznosi 170 kn. od 1. svibnja do 15. kolovoza ulaznice će koštati 190 kn, a na dan koncerta 220 kn.

VIDEO: In The Heat Of The Moment

Klikni za komentar

You must be logged in to post a comment Login

Komentiraj

Glazba

25.7.1980. | AC/DC: Back In Black

Objavljeno

-

Napisao/la

    177 pregleda

Foto: Joy Kolodziej-Guill

Četiri tmasta zvona navještaju oluju koja se uz peti udar bata počinje valjati zlokobnim riffom električne gitare Angusa Younga, potom i srčanim otkucajima bas bubnja Phila Rudda, nakon kojih nadiru bas i ritam gitara Cliffa Williamsa i Malcolma Younga, preko kojih Brian Johnson para uši stihovima “I’m a rolling thunder, a pouring rain / I’m comin’ on like a hurricane / My lightning’s flashing across the sky / You’re only young but you’re gonna die / I won’t take no prisoners, won’t spare no lives / Nobody’s putting up a fight / I got my bell, I’m gonna take you to hell / I’m gonna get you, Satan get you / Hell’s bells”…

Bila je to svojevrsna misa zadušnica za pokojnog Bona Scotta, ali i najmoćnije i najnezaboravnije otvaranje jednog albuma u povijesti popularne glazbe, albuma koji se zamalo nije dogodio. Teško je već više od četiri desetljeća zamisliti karijeru AC/DC bez albuma “Back In Black“, objavljenog na današnji dan 25. srpnja 1980. godine. No u prvim danima nakon noći 19. veljače 1980. godine, a u kojoj je dotadašnji pjevač tog australskog rock’n’roll benda Bon Scott (33) umro od akutnog trovanja alkoholom na zadnjem sjedištu Renaulta 5 u jugoistočnom londonskom naselju East Dulwich, sve je išlo prema tome da AC/DC neće moći nastaviti bez njega. Dotadašnja povijest rock’n’rolla, a bit će takvih slučajeva i kasnije, ukazivala je na to da je nemoguće jednog tako ikoničnog pjevača zamijeniti novim, koji bi povrh karizmatičnosti kakvom je na pozornici isijavao Bon Scott, mogao nastaviti njegov posao autora stihova i uvjeriti publiku da mu je dostojna zamjena nakon albuma “Highway To Hell”, prvog kojim su AC/DC ušli u Top 40 najprodavanijih s obje strane Pacifika i Atlantika.

Pet godina ranije Bon je preživio prekomjerno uzimanje narkotika, a bio je poznat i kao čovjek koji nije znao odbiti ponuđeno piće, sklon binge drinkingu, koji će mu u konačnici doći glave. Ipak, ništa nije odavalo da se iz Londona, kamo je odletio “pustiti paru” nakon uspjeha albuma “Highway To Hell”, neće vratiti živ, nego u lijesu. Samo četiri dana ranije Angus i Malcolm počeli su raditi na dvije nove pjesme, “Have A Drink On Me” i “Let Me Put My Love Into You”, a uz njih je Bon iz zezancije bubnjao. Umjesto povratka na “radno mjesto” pjevača i pjesnika “zahodske poezije”, kako ju je nazivao, Bon se iz Londona vratio “mrtav i beo”, a time su se i AC/DC našli pred “zidom smrti”.

Instantni poriv Angusu i Malcolmu bio je da raspuste bend, no Bonovi roditelji Charles i Isabelle telefonskim su ih pozivom uvjerili da nastave dalje. U spomen na Bona i usprkos njegovoj smrti, a i stoga što su nakon šest objavljenih albuma napokon došli na prag velikog, globalnog uspjeha. Osokoljeni podrškom Scottovih roditelja, braća Young su nakon razmatranja nekoliko potencijalnih kandidata na audiciju pozvali Terryja Sesslera iz manje poznatog blues rock sastava Back Street Crawlers, i Noddyja Holdera, iz mnogo popularnije glam rock grupe Slade, no obojica su se zahvalili na pozivu i odbili angažman. Nakon tih odbijenica prisjetili su se da im je Bon govorio o Brianu Johnsonu iz također engleske hard rock grupe Geordie, pohvalivši njegovo rašpavo grlo i način pjevanja nalik onome Little Richarda. Briana je braći Young, ovisno kojem izvoru vjerujete, spomenuo ili amenovao i Robert Mutt Lange, producent albuma “Highway To Hell”, pa je i to bila dodatna Johnsonova referenca.

