Završava ljetno računanje vremena i u noći sa subote na nedjelju vraćamo se na zimsko računanje. To znači kako ćemo u 3 ujutro pomaknuti kazaljke jedan sat unatrag, čime ćemo „dobiti“ jedan sat. Pretposljednje je to pomicanje sata, a preostaje nam još odlučiti hoćemo li ostaviti zimsko ili ljetno računanje vremena.

Pomicanje sata je svakoj državi oduvijek bilo na izbor – ne postoji nikakav zakon koji govori da se sat mora micati. Trenutno većina europskih zemalja i skoro cijela Sjeverna Amerika pomiču sat dva puta godišnje, dok se ostatak svijeta odrekao pomicanja sata ili ga čak nikad nisu ni pomicali. Prva osoba koja je predložila mijenjanje vremena bio je Benjamin Franklin 1784. jer ga je frustrirao gubitak dnevnog vremena ljeti. Njegova ideja u tom trenutku nije zaživjela, tek su je početkom 20. stoljeća prihvatili Nijemci. Energija koja je tada bila ušteđena pomicanjem sata nije bila mala stvar – ni ekološki, a ni financijski.

Mnogi se pitaju koje računanje je ispravno. Stručnjaci smatraju kako je zimsko računanje vremena pravilno zato što je tada sunce najviše na nebu u podne. Iako je to računanje točno, puno ljudi osjeća promjene u zdravlju upravo kad se sat zimi pomiče unazad, stoga ne bi bilo iznenađujuće da se Hrvatska odluči na ljetno računanje vremena, pošto je ipak turistička zemlja. U tom slučaju, najveći problem ljudima bit će ustajanje zimi po mraku. S druge strane, svijet je podijeljen u debati je li uopće potrebno pomicati sat dvaput godišnje – u jednu ruku se time štedi energija, a s druge strane, dokazano je da pomicanje sata potiče stres, nesanicu i bolesti srca. Jedno istraživanje govori da čak i broj prometnih nesreća u SAD-u poraste za 6% unutar tjedan dana nakon proljetnog pomicanja sata. Bilo kako bilo, nedvojbeno je kako će iduće godine sve članice Europske unije morati odlučiti žele li zadržati ljetno ili zimsko računanje vremena.

Zahvaljujući novom zakonu od prošle godine, s promjenom sata više nema obaveze paljenja svjetala na automobilima, budući da je paljenje i gašenje svjetala regulirano u datumskom od 1. studenog do 31. ožujka. Također, zbog pomicanja vremena u željezničkom prometu vlakovi će biti zaustavljeni na sat vremena u kolodvorima u kojima se zateknu u skladu s voznim redom.