U županijskoj vijećnici u Vinkovcima održana je stručna konferencija pod nazivom „Značaj željeznice u prometnim sustavima regija”. Na početku konferencije pozdravne riječi uputili su župan Božo Galić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić te predsjednik Hrvatskog društva željezničkih inženjera Goran Horvat nakon čega je nekoliko izvođača predstavilo značaj i razvoj same željeznice.

Župan Božo Galić izrazio je zadovoljstvo održavanjem stručnog skupa u Vinkovcima, a isto tako i nezadovoljstvo što se već 30 godina čeka na obnovu željezničke pruge Vinkovci-Zagreb.

„Osiguranim sredstvima za sljedeći period preko EU fondova vjerujemo kako će se vratiti stari sjaj Vinkovcima kao željezničkom centru Hrvatske i željezničkom čvorištu teretnih i putničkih vlakova, tako da će uz najviše upotrebljavani putnički prijevoz, pravac Vinkovci-Osijek, biti i čvorište te pravac za Brčko, Suboticu, Beograd, Zagreb i Sarajevo, kao što je to nekad i bilo”, poručio je župan pozvavši struku da iznese svoje viđenje vraćanja željeznice u život te je naglasio važnost stvaranja kadrova za razvoj ove vrste prometa. Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić naveo je u svojem obraćanju kako se Hrvatske željeznice, zajedno s resornim ministarstvom i Vladom RH pokušavaju uhvatiti u korak s razvojem željezničke infrastrukture, a planovi za budućnost su i dalje ulaganje u željeznicu.

„HŽ Putnički prijevoz ima ukupno samo 28 novih vlakova, a sva ostala vozila stara su, nažalost, preko 40 godina. Izuzetno je teško s takvim vozovima održavati konkurentnost kvalitetnog prijevoza, ako su ljudi naučili i vidjeli bolje, pa to i očekuju. Isto takvo stanje je i na prugama, pogotovo na ruralnim i malim prugama. U trenutnoj fazi je priprema cijelog niza dokumenata i to je ono što bi u budućem razdoblju trebalo malo konkretnije definirati i odrediti smjer što se tiče same željeznice. Pokušavamo podignuti tu kvalitetu prijevoza”, rekao je Ukić.

Krajem prošle godine krenuo je novi vlak između Osijeka i Vinkovaca koji je primjer za dobro uložena sredstva kojima se podiže kvaliteta prijevoza. „Nadam se kako će to sve skupa potaknuti novu priču da se ide u tom smjeru u ovom navedenom razdoblju kroz operativni program 2021.-2027. Kroz ovaj nacionalni plan oporavka uvrstili smo i nabavu novih baterijskih i elektrobaterijskih vlakova što bi se na neki način mogli financirati iz ovog programa te pokušavamo realizirati taj novi oblik prijevoza i infrastrukture za nove vlakove”, poručio je Željko Ukić.

Ulaskom u EU otvorile su nam se nove mogućnosti, a posebno vezane za razvoj željeznice, ističe Goran Hovat i navodi da je danas cilj prezentirati lokalnoj zajednici na koji način može kupiti vlak i koristiti ga za svoje lokalne potrebe odnoseći se prvenstveno na putnički prijevoz.