Primivši poziv braće Young, Brian se isprva nećkao jer se tijekom rada u grupi Geordie razočarao u muzičkom biznisu, a i stoga što nije bio siguran može li itko zamijeniti pjevača poput Bona Scotta. Ipak, bio je veliki fan AC/DC-a i odlučio je otići na audiciju. “Kliknuli” su već na prvoj probi, tijekom koje je otpjevao i “Whole Lotta Rosie”, a šestomjesečni probni ugovor ubrzo je pretvoren u stalni angažman, koji traje već više od četiri desetljeća. Iako je retrospektivno nemoguće zamisliti karijeru AC/DC-a bez albuma “Back In Black”, prvog bez Bona Scotta, teško je reći kome je tijekom snimanja u glasovitom Compass Point Studiju u Nassau na Bahamima bilo teže. S jedne strane Angus, Malcolm, Cliff i Phill su morali ispred sebe gledati i slušati pjevača koji definitivno nije Bon, a Brian je morao ispisati stihove koji bi se nadovezali na Scottovu ostavštinu te zamijeniti njegov glas i pojavu, koji su uz Angusove rifove, solaže i pojavu starmalog dječarca u školskoj uniformi, bili zaštitni znak AC/DC-a.

Uz to, Bahamima su harale oluje koje su svako toliko dovodile do nestanka struje, bujičnih poplava i rušenja krovova, a noću su studio pokušavali obiti imigranti s Haitija. Začudo, koliko je lijevala kiša, toliko je iz braće Young i Johnsona navirala inspiracija, a Mutt je naelektriziranu rock’n’roll oluju AC/DC-a uhvatio na snimci koja će postati mjerilom za ama baš svaki hard rock i heavy metal album snimljen nakon “Back In Black”. Tu neopipljivu materiju, kad je sluša, čovjek gotovo može opipati rukom, a zgodna je i pričica da je Lemmy akustiku svake dvorane u kojoj su svirali njegovi Motörhead provjeravao snimkom albuma “Back In Black”.

No nije samo Muttova snimka ono što plijeni pažnju, nego i arhitektura pjesama s tog albuma, od uvodne “Hell’s Bells”, preko “Shoot To Thrill”, “Let Me Put My Love Into You” i naslovne “Back In Black”, do “You Shook Me All Night Long”, i odjavne “Rock And Roll Ain’t Noise Pollution”. Ništa na tom albumu, iako je ama baš sve moglo poći u krivo, nije zaostajalo za monolitnošću pjesama, zvuka i Muttove snimke albuma “Highway To Hell”, nakon kojeg se smatralo da AC/DC ne mogu dalje i bolje, pogotovo ne poslije Bonove smrti. Netko će reći kako su AC/DC, i s Bonom i s Brianom, uvijek isti, nepromjenjivi, i time dosadni, ali zašto dovraga mijenjati posložene riffove, solaže, ritam sekciju i vokal. Da kojim slučajem do Zemlje dolete predstavnici neke ekstraterestrijalne civilizacije i pitaju što je to rock’n’roll, umjesto bilo kakvih pojašnjavanja valjalo bi im pustiti “Back In Black” ili “Highway To Hell”. Jebi ga, bolje od toga ne može, barem kad je posrijedi rock’n’roll. I ništa ne tjera krv da kola žilama kao kad, uz do bola glasno navijen “Hell’s Bells” ili “Highway To Hell”, stišćete gas do daske, i usred noći jurcate autom. Nisam poput Scotta izdahnuo od prekomjerne doze alkohola u Renaultu 5, ali sam svoj Renault 5 skurio zbog takvih vožnji uz AC/DC.

