Page 13 - Vinkovački list - 9. travnja 2021.
P. 13
AK 9.4.2021. Vinkovci 13
Vinkovački list

Poljoprivredno šumarska škola Vinkovci u projektu Erasmus+ KA102 projekt TIME

Put u Španjolsku
za prve korake u
radu s dronovima
Šest dana su
proveli u učionici,
a četiri na
terenskoj nastavi
– poligonu te
polju naranče i
maslina

Baš poput dronova koje će
koristiti, 18 učenika i jedan
nastavnik Poljoprivred-
no šumarske škole Vinkovci
uspješno su “sletjeli” na
hrvatsko tlo iz Španjolske gdje
su boravili u sklopu projekta
Erasmus+ KA102 projekt TIME.
Kako smo već pisali, učenici su
tijekom dva tjedna provodili
stručnu praksu iz područja
primjene bespilotnih letjelica
u poljoprivredi.

uhvatiti kontinuitet sa svime, pa smo sretni što možemo imati Josipa Haluška pružio im je priliku da usvoje di što im daje prednost na tržištu
iako su sada već naviknuti na i ovaj oblik nastave gdje djeca josipa.haluska@novosti.hr vještine upravljanja dronovima rada, ali i u radu na vlastitim
promjene, pa depresivnosti i ne gube puno i dobiju određeni i znanja o obradi podataka koje OPG-ovima gdje će te vještine
loših osjećaja nema kao prije. rang znanja”, govori nam Markić. Učenici drugih, trećih i dobiju putem snimaka. Svaki mogli iskoristiti za povećanje
Epidemiološka situacija je bolja, Napominje kako to sve ovisi i o četvrtih razreda obrazovnih učenik je tijekom prakse dobio na prinosa i učinkovitije upravlja-
a dolaskom toplijeg vremena i učenicima te njihovom voljom programa agrotehničar i poljo- korištenje vlastiti laptop, a cijela nje gospodarstvom. Poljopri-
oni se više druže izvan škole te i željom za rad. Dobri i savjesni privredni tehničar fitofarmaceut praksa se odvijala na engleskom vredno šumarska škola kao Regi-
im socijalizacija i društvenost učenici jednako će se posvetiti u Sevilli su, u sklopu projekta sufi- jeziku, što je doprinijelo pobolj- onalni centar kompetentno-
nije toliko narušena. Najviše žele gradivu bez obzira o kakvom nanciranog od EU u iznosu od 80 šanju aktivnog korištenja stranog sti ima za cilj sustavno pružati
na uživo nastavu zbog dodatnog obliku nastave se radi, dok će tisuća eura, napravili prve korake jezika u stvarnim situacijama, učenicima pristup i edukaciju
pojašnjavanja gradiva i druženja oni malo lošiji možda iskoristiti u radu s dronovima. Započeli su kako svakodnevnim, tako i onima suvremenim tehnologijama u
s prijateljima”, napominje. situaciju i više “muljati”. s teorijom primjene dronova u vezanima uz struku”, pojasnila poljoprivredi, a nabava drona i
Mišljenja je kako se nedostatak poljoprivredi, zatim su preko nam je Rejhana Nuhanović provođenje edukacije jedan od
socijalnog kontakta može nado- Ista, možda i gora je situacija vježbanja upravljanja na simula- Tadijan, koordinatorica projekta primarnih ciljeva koji vrlo skoro
knaditi i roditeljskom brigom, u Tehničkoj školi budući da se toru u učionici došli i do samo- koja je s učenicima boravila u Špa- biti proveden.
podrškom obitelji i dobrom orga- tamo provodi i praktična nastava. stalnog upravljanje dronom na njolskoj.
nizacijom vremena. Ravnatelj Vukušić kaže kako poligonu, naučili su planirati let “Zadovoljni smo što smo i u
djeca imaju problem s usvaja- koristeći software i postavlja- Cilj ovog projekta je kreirati ovom izazovnom razdoblju uspjeli
Za svakog učenika škola kao njem gradiva, osobito iz STEM jući GCP te obrađivati dobivene program obuke za korištenje provesti barem jednu mobilnost
odgojno obrazovna ustanova područja, jer drugačije je rješavati fotografije u raznim programi- dronova u poljoprivredi koji bi bez poteškoća. Učenici su odu-
najbolje je okruženje, pa svaki zadatke iz fizike, kemije i mate- ma. Od ukupno 10 radnih dana, se uvrstio u kurikulum praktične ševljeni putovanjem, stručnom
prosvjetni radnik potvrdit će kako matike uživo nego na računalu. šest su proveli u učionici, a četiri nastave u ovoj vinkovačkoj školi i praksom i znanjima koja su stekli,
je usmena predaja puno kvalitet- na terenskoj nastavi – poligonu i provodio na njihovom dobru. Tako kako iz područja struke, tako i
nija od računala. Među njima su “Ta nastava nema tu kvalitetu polju naranče, maslina i pšenice. svi učenici mogu naučiti osnove za svoj osobni razvoj”, dodaje
i ravnateljica OŠ Ivana Mažura- i učenici nisu baš zadovolj- rada s dronovima u poljoprivre- Rejhana.
nića Marina Markić te ravnatelj ni, naročito maturanti koji se “Samostalan rad i rad u malim
Tehničke škole Mate Vukušić koji boje polaganja državne mature. timovima uz podršku tutora
su složni kako bi rezultati učenika Najveći problemi su kod učenika
bili puno bolji da nije koronakri- koji imaju praktičnu nastavu i
ze. laboratorijske vježbe, neki poslo-
davci nisu htjeli primiti učenike
“Biti fizički prisutan na nastavi na praksu jer je na njima bila
svakako je puno bolje jer je odgovornost ako se dijete razboli.
učitelj djeci dostupan u svakom Zato je potrebno vratiti barem
trenutku. Svi skupa se maksi- praktičnu nastavu”, zaključio
malno trudimo djeci omogućiti je Vukušić dodavši kako ova
što kvalitetniju nastavu, a evo situacija toliko utječe na rezultate
ova situacija primorala nas je i na učenika da su neki profesori čak
korištenje digitalne tehnologije, snizili svoje kriterije.
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18