Kontaktirajte nas

Glazba

Peter Gabriel – Shaking The Tree (1990.)

Objavljeno

-

Peter Gabriel (Shaking The Tree, 1990) [cover]Odmah na početku ove priče treba istaknuti subjektivnost prema ‘glavnom akteru’ – meni osobno jednom od najdražih likova sa šarene rock scene. Svoju karizmatičnost, istaknutu kroz zabavne, teatralne, a ujedno i originalne scenske nastupe s bivšom grupom Genesis, kao i svoju nedvojbeno prepoznatu autorsku originalnost – u samostalnoj karijeri sveo je na najpošteniji (ali zato i najteži) način, a to je direktni, jednostavni odnos iskazivanja svojih emocija, stremljenja i glazbenih vizija (uz ‘malu’ pomoć svojih glazbenika) publici, a da pri tome nije izgubio ništa od svoje lukrativne prošlosti – naprotiv!!

Riječ je, dakle o Peteru Gabrielu, frontmanu nekoć slavnih Genesisa, glazbeniku sasvim specifičnog glasa i neobičnog glazbenog opusa, sasvim sigurno jednom od najoriginalnijih i najosebujnijih autora progresivne glazbe. Svoju samostalnu karijeru gradio je na sličnim načelima kao što su to radili Bowie i Eno. Okružen relevantnim imenima (Phil Collins, Robert Fripp, David Rhodes, Daniel Lanois, Steve Lillywhite, Tony Levine, Manu Katche, P.P.Arnold, Kate Bush…), primjenjujući višegodišnje zanimanje za world music, kao i za suvremenu glazbenu tehnologiju – stvorio je (prije nikad viđen na rock albumu) pomalo stravičan mix  ambijentalne etno glazbe, s naglašenim ritmom afro udaraljki i napjeva. Reprezentativni uzorak može se pronaći u skladbi ‘Biko’, posvećenoj poznatom južnoafričkom borcu za crnačka prava, i u ‘Shaking The Tree’.

Transformacija njegove glazbe imala je inverzibilni smjer – iz crnog se pretvorio u bijelog labuda, iz dramatično čudnih uradaka i stihova poklonio je svijetu blaže forme začinjene viđenjima svakodnevnice, ljudske patnje i sreće, ljubavi i zlobe.

Pomalo razočaran sve većim obvezama koje show bussines nameće akterima s etabliranim statusom, na vrhuncu karijere Genesisa odlučno je kazao NE takvom načinu života. I dok je njegova bivša grupa gotovo bezbolno premostila njegov odlazak pronalaženjem novog vokala u svom bubnjaru Phil Collinsu, za Gabriela se nije čulo skoro dvije godine. Tada 1977. godine izlazi prvijenac jednostavnog naziva ‘Peter Gabriel I’. Album je sadržavao jednu od njegovih najboljih skladbi pod nazivom ‘Solsbury Hill’ u kojoj se pod krinkom folk–pop pjesme, obračunao sa razlozima svog odlaska iz Genesisa.

Peter Gabriel (Shaking The Tree, 1990) [St1]

S albuma vrijedi istaknuti blues uradak ‘Waiting For The Big One’ i  himničnu ‘Here Comes The Flood’, pomalo na tragu radova iz Genesisa, a koju je u kasnijim izvedbama pretvorio u piano / vokal izvedbu.
Drugi album je, već pogađate, imao naziv ‘Peter Gabriel II’. Svjetlo dana ugledao je godinu dana kasnije u odnosu na prvijenac i u suradnji s Robertom Fripom (King Crimson) bio je podosta mračnije obojen, s tragovima eksperimentalne glazbe. Vrijedi izdvojit skladbu ‘On The Air’.

Treći album ‘Peter Gabriel III’ izišao je 1980. godine, ustoličivši možda i njegov prvi hit, skladbu ‘Games Without Frontiers’ nastalu uz vokalnu ispomoć Kate Bush. Svakako treba izdvojiti i ‘I Don’t Remember’ i već spomenutu ‘Biko’. Album je raskošno produciran od strane Lillywhitea, s naglašenim udaraljkama, te je trajno nagovijestio njegovu orijentaciju prema world music.

Na istom tragu je i album iz 1982., ‘Peter Gabriel IV’ (u SAD je izišao pod nazivom ‘Security’). Uspješno je spojio sve postulate glazbe ‘trećeg svijeta’ s poznatim rock formama, a naglašen primjerak toga je pjesma ‘Shock The Monkey’.

