Hrvatska turistička zajednica i ove godine od 19. do 23. veljače predstavlja domaću turističku ponudu na sajmu f.re.e u Münchenu, jednom od najvažnijih sajmova na njemačkom tržištu. Uoči sajma veliko turističko izaslanstvo srednje Dalmacije, točnije 70-ak alkara, alkarskih momaka i članova sinjske gradske glazbe prodefilirali su samim centrom grada na Marienplatzu i izazvali oduševljenje brojnih prolaznika glavnog grada pokrajine Bavarske.
U Münchenu boravi direktor HTZ-a Kristjan Staničić koji se susreo sa Michaelom Hinterdoblerom, izaslanikom Bavarske Vlade i pomoćnikom ministra za međunarodne i europske poslove, s Prinzom Leopold Von Bayernom, vlasnikom tvrtke Konig Ludwig Kaltenberg u čijem je vlasništvu brand Kaltenberg, ali i sa Evelyne Menges, članicom gradske Skupštine grada Münchena. Sajam su danas posjetili državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina, te predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović.
„Predstavljanje na sajmu u Münchenu izuzetno nam je važno iz razloga što Nijemci, a posebice stanovnici južnih pokrajina poput Bavarske, godinama čine najveći udio u ukupnom turističkom prometu Hrvatske. Nastup na sajmu ove smo godine obogatili velikim predstavljanjem alkara i naše 300-godišnje jedinstvene manifestacije Sinjska alka, a susreli smo se i s ključnim strateškim partnerima kao što su FTI Touristik, treći po veličini turoperator u Europi te I.D.Riva Tours, turoperatorom koji je specijaliziran za dovođenje njemačkih gostiju u Hrvatsku koji prognoziraju rast potražnje za hrvatskim destinacijama“, izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, dodavši kako je u dosadašnjem dijelu 2020. godine s tržišta Njemačke ostvaren rast od 25 posto u dolascima i 18 posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje lani, dok se na razini cijele 2020. godine očekuje ukupan rast prometa s njemačkog tržišta u rasponu do 3 posto.
„Dosadašnja razina prodaje s njemačkog tržišta veća je nego li prošle godine što nas iznimno veseli. Veliki utjecaj na rast turističkog prometa ima zračna povezanost te stoga ove godine očekujemo nastavak uspostave dodatnih aviolinija iz Njemačke. Turističko tržište sve se više mijenja pa se tako sve veći broj njemačkih turista okreće prema održivosti, odnosno proizvodima i ponudama s ugrađenom komponentom očuvanja prirode. Stoga, upravo u tom segmentu vidimo veliki potencijal i priliku za jačanje naše pozicije i u budućnosti na ovom za nas iznimno važnom tržištu“, poručio je državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina.
Sinjski alkari posebna atrakcija na sajmu i glavnom gradskom trgu u Münchenu
Nakon alkarskog defilea u centru Münchena, danas se na sajmu održava program Viteškog alkarskog društva i Gradske glazbe grada Sinja, kroz koji se posebno predstavila Splitsko-dalmatinska županija, s ciljem popularizacije UNESCO zaštićenog viteškog nadmetanja, ali i srednje Dalmacije i cijele Hrvatske kao turističke destinacije.
Voditeljica Ispostave HTZ-a u Münchenu Nera Miličić istaknula je kako joj je osobita čast što je domaćin sinjskim alkarima u Münchenu i promociji Sinjske alke na najvećem bavarskom turističkom sajmu f.re.e. „Alka je simbol domoljublja i ponosna sam da smo dio hrvatske kulture i tradicije uvrštene u UNESCO-ov popis nematerijalne baštine predstavili Bavarcima, koji su naši najbrojniji gosti. Svečana povorka alkara i alkarskih momaka zajedno sa sinjskom gradskom glazbom, između triju srednjovjekovnih vrata Münchena bili su posebna atrakcija za stanovnike i posjetitelje Münchena, ali i ponos brojnim Hrvatima koji žive u Bavarskoj“, istaknula je Miličić nadodavši kako su Sinjska alka i bavarske Kaltenberg viteške igre dio europske kulturne baštine, pa tim više veseli dogovorena suradnja sinjskih alkara i vitezova od Kaltenberga.
Posebna novost na ovogodišnjem sajmu je i osvježeni vizualni izgled štanda HTZ-a koji je, uoči nadolazećeg Europskog nogometnog prvenstva, obogaćen elementima crveno bijelih kvadratića. Posjetitelji sajma degustiraju prigodne koktele Alkar i Srce Jadrana, dok se u organizaciji HGK i HTZ-a, pod brandom “Vina Croatia – vina mosaica“, poslužuju i vrhunska hrvatska vina.
U sklopu štanda Hrvatske turističke zajednice svoju ponudu na sajmu predstavlja ukupno 24 suizlagača među kojima su turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske i Vukovarsko-srijemske županije (klaster Slavonija), turističke zajednice Zagreba i Dubrovnika, kao i brojni gospodarski i turistički subjekti.
Podsjećamo kako je u prošloj godini s njemačkog tržišta ostvareno rekordnih 3 milijuna turističkih dolazaka i više od 21 milijun noćenja što predstavlja rast od 3 posto u dolascima u odnosu na 2018. godinu.