Page 14 - Vinkovački list - 1. veljače 2019.
P. 14
PETAK, 1.2.2019.

Digitalizacija seoskog turizma Instagram već odavno nije samo obična društvena platforma za obično dijeljenje fotografija Ono što su nekada bili
blogovi – danas su
Katalozi kroz Instagram “dnevnici“. Samo
u Hrvatskoj, oko 900 tisuća
Nekome posao,aplikaciju ljudi ima profil na ovoj
Ministarstvo turizma uspo- drugima zabava društvenoj mreži koja je
trenutno najomiljenija na
stavlja digitalni katalog seoskog svijetu
turizma.Domaći tradicional-
ni proizvodi, osim u pogledu
gastronomske ponude, obogaćuju

turističku ponudu te pritom

čuvaju seoske običaje, tradiciju, Dok je nekima Instagram aplikacija za zabavu, drugi su ovu
kulturnu baštinu, što čini

posebnu prepoznatljivost Hrvatske društvenu mrežu iskoristili za različite poslovne suradnje.
kao turističkog odredišta. S jedne strane tu su  popularni influenceri, a s druge strane
Upravo s ciljem promocije seoskog brendovi koji žele doprijeti do što većeg broja različitih ljudi
turizma, Ministarstvo turizma
izradilo je digitalni katalog

