Page 12 - Vinkovački list - 9. travnja 2021.
P. 12
Vinkovci PETAK 9.4.2021.
Vinkovački list
Škola u koroni:
Online nastava
nužno je zlo
Dilemi je kraj jer stigla je odluka kako sve osnovne i
srednje škole od ponedjeljka prelaze na online nastavu
Koliko će deficita u znanju kosti jer nisu svi učenici jednako Dunja je jedna od onih koji su se
i vještinama proizvesti digitalno opremljeni. itekako uvjerili da su mladi jedna
“novo normalno”? Koliko će od najranjivijih skupina u korona-
time učenici biti cjeloživot- Jedan za drugim problemom krizi. Digitalno obrazovanje ima
no oštećeni? Kakve će biti veže novonastala situacija, a veliku važnost u napredovanju
dugoročne posljedice? Struka glavni razlog zbog kojeg roditelji obrazovnog sektora, no virtualna
i roditelji slažu se u jednom – više vole tradicionalni način ško- nastava, tvrde mnogi, donosi više
online nastava je nužno zlo, a lovanja jeste to što kod online štete nego koristi. Potvrdio nam
odgovori na ova pitanja nipošto nastave oni moraju preuzeti je to i školski psiholog Robert
ne bi trebali ostati zanemareni. ulogu učitelja. To jako dobro zna Kovačević. Imajući na umu da se
i Dunja Slišković, majka troje neki roditelji žale kako su njihova
Josipa Haluška školaraca. Svi oni su pohađali djeca pala u depresiju otkako ne
josipa.haluska@novosti.hr online nastavu, a kako nam je idu u školu, upitali smo ga kakva je
rekla, najteže je to bilo djetetu koji situacija s našim školarcima, kako
Još uvijek traju proljetni ide u drugi razred osnovne škole. podnose novonastalu situaciju te
praznici, a od ponedjeljka sve što im najteže pada.
škole prelaze na online nastavu. “S njime moramo baš sjesti
Odnosno, učenici od 1. do 4. i raditi, objasniti mu i pomoći “Najveći problem je kod
razreda osnovne škole i učenici sve. Jako mu nedostaju prijate- usvajanja gradiva jer online
završnih razreda srednjih škola lji i druženje i taj neki natjeca- nastava nikada ne može biti
nastavu pohađaju u školi, dok teljski duh u nastavi. Sa starijima jednakog intenziteta i jednake
će učenici od 5. do 8. razreda je lakše, oni mogu sve sami iako kvalitete kao nastava uživo.
osnovnih škola i učenici od 1. do je to daleko od onoga kako prate Učenici kad se vrate u školu imaju
3. razreda srednjih škola nastavu nastavu u školi. Kod kuće jedno- polovično znanje, tako da se sada
pohađati online. Već puno puta stavno nemaju tu koncentraciju”, susrećemo s lošijim ocjenama
pisali smo koliko online nastava govori nam Dunja i dodaje kako nego inače. Ne bih rekao da je to
utječe na učenje, no ovoga puta je njezinim školarcima zanimljivo zbog depresije i psihičkog stanja,
raspitali smo se kakve posljedice biti kod kuće jer školske obaveze nego zbog toga što djeca nemaju
ovakav oblik nastave ostavlja na rješavaju “iz kreveta”, ali s druge priliku dovoljno i kvalitetno
njihovu psihu. Nedostatak socijal- strane nedostaje im fizičke aktiv- usvojiti gradivo, osobito ono kom-
nih kontakata i učenje na daljinu nosti. pleksnije”, pojašnjava Kovačević
mogu imati trajne posljedice na i dodaje kako nemaju zabilježe-
mentalno zdravlje mladih i njihov “Učenici se više druže nih slučajeva depresije, a učenici
društveni razvoj, pa je važno poslije nastave, pa su se već i naviknuli na brojne
kontinuirano podsjećati koliko socijalizacija i društvenost promjene. Najteže je, napominje,
socijalna isključenost dovodi do nisu jako narušeni”, smatra bilo prije godinu dana kada je tek
problema, trauma, ali i nejedna- školski psiholog uvedena online nastava.
