Od ovog tjedna pošiljke koje se šalju kao obična pisma, a ne stanu u korisnikov kućni poštanski sandučić ili za njih nije plaćena dostava na adresi, bit će posebno naznačene na novim obavijestima koje će vam vaš poštar ostaviti u sandučiću, izvjestili su iz Hrvatske pošte. Po njih ćemo u poštanski ured. Riječ je o pošiljkama za koje ne plaćamo isporuku, a koje se najčešće naručuju u internetskim trgovinama većinom iz Kine, pojašnjavaju.
Iako je za većinu malih paketa plaćena usluga obične pismovne pošiljke, dimenzijama i oblikom često su veće od otvora na sandučićima pa je to jedan od razloga zašto ovakve pošiljke neće na dostavu, a kako bi sadržaj ostao neoštećen, pojašnjavaju. Dočekat će nas nova obavijest o prispijeću pošiljke s točno navedenim načinom i mjestom isporuke.
HAKOM – Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti koja, između ostalog, prati i poštansko tržište, nedavno je obavila inspekcijski nadzor upravo zbog učestalih žalbi na dugotrajno čekanje pošiljaka naručenih iz kineske internetske trgovine AliExpress. Nadzorom je utvrđeno da podaci o statusu pošiljke koje ta trgovina šalje korisnicima nisu točni. U pravilu, ako korisnik pošiljku ne može naći putem sustava za praćenje posiljka.posta.hr, znači da je riječ o običnoj pošiljci, kažu u Pošti.
Dodaju da pošiljke iz Kine, zbog uvjeta izazvanih pandemijom, i dalje stižu usporeno, a vreće s narudžbama od prošle godine i dalje pristižu u Novi sortirni centar u Velikoj Gorici.
U međunarodnim transferima pošiljke često stoje tjednima, pa čak i mjesecima. Upravo su ovih dana prispjele velike količine pošiljaka iz Kine, koje su poslane u zadnjih nekoliko mjeseci te će uskoro biti otpremljene primateljima, izvjestili su iz Hrvatske pošte.