Trebalo je neko vrijeme da se priviknemo na Johnsonov kreštaviji i skvičaviji glas u odnosu na Scottovo pohotno zavijanje i dahtanje, ali u suštini, to su dva fenomenalna albuma istog benda, s dva različita pjevača koji se savršeno uklapaju u ono što AC/DC jesu u svojoj srži, a to je šljakerski rock’n’roll petorice frajera, koji samo traže malo zabave nakon napornog posla. Iz tog šljakerskog etosa i rock’n’roll erosa, u kojem nema mjesta za današnju ispranu i zamornu političku korektnost, izvire i sve ono zbog čega stotine milijuna ljudi diljem globusa obožavaju AC/DC kao škver, rudnik ili željezaru, iz kojih stižu najbolji rock’n’roll proizvodi. Tko god je barem jednom prisustvovao tom proizvodnom procesu, teško će ga zaboraviti, jer odlazak na koncert AC/DC-a je poput prvog odlaska djeteta u trgovinu s igračkama. (Aleksandar Dragaš, jutarnji hr)

Popis pjesama: 1. Hell’s Bells | 2. Shoot To Thrill | 3. What Do You Do For Money Honey w 4. Given The Dog A Bone | 5. Let Me Put My Love Into You | 6. Back In Black | 7. You Shook Me All Night Long | 8. Have A Drink On Me | 9. Shake A Leg | 10. Rock And Roll Ain’t Noise Pollution

Nastavi čitati

Glazba

24.7.1990. | Pantera: Cowboys From Hell

Objavljeno

-

Napisao/la

    278 pregleda

Foto: Joe Giron

Cowboys From Hell” je peti studijski album čuvenog američkog power metal benda Pantera, objavljen na današnji dan 24. srpnja 1990. godine za izdavačku kuću Atco records.

“Cowboys From Hell” bio je Panterin komercijalno uspješni album. Mnogi njihovi obožavatelji smatraju ga njihovim “službenim” debitantskim albumom jer predstavlja njihov prelazak sa glama na groove metal.

Popeo se na 27. mjestu top liste Billboard Music Charts Top Heatseekers, a IGN ga je proglasio 19. najutjecajnijim heavy metal albumom svih vremena.

Pjesma “Cowboys From Hell” nalazila se i u igrici za Playstation 2 Guitar Hero, dok su pjesmu “Domination” obradili Finci Apocalyptica, na svom drugom studijskom albumu “Inquisition Symphony” a grupa Bullet for My Valentine ju je uvrstila na B-strani singla “Tears Don’t Fall”. Povodom 20. godišnjice objave albuma, 2010. godine je objavljeno je remasterirano reizdanje, sa dva dodatna diska. Na jednom su snimke uživo, a na drugom demo snimke pjesama, zajedno sa neobjavljenom pjesmom “The Will to Survive”, čiji su dijelovi korišteni u pjesmi “This Love” s njihovog idućeg albuma, remek djela “Vulgar Display of Power”.

Pantera je album snimala u teksaškom Pantego Sound studiju a, uz bend, produkciju potpisuje Terry Date. Pantera je te 1990. godine djelovala kao kvartet u sastavu Phil Anselmo (vokal), Dimebag Darrell (gitara), Rex Brown (bas) i Vinnie Paul (bubanj).

Popis pjesama: 1. Cowboys From Hell | 2. Primal Concrete Sledge | 3. Psicho Holiday | 4. Heresy | 5. Cemetery Gates | 6. Domination | 7. Shattered | 8. Clash With Reality | 9. Medicine Man | 10. Message In Blood | 11. The Sleep | 12. The Art Of Shredding

Nastavi čitati

Glazba

Klinika Denisa Kataneca i “Jada Jada” na vinilu!

Objavljeno

-

Napisao/la

    260 pregleda

Foto: Marina Uzelac

Klinika Denisa Kataneca objavila je hvaljeni album “Jada Jada” na vinilu (Menart)! Album je do sada bio dostupan samo digitalno, a riječ je o jednom od najboljih alternativnih izdanja u 2020. po izboru glazbenih kritičara.

Za naslovnicu albuma, Denisa Kataneca su inspirirala djeca i to tjedan dana prije izlaska albuma: “Taj dan su, u školi u kojoj radim kao asistent u nastavi, bile održane maškare. Djevojčice i dječaci kao princeze, brice, slonovi, motoristi, skakali su kao vesela družina harmonikaša iz basne. Jedan dječak, slijepi dječak, u kostimu rozog zeke, izdvojio se iz skupine i sjeo za stol. U svom tom veselju nešto ga je svladalo. Podbočio je ruku na stol i dlanom pridržao čelo. Slika je bila divna, u isto vrijeme i sretna i tužna, a mene je podsjetila na naš album”, prisjeća se Denis Katanec napominjući kako nam mnogo toga lijepog i nesvakidašnjeg daju djeca pa su tako njemu bile inspiracija i za naslovnicu i za pjesme.