seoskog turizma Republike Moć društvenih mreža raste, Dunja s 4 tisuće pratitelja na putu znala za VSCO filtere, Snapseed
Hrvatske kroz aplikaciju moj-se- a Instagram je trenutno jedna da to jednoga dana postane. Kako opcije i dusty efekte i sve ono što je
oski.hr. Svrha izrade aplikacije, od najpopularnijih. Stoga smo kažu, profil su otvorile iz zabave danas “must have“ na Instagramu.
koja će biti sastavni dio mrežnih u razgovoru s poznatim vinko- i zato “jer svi imaju Instagram“, Uvijek mi je bio jako drag hobi, ali u
stranica Ministarstva turizma vačkim “Instagram damama“ bez nekakvog određenog cilja ili jednom periodu se činio kao posao.
i Hrvatske turističke zajednice, Josipom Dragun i Dunjom motiva. “Moja Instagram priča Svemu sam se ozbiljnije posvetila
promocija je poljoprivrednih gos- Šaran otkrili kakve koristi započela je nimalo posebno. krajem treće godine faksa, a prve
podarstava koja se bave nekim od može donijeti ova društvena Pojavila se nova društvena suradnje su se počele pojavljivati
oblika turističko-ugostiteljske dje- platforma, što znači biti influen- platforma koja mi je bila privlačna kada sam prešla 5 tisuća pratitelja“,
latnosti. “Aplikacija će predstav- cer te može li donijeti zaradu. i zanimljiva jer se bazirala na foto- započinje svoju priču Josipa, magi-
ljati turističku ponudu hrvatskih grafijama i zamislila sam ju kao strica eksperimentalne biologije
regija, omogućiti besplatnu Josipa Haluška svoj virtualni foto-album, u kojem koja radi u struci kao Field Applica-
promociju poljoprivrednih gos- josipa.haluska@novosti.hr ću bilježiti i čuvati sve što me tion Scientist s trenutnom adresom
podarstava od kojih većina, zbog raduje u životu. Ja sam renesansni u blizini Freiburga.
ograničenih sredstava i dostupno- Ono što su nekada bili blogovi tip i jednostavno volim isprobati i
sti informacijsko-komunikacij- – danas su Instagram “dnevnici“. otkrivati nove stvari“, rekla nam Više od hobija
skih tehnologija, nije u mogućno- Samo u Hrvatskoj, oko 900 tisuća je Dunja, pomoćnica u nastavi u Instagram je omogućio da
sti predstaviti svoje poljoprivredne ljudi ima profil na ovoj društve- jednoj osnovnoj školi i glumica
proizvode i turističke usluge koje noj mreži koja je trenutno najo- u kazalištu “Nova Scena“, čiji je gotovo svatko tko želi može
nude na svom gospodarstvu i time miljenija na svijetu. Kako i ne bi profil prepun fotografija modnih doživjeti svojih pet minuta slave.
ostaju manje dostupni domaćem bila kad nam omogućava da se kombinacija, makeup transfor- Puno je jednostavniji od klasičnog
i stranom turističkom tržištu”, drugima predstavimo u najljepšoj macija i autorskih tekstova. S bloga, zahtijeva manje ulaganja, a
ističu iz Ministarstva turizma. N.Ž verziji sebe. Tako smo na Instagra- druge strane, Josipa je jedna od nudi širu publiku. Tako primjeri-
mu svi lijepi i nasmijani. Putujemo. onih influencerica koja ne krije ce status modne zvijezde možete
Energetska strategija Veselimo se. Jedemo lijepu hranu. svoju ljubav prema modi i igranju steći tek zahvaljujući dobrom i
Družimo se. Vjerojatno je upravo s najnovijim trendovima, ali i popularnom Instagram profilu. No,
Moguć i taj kolaž sretnih trenutaka, putovanju. U njezin stil i profil lako kakva je situacija kod nas? Prate
izvoz struje taj idealan bijeg od stvarno- se zaljubiti, a objavljuje ono što joj li i Vinkovčanke strane digitalne
sti i “savršeni svijet“ razlog zbog se u tom trenutku najviše sviđa. trendove ili ipak zaostajemo?
kojega toliko volimo Instagram. “Profil sam otvorila dok još nisam
Međutim, ova društvena mreža Gotovo svaka druga mlada osoba
puno je više od tek jedne platforme Influencer je osoba koja ima u Vinkovcima ima Instagram,
za dijeljenje fotografija. Danas je to toliku popularnost na društvenim no još uvijek smo sredina u kojoj
i bazen uspješnih, najčešće mladih mrežama da nad svojim nemamo baš influencera ili onoga
ljudi, koji Instagram koriste za gledateljima, pratiteljima ili tko bi od toga mogao živjeti. Jer,
posao i zaradu. Posebno su poznati čitateljima ima jako velik utjecaj, a realno, društvene mreže mogu biti
tzv. influenceri – uglavnom modni rade naporan i profitabilan posao. jako unosan posao, a doznajemo
i travel blogeri koji na svojim Svjetski brendovi prepoznali da se u Hrvatskoj tako može zaraditi
profilima broje više od 20 tisuća su važnost, popularnost i puno više od jedne prosječne plaće.
pratitelja. utjecaj Instagrama, pa se sve Za Dunju i Josipu Instagram je
više reklamiraju putem takvog ponajviše ljubav i zabava, stoga ne
Svoja iskustva iz svijeta ove nenametljivog oglašavanja koje pripadaju onom svijetu u kojemu
društvene mreže s nama su podi- oglašivača nastoji uklopiti u je on primarni izvor financija.
jelile Josipa Dragun i Dunja Šaran. prirodnu i zanimljivu okolinu “Nemam ambicije razvijati se
Josipa, s gotovo 27 tisuća pratite- poslovno putem Instagrama, tako
lja, prema definiciji već je davno da će on meni ostati platforma
postala influencerica, dok je na kojem ću skupljati uspomene i
moju veselu družinu koja me bodri

Hrvatska u sljedećih 30
godina u proizvodnji električne
energije može postati samodo-
statna te ju naposljetku i izvoziti.
Procjena je to ministra Tomislava
Ćorića, koju je iznio na konfe-
renciji “Ususret novoj energet-
skoj strategiji”, koju je organizi-
rao Jutarnji list, pritom napome-
nuvši da je punu energetsku neo-
visnost zemlji veličine i kapacite-
ta Hrvatske teško postići, posebice
kod fosilnih goriva. “Ono na čemu
možemo raditi jest da u sljedećih
10, 20, 30 godina učinimo sve da
u proizvodnji električne energije u
cijelosti zadovoljimo svoje potrebe
i u konačnici u jednom trenutku
izvozimo, zato što nam kapacitet
u obnovljivim izvorima energije to
dopušta”, rekao je Ćorić. Poručio je
kako očekuje da će Sabor do kraja
drugog tromjesečja usvojiti novu
energetsku strategiju, te podsjetio
da je posljednjih nekoliko mjeseci
u javnoj raspravi bila “Zelena
knjiga”, koja je analitička podloga
za izradu strategije. FS
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19