Svakako treba istaknuti njegove zasluge u utemeljenju WOMAD-a, najvećeg svjetskog world music festivala.
Da je Gabriel oduvijek bio na ‘ti’ sa stvaranjem dobre glazbe nije tajna, no 1986. godine na albumu pod nazivom ‘So’ predstavio je svoje možda najjače adute: dobre, čiste, prepoznatljive i pamtljivije glazbe kroz sljedeće uratke, koji predstavljaju sukus njegove karijere, a to su: ‘Red Rain’, ‘Sledgehammer’, ‘Don’t Give Up’ i ‘Mercy Street’.

Teška, nadasve uvjerljiva balada ‘Mercy Street’, začinjena diskretnim klavijaturama i pulsirajućim basom u prvom planu, stvara osjećaj potpune omađijanosti i prisiljava vas da se poput kobre gibate u njenom ritmu. Pjesma je inače posvećena američkoj pjesnikinji Anne Sexton.

Himnička, depresivno-proročka, aranžerski besprijekorna ‘Red Rain’ jedinstveni je i neponovljivi biser njegovog cjelokupnog opusa, opet s istaknutim basom i udaraljkama i vizionarskim stihovima.

Pravi megahit bila je ‘Sledgehammer’, pjesma u kojoj je na majstorski način spojio funk i ritmove afričkih plemenskih napjeva.

Peter Gabriel (Shaking The Tree, 1990) [St2]

Melankolična laganica ‘Don’t Give Up’ je u dvoglasju s Kate Bush bila pun pogodak. Suradnja na ovom albumu proširila se i na senegalskog pjevača Youssoua N’Dourua u pjesmi ‘In Your Eyes’, te na Laurie Anderson u pjesmi ‘This Is The Picture’, a koju je uvrstila na svoj album ‘Mister Heartbreak’.
Album je inače osvojio prestižnu nagradu Grammy te je ostvario visoku nakladu. Iako je za istog sam Gabriel maksimalno kritički kazao da predstavlja krasnu ljušturu bez posebnog značaja – album ‘So’ je ipak album koji oduzima dah, te je ujedno i uvod u kasnije izvrsne uratke.

Dakle recenzija kompilacije ujedno je i zahvalan, ali i nezahvalan posao. Zahvalan iz razloga što pruža uvid u širi spektar interesa i glazbenih izražaja autora, a s druge strane ne pruža pravi uvid u eventualni koncept ili projekt samostalnog albuma. No u ovom slučaju, ova kompilacija je stvarno sve najbolje što je Gabriel uradio u svojoj originalnoj, bogatoj i nadasve uspješnoj karijeri. [SoundGuardian, 2011]

Izdavač: Virgin EMI / Real World, 1990/2014.

PETER GABRIEL: RED RAIN [1986]

Film i glazba

Članovi legendarne postave Zagrebačkog jazz kvarteta dobitnici Multi-platinum awarda HDU-a

Objavljeno

-

Napisao/la

    150 pregleda

Foto: Nikola Knežević

Zagrebački jazz kvartet bio je jedan od najvažnijih, ali i najboljih komornih jazz sastava svih vremena i to ne samo naših prostora nego i u Europi, a prepoznat je i u svjetskim okvirima. Kako je napisao dugogodišnji glavni i odgovorni urednik Jugotona, Dubravko Majnarić, uz reizdanje kultnog albuma “The Zagreb Jazz Quartet”:

“Zagrebački jazz kvartet sljednik je kvarteta Boška Petrovića osnovanog povodom održavanja Revije zagrebačkog jazza u jesen 1959. u Hrvatskom glazbenom zavodu. Kvartet je uspješno nastupao na mnogim europskim jazz festivalima te na najvećem američkom jazz festivalu u Montereyu. Već na  Jugoslavenskom jazz festivalu na Bledu zamijetio ih je vodeći europski jazz kritičar Joachim-Ernst Berendt te najznačajniji europski jazz menadžeri i producenti Horst Lippmann i Fritz Rau što im je osiguralo nastupe s najvećim imenima svjetskog jazza. Nakon spomenutih uspjeha kvartet se praktički razišao 1966. godine odlaskom bubnjara Silvija Glojnarića na jednogodišnji angažman u RIAS Big Band Berlin. Nastupat će kasnije samo u prigodi godišnjica, među ostalim i u povodu 25. obljetnice trajno snimljene u izdanju Croatia Recordsa (op. a. tadašnji Jugoton)”.

