Danas je na snagu stupio Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a jedan od naglasaka je i jasno definiranje koridora za prolazak hitnih službi.
Praksa je, naime, pokazala, kako mnogi sudionici u prometu ne znaju kako reagirati u trenutku kada ugledaju rotirajuća svjetla i čuju sirene vozila hitnih službi i kako im osigurati što lakši i brži pristup incidentnim lokacijama ili zdravstvenim ustanovama.
Novi zakon stoga jasno definira koridor za prolazak vozila hitnih službi na prometnicama sa dvije ili više prometnih traka, a koji je usklađen s pravilima u ostalim zemljama Europske unije.
Na prometnici s dva prometna traka hitni koridor formira se tako što se vozila u desnom traku pomaknu što više udesno, a vozila u lijevom traku što više ulijevo.
Na prometnicama s tri traka oslobađa se srednji trak tako što se vozila u srednjem traku pomaknu u desni trak i propuste interventna vozila.
Na dvosmjernoj cesti, podsjetimo, vozila se pomiču u desnu stranu.
Kako ističu u HAK-u, vozila s posebnim zvučnim oglašavanjem i plavim svjetlosnim oznakama smatraju se vozilima s pravom prednosti prolaska i nazivaju se interventnim vozilima!
Kad interventno vozilo hitne pomoći, vatrogasaca ili policije ne može na vrijeme stići na mjesto nesreće stvaraju se kolone i ugrožavaju se životi unesrećenih. Ako je unesrećena osoba zaprimljena u hitni prijam i dobije odgovarajući tretman u roku jednog sata od nastanka ozljede, njezine su mogućnosti za preživljavanje veće od 85 %.
Zato je za prolazak interventnih vozila potrebno stvoriti prometni koridor jer on može spasiti nečiji život. “Vozite savjesno i stvorite hitni koridor jer tako možete spasiti život!”, poručuju iz HAK-a.