“Učenicima je najveći problem
Vinkovački list
Škola u koroni:
Online nastava
nužno je zlo
Dilemi je kraj jer stigla je odluka kako sve osnovne i
srednje škole od ponedjeljka prelaze na online nastavu
Koliko će deficita u znanju kosti jer nisu svi učenici jednako Dunja je jedna od onih koji su se
i vještinama proizvesti digitalno opremljeni. itekako uvjerili da su mladi jedna
“novo normalno”? Koliko će od najranjivijih skupina u korona-
time učenici biti cjeloživot- Jedan za drugim problemom krizi. Digitalno obrazovanje ima
no oštećeni? Kakve će biti veže novonastala situacija, a veliku važnost u napredovanju
dugoročne posljedice? Struka glavni razlog zbog kojeg roditelji obrazovnog sektora, no virtualna
i roditelji slažu se u jednom – više vole tradicionalni način ško- nastava, tvrde mnogi, donosi više
online nastava je nužno zlo, a lovanja jeste to što kod online štete nego koristi. Potvrdio nam
odgovori na ova pitanja nipošto nastave oni moraju preuzeti je to i školski psiholog Robert
ne bi trebali ostati zanemareni. ulogu učitelja. To jako dobro zna Kovačević. Imajući na umu da se
i Dunja Slišković, majka troje neki roditelji žale kako su njihova
Josipa Haluška školaraca. Svi oni su pohađali djeca pala u depresiju otkako ne
josipa.haluska@novosti.hr online nastavu, a kako nam je idu u školu, upitali smo ga kakva je
rekla, najteže je to bilo djetetu koji situacija s našim školarcima, kako
Još uvijek traju proljetni ide u drugi razred osnovne škole. podnose novonastalu situaciju te
praznici, a od ponedjeljka sve što im najteže pada.
škole prelaze na online nastavu. “S njime moramo baš sjesti
Odnosno, učenici od 1. do 4. i raditi, objasniti mu i pomoći “Najveći problem je kod
razreda osnovne škole i učenici sve. Jako mu nedostaju prijate- usvajanja gradiva jer online
završnih razreda srednjih škola lji i druženje i taj neki natjeca- nastava nikada ne može biti
nastavu pohađaju u školi, dok teljski duh u nastavi. Sa starijima jednakog intenziteta i jednake
će učenici od 5. do 8. razreda je lakše, oni mogu sve sami iako kvalitete kao nastava uživo.
osnovnih škola i učenici od 1. do je to daleko od onoga kako prate Učenici kad se vrate u školu imaju
3. razreda srednjih škola nastavu nastavu u školi. Kod kuće jedno- polovično znanje, tako da se sada
pohađati online. Već puno puta stavno nemaju tu koncentraciju”, susrećemo s lošijim ocjenama
pisali smo koliko online nastava govori nam Dunja i dodaje kako nego inače. Ne bih rekao da je to
utječe na učenje, no ovoga puta je njezinim školarcima zanimljivo zbog depresije i psihičkog stanja,
raspitali smo se kakve posljedice biti kod kuće jer školske obaveze nego zbog toga što djeca nemaju
ovakav oblik nastave ostavlja na rješavaju “iz kreveta”, ali s druge priliku dovoljno i kvalitetno
njihovu psihu. Nedostatak socijal- strane nedostaje im fizičke aktiv- usvojiti gradivo, osobito ono kom-
nih kontakata i učenje na daljinu nosti. pleksnije”, pojašnjava Kovačević
mogu imati trajne posljedice na i dodaje kako nemaju zabilježe-
mentalno zdravlje mladih i njihov “Učenici se više druže nih slučajeva depresije, a učenici
društveni razvoj, pa je važno poslije nastave, pa su se već i naviknuli na brojne
kontinuirano podsjećati koliko socijalizacija i društvenost promjene. Najteže je, napominje,
socijalna isključenost dovodi do nisu jako narušeni”, smatra bilo prije godinu dana kada je tek
problema, trauma, ali i nejedna- školski psiholog uvedena online nastava.
“Učenicima je najveći problem