U Filmološkoj biblioteci Akademije dramske umjetnosti, a u suizdavaštvu s Hrvatskom sveučilišnom nakladom, upravo je izašla knjiga Hrvoja Turkovića Rasprava o popratnoj filmskoj glazbi. U knjizi se kroz analitičku polemiku s različitim varijantama tzv. ‘kompenzacijske teorije uporabe filmske glazbe’ objašnjavaju temeljni tipovi filmske glazbe, različiti oblici popratne filmske glazbe, a daje se i sustavna teorija funkcije popratne glazbe.
Službeno predstavljanje knjige održat će se najesen u prostorima Akademije dramske umjetnosti, a ovo, kao i ostala ADU-ova izdanja mogu se kupiti na stranicama sveučilišne naklade.
Iz recenzije dr. Krunoslava Lučića: ”Turkovićevo djelo daje ključan znanstveni doprinos proučavanju filmske glazbe (popratne, ali i prizorne) kao dijela filmskoga zvuka. Iako u hrvatskoj i svjetskoj filmološkoj literaturi postoje značajni tekstovi koji se posvećuju istraživanju upravo ovih problema, Turković na inovativan, detaljan i sustavan način nadograđuje postojeće teorijske modele razumijevanja ključnih problema filmskoga zvuka i popratne filmske glazbe (njezina prizornost/neprizornost; primjetnost/neprimjetnost; funkcionalnost) nudeći i vlastiti model kroz teoriju metadiskursno-regulativne funkcije popratne filmske glazbe kao Turkovićeva općeg modela metakomunikacijskog razumijevanja prirode filmskoga izlaganja, razrađivanog u njegovim ranijim istraživanjima. Izvrsnosti i metodičnosti knjige svakako doprinose i vrlo opsežne, relevantne bilješke koje pomno objašnjavaju teorijske koncepte koji rukovode razumijevanjem popratne glazbe u filmu te funkcioniraju kao svojevrsni pojmovnik, orijentacijsko pomagalo pri praćenju glavnoga teksta. Time je važnost ovoga djela dodatno osnažena.”
Bilješka o autoru: Hrvoje Turković diplomirao je filozofiju i sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1972., magistrirao filmske studije na New York Universityju 1976., doktorirao filmsko-teorijskom tezom u Zagrebu 1991. Od 1977. do 2009. bio je profesor na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Od 1998. predsjednik je Hrvatskoga filmskog saveza. Uz više od 700 tekstova u raznim publikacijama, objavio je knjige Filmska opredjeljenja (1985), Strukturalizam, semiotika, metafilmologija (1986), Razumijevanje filma (1988), Teorija filma (1994, 2000), Umijeće filma (1996), Suvremeni film (1999), Razumijevanje perspektive (2002), Hrvatska kinematografija (s V. Majcenom, 2003), Film: zabava, žanr i stil (2005), Narav televizije (2008.) (nagrada Kiklop za publicistiku) te Retoričke regulacije (2009), Nacrt filmske genologije (2010), Život izmišljotina. Ogledi o animiranom filmu (2012), Teorija filma (2012) i Politikom po kulturi (2016). Priredio je knjigu 50 godina studija montaže (2019). Dobitnik je nagrada Vladimir Nazor i Vladimir Vuković za životno djelo.
*Knjiga Hrvoja Turkovića Rasprava o popratnoj filmskoj glazbi izlazi u sklopu Filmološke biblioteke, u programu izdavačke djelatnosti Akademije dramske umjetnosti u suradnji s Hrvatskom sveučilišnom nakladom i pod vizualnim identitetom za koji su zaslužne dizajnerice iz kreativnog kolektiva OAZA (Roberta Bratović i Maša Poljanec), pobjednice Natječaja za oblikovanje vizualnih standarda izdavačke djelatnosti Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu / identitet biblioteke ADU-a, kojeg je provelo Hrvatsko dizajnersko društvo.
Izvor: HAVC