Mladen Mazur, producent live izdanja Zagrebačkog jazz kvarteta, govori o tom kultnom koncertu u listopadu 1984. godine u kazalištu Gavella, čak 8 godina nakon prestanka rada sastava, kao o izranjanju iz pepela legendarne ptice feniks. “U svom se prepoznatljivom starom sjaju, poput starog dobrog vina, pojavljuje s nekadašnjim poletom, uveličavši predvečerje 5. Zagrebačkog jazz faira. Raznolikost obveza i zanimanja, koje su članove kvarteta tijekom godina razdvajale i odvlačile u različitim smjerovima, bila je odjednom prevladana zajedničkom željom za ponovnim susretima i čvrstim obećanjima da će barem jednom godišnje nastupati zajedno. Nešto je od tih obećanja ispunjeno i ostvarenjem ove ploče, budući da je spominjani i, kako rekosmo, pomalo neočekivani susret bio iskorišten i za snimanje u studiju.”

Goran Kajfeš, sin Davora Kajfeša

Upravo je reizdanje ovog albuma, originalno objavljenog 1986. godine za Jugoton, bilo uvod u dodjelu najvećeg diskografskog priznanja u Hrvatskoj, Multi-platinum awarda Hrvatske diskografske udruge za iznimna diskografska dostignuća u jazz glazbi. Priznanja dobiva legendarna postava Zagrebačkog jazz kvarteta: posthumno Boško Petrović (vibrafon), Davor Kajfeš (glasovir), posthumno Miljenko Prohaska (kontrabas) i Silvije Glojnarić (bubnjevi). U restoranu Gallo Silviju Glojnariću i sinu Davora Kajfeša, Goranu, priznanja je uručio predsjednik Hrvatske diskografske udruge i direktor Croatia Recordsa, Želimir Babogredac, dok će obitelji Petrović i Prohaska priznanja biti uručena naknadno.

“Znam kad dođem doma s ovom plaketom da će suze curiti definitivno. Zagrebački jazz kvartet bio je jedan od prvih jazz sastava u Jugoslaviji i jako su važne figure za jazz u Istočnoj Europi. Strašno sam ponosan zbog mojeg tate i znam da će biti sretan zbog svega te da će mu sve ovo puno značiti”, rekao je Goran Kajfeš prilikom uručenja priznanja, a kojemu je otac Davor ujedno i veliki uzor te mu je dao bazu za njegovo vlastito muziciranje.

Osim na CD-u sljedeće godine očekuje nas i reizdanje albuma “The Zagreb Jazz Quartet” na vinilu.

Nastavi čitati

Film i glazba

Je Veux: objavljen remix za “The First Song”

Objavljeno

-

Napisao/la

    139 pregleda

Foto: L.A.A. promo

Godinu dana nakon izlaska albuma “I Glow”, koji je trijumfirao na nagradama Rock&OFF-a  pokupivši onu za album godine, pjesmu godine, pop album i prasak godine, te osvojio Porina za najbolji album elektroničke glazbe, Je Veux je dobila i prvi remix.

Svoju verziju pjesme koja otvara album, “The First Song“, potpisuje nagrađivan producent Andrea Ljekaj.

“Odmah nakon izlaska albuma poslala sam ga Andrei Ljekaju s kojim sam imala prilike već dosta puta surađivati i uvijek je to jedno sjajno kreativno iskustvo. Zanimalo me što misli o albumu i hoće li mu nešto zazvoniti za remiks. Jako mi je drago da mu se svidio i da je baš “The First Song” odabrao kao pjesmu u koju može intervenirati svojim idejama. Jedva sam dočekala da čujem što će ovoga puta izaći iz njegovog laboratorija. Dočekali smo sjajnu obradu i jako sam sretna što ponovno surađujemo”, poručuje Je Veux.

Andrea Ljekaj višestruko je nagrađivani producent i DJ koji je glazbeno putovanje započeo prije više od deset godina. Zaštitni znak ovog hrvatskog umjetnika je  pomalo čudan, euforičan i moćni zvuk za kojim uvijek traga. Prvi je koji će reći da voli glazbenu produkciju i dizajniranje zvukova, no to ne umanjuje njegovu strast za izvođenjem koja je vidljiva gdje god svirao, od Londona do Dubaija. Posljednjih nekoliko godina Andrea je izdavao za Get Physical, Oddity, Elrow, kao i Endangered, a radio je i remikseve za Josipu Lisac, Insolate ili Briana Cida. 2019. započeo je projekt „Croatia Gets Physical“ s berlinskom etiketom Get Physical, fokusirajući se na hrvatske umjetnike i promoviranju njihove glazbe kroz izdanja i prateće događaje.

