Ministar pravosuđa i uprave Ivan Malenica donio je uputu kojom je, radi sprječavanja širenja koronavirusa, propisan način rada državne uprave. Prema toj uputi, i za građane vrijede nova pravila kada je u pitanju obavljanje poslova u državnim ustanovama, uredima i zavodima, prenosi Hina.
Mjerenje temperature
Tako tijela državne uprave nastavljaju obavljati neposredan rad sa strankama, ali uz prethodnu najavu i samo kada to nije moguće riješiti bez prisutnosti stranaka. Za primanje stranaka u svim tijelima bit će osiguran poseban prostor. Stranke kojima se onemogući ulazak uputit će se na podnošenje svog zahtjeva drugim putem, primjerice e-poštom. U skladu s odlukom Stožera civilne zaštite, u tijelima državne uprave određuje se obvezno korištenje maski prilikom ulaska i izlaska iz zgrade te u hodnicima, u uredima gdje nije moguća fizička distanca, na sastancima neovisno o razmaku, prilikom rada sa strankama, za zaposlenike koji pripremaju i poslužuju hranu te za zaposlenike koji su korisnici tih usluga. Stranke i gosti u tijelima državne uprave također su dužni nositi maske za cijelo vrijeme boravka.
Prema svim tim odrednicama, radit će se u područnim uredima Porezne uprave iz koje podsjećaju građane što se za njih promijenilo. “Iznimno punomoći za dodjelu ovlaštenja ili druge obrasce za dodjelu i/ili ukidanje ovlaštenja mogu se predati preko internet-forme ‘Pišite nam‘. Podsjećamo sve građane i poduzetnike kako prijavom u sustav e-Porezna mogu sami upravljati ovlaštenjima i na taj način dodjeljivati ovlaštenja drugoj osobi te nije potrebno donositi obrazac punomoći u ispostave”, izvještavaju iz Porezne uprave uz napomenu kako zbog epidemiološke ugroze Područni ured Vukovar i Ispostava Vukovar do 13. studenoga neće primati stranke.
Kada su u pitanju šalteri u MUP-u, građani se obavještavaju kako za poslove koji se obavljaju na šalterima ne treba prethodna najava.
Upravni poslovi Policijske uprave u Vinkovcima i u Policijske postaje Vukovar od ponedjeljka 9. studenog počinju s primjenom novog radnog vremena. Građanima će biti na raspolaganju svaki radni dan od 7.30 do 20.00 sati.
U vrijeme pauza od 10.30 do 11 sati i od 17 do 17.30 sati te u vrijeme dezinfekcije radnog prostora između smjena od 13.30 do 14 sati upravni poslovi neće primati stranke.
“Građani koji imaju novu osobnu iskaznicu, izdanu nakon 8. lipnja 2015., ili posjeduju jednu od vjerodajnica za sustav e-Građanin, mogu i bez dolaska u policijsku upravu/policijsku postaju elektroničkim putem pristupiti uslugama e-putovnica, e-vozačka, e-boravište i e-suglasnost uz razinu autentifikacije 4, te e-usluge uz razinu autentifikacije razine 2. Osobne iskaznice ili vozačke dozvole čiji je rok važenja istekao počevši od 11. ožujka 2020. godine, kada je proglašena epidemija COVID-19 za područje RH, smatraju se valjanima i nakon isteka roka važenja, a najduže 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije”, podsjećaju iz PU Vukovarsko-srijemske.
Kada je riječ o reguliranja rada zaposlenika u državnoj upravi, uputom iz Ministarstva ih se upozorava da zapamte osobe s kojima su bili na udaljenosti manjoj od dva metra i dulje od 15 minuta za slučaj da te podatke trebaju dati epidemiolozima. Također, zaposlenicima i strankama s povišenom temperaturom, smetnjama u disanju i suhim kašljem zabranjen je ulazak u prostorije državne uprave. Uputom se predviđa i rad od kuće te klizno radno vrijeme.