S live izvedbom pjesme “Mala snaga II”, koja je također objavljena na albumu “Jada Jada”, Klinika Denisa Kataneca se predstavila i na također hvaljenoj kompilaciji “Zagreb Calling: Generacija bez refrena” (Menart).

Trenutačnu postavu Klinike Denisa Kataneca čine Karlo Cmrk (bas), Brane Norac (električna gitara/vokal), Vinko Vujec (bubnjevi) i (naravno) Denis Katanec (akustična gitara/vokal).

Glazba Klinike najbolje se može opisati kao mješavina noisea, psihodeličnog avant-folka, shoegazea, popa i na trenutke eksperimentalne glazbe. Prvijenac Klinike DK bila je “Nikta zorja” – izvrstan introspektivni i ćudljiv album koji mijenja raspoloženje od pjesme do pjesme, ljuljajući slušatelja od blaženstva do egzistencijalnog ruba. Početkom 2019., izašao je EP “Rode” i odmah po izlasku prepoznat je od strane kritičara kao izvrstan skup pjesama, a koncertna promocija popunila je kultni zagrebački KSET.

Vrtoglavi uspon Klinike bio je pitanje vremena, a jedino što ju je moglo zaustaviti je nešto nepredvidljivo poput pandemije.

Band je ove godine već održao nekoliko uspješnih koncerata, a pred njim su uskoro još dva nastupa:

30.7. Škofja Loka

31.7. Tam Tam Music Festival

Album “Jada Jada” je dostupan i na digitalnim servisima.

Nastavi čitati

Zadnje objave

Aktualnoprije 9 sati

U susret 56. Vinkovačkim jesenima, u Karlovcu sastanak hrvatskih ZAKUD-a

Grad na četiri rijeke bio je domaćin 3. susreta županijskih ZAKUD-a Hrvatske. Inicirali su ga predstavnici Zajednice kulturno-umjetničkih društava Vukovarsko-srijemske...

Aktualnoprije 11 sati

Knjige koje ovog ljeta nosimo na plažu

Bilo da je riječ o gradskoj ili morskoj, u torbi za plažu neizostavna je knjiga. Netko će po nju na...

Aktualnoprije 12 sati

U povijest 23. Ljetnih Olimpijskih igara u Tokiju upisao se i Vinkovčanin Tomislav Zadro

U povijest 23. Ljetnih Olimpijskih igara u Tokiju, upisao se i Vinkovčanin Tomislav Zadro, paraolimpijac, predsjednik Hrvatskog biciklističkog saveza, na...

Aktualnoprije 14 sati

Vinkovački maturanti briljirali u Engleskom jeziku, Hrvatski nešto slabiji

Abecednim redom po školama, od 16 učenika koji su završili 4. razred njih 12 je prijavilo ispite na Državnoj maturi...

Aktualnoprije 15 sati

Slavonsku priču pričaju tipični slavonski likovi

U moru dizajnerskih majica, opet majice. No, ovoga puta majice s jednom slavonskom pričom, pričom koja kroz poznate stihove vinkovačkog...

Aktualnoprije 16 sati

Prvi put obilježava se Svjetski dan prevencije utapanja, 25. srpnja

Ove godine po prvi put u svijetu se 25. srpnja obilježava Svjetski dan prevencije utapanja. Generalna skupština UN-a usvojila je povijesnu rezoluciju...

Aktualnoprije 17 sati

HZJZ: Utrošeno preko tri milijuna doza bez prijavljenih nuspojava sa smrtnim ishodom

Više od tri milijuna doza cjepiva protiv koronavirusa dosad je utrošeno u Hrvatskoj, bez ijedne prijave sumnje na nuspojavu sa...

Aktualnoprije 18 sati

U Hrvatskoj 125 novozaraženih osoba

U protekla 24 sata zabilježeno je 125 novih slučajeva oboljelih od COVID-19 pa je broj aktivnih slučajeva u Hrvatskoj danas...

Najčitanije