“Ovo je za mene još jedno super iskustvo sa Željkom i Tonijem. Drago mi je da mogu surađivati s tako talentiranim glazbenicima i imati mogućnost obrade njihovih dijela. Odlučio sam se za obradu pjesme “The First Song” zbog njenih stihova i zbog toga što sam već nakon par slušanja mogao čuti svoju verziju pjesme u glavi. Činjenica da je “The First Song” prva pjesma koju je Željka ikada napisala me posebno usrećila u ovoj suradnji i veselim se podijeliti svoju verziju pjesme sa publikom”, pojašnjava Andrea koji potpisuje remix, a za njegov mastering je zaslužan FM (Filip Motovunski).

“The First Song” otvara niz od devet pjesama koje se nalaze na hvaljenom albumu “I Glow”, a koji je pozicionirao Je Veux kao jednu od najzanimljivijih autorica i izvođačica na ovim područjima. Debitantski uradak iza kojeg stoji Željka Veverec svrstan je među najbolja prošlogodišnja glazbena ostvarenja.

Nastavi čitati

Film i glazba

The Darkness objavili sedmi studijski album “Motherheart”

Objavljeno

-

Napisao/la

    152 pregleda

Foto: Simon Emmet

Album “Motorheart” sedmi je studijski album britanskih rokera The Darknessa. Iako je prošlo 18 godina od njihovog debitantskog albuma “Permission to Land” na kojem je objavljen i danas aktualni singl “I Believe in a Thing Called Love” i dandanas nam svojom glazbom vraćaju osmijeh na lice. Album se sastoji od devet beskompromisnih pjesama sa odličnim vokalima, gitarskim solažama, ritmom ali i pjesama punih dobrog humora.

Bend album opisuje kao: “Ova posljednja zbirka pjesama donosi radost i (veganskim) mesnim udarcima u lice će poslati sivo nebo egzistencijalnog straha da bježi odakle je došlo, ližući svoje rane. Možda se strah i vrati, ali ne na našoj straži.”

Nastavi čitati

Zadnje objave

Aktualnoprije 2 sata

Župan Dekanić primio vinkovačkog MMA borca Maria Žgelu

Vukovarsko-srijemski župan Damir Dekanić danas je u maloj županijskoj vijećnici primio vinkovačkog MMA borca iz kluba Valens Maria Žgelu i...

Vijestiprije 2 sata

7 umjetnika sudjelovalo na ovogodišnjoj 26. likovnoj radionici Dječjeg doma Sv. Ana

„Ljubav je to s kojom se čovjek rodi, a ono što se dogodi na samoj radionici stvar je izazova i...

Aktualnoprije 3 sata

U Hrvatskoj zaražena nova 4751 osoba, 54 umrle

Koronavirus je u Hrvatskoj potvrđen kod nove 4751 osobe, a 54 zaražene su umrle u protekla 24 sata, priopćio je...

Aktualnoprije 3 sata

Jurio autocestom 239 km/h

Policijski službenici Postaje prometne policije Vinkovci su u ponedjeljak, oko 22 sata na autocesti Zagreb-Lipovac, kod čvora Spačva, zatekli vozača...

Aktualnoprije 4 sata

Na koronavirus u županiji pozitivno 126 osoba

U Vukovarsko-srijemskoj županiji, prema podacima pristiglim do 8:00 sati, u posljednja 24 sata je 126 novih  pozitivnih osoba  na COVID-19...

Vijestiprije 7 sati

Šumoborci u mjesec dana posadili 15 000 sadnica diljem Hrvatske

Tisuću volontera nazvanih Šumoborci posadili su u posljednjih mjesec dana više od 15.000 sadnica diljem Hrvatske kao odgovor na klimatske...

Aktualnoprije 7 sati

Osposobljavanje iz civilne zaštite za čelnike općina, gradova i županija

Ravnateljstvo civilne zaštite jučer je u Osijeku provelo osposobljavanje novoizabranih čelnika s područja Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske i Brodsko-posavske županije. Pozdravljajući polaznike...

Kulturaprije 18 sati

Vinkovci obilježavaju 200. obljetnicu rođenja Josipa Runjanina, jednog od najvećih velikana našega grada

Liku i djelu Josipa Runjanina bila je posvećena današnja Svečana akademija održana u Gradskom kazalištu Joza Ivakić. Povod je bio...

Najčitanije