13 C
Vinkovci
Petak, 19. travnja 2024.

Poslovanje Dilj-a u 2019. bilo je iznad svih očekivanja

Više od autora

- vl promo-
Željko Komljenović
Željko Komljenović
zeljko.komljenovic@novosti.hr

Najveći hrvatski proizvođač crijepa vinkovačka tvrtka Dilj u 2019. godini ostvarila je poslovni rezultat kakav se ne pamti godinama. Proizvodnja je radila punim raspoloživim kapacitetima, prodano je preko 2,5 milijuna m2 crijepa, oko 1 milijun komada žljebnjaka i specijalnih crjepova te preko 10 milijuna komada blok opeke različitih formata.

Ostvareno je gotovo 150 milijuna kuna prihoda, a operativna dobit je preko 41 milijun kuna. Rast je ostvaren na svim tržištima, a posebno raduje najviši rast na hrvatskom tržištu pa je Dilj na domaćem tržištu rastao 10 % tijekom 2019. godine. Izvoz je dosegao skoro 70 % ukupne prodaje. Planovi za 2020. godinu rađeni su u skladu s realizacijom u 2019. godini pa planiramo proizvodnju od skoro 30 milijuna komada crjepova i preko 10 milijuna komada blok opeke te prodaju svih proizvedenih količina što bi garantiralo još jednu u nizu uspješnih godina. Osim tržišta Hrvatske i BiH, gdje smo tradicionalno među liderima, u posljednjih nekoliko godina ostvaruju rast na ostalim tržištima tako da danas Dilj prodaje robu na slovenskom, rumunjskom, bugarskom, makedonskom, mađarskom tržištu, a poseban rast ostvaren je u posljednje dvije godine na tržištima Kosova i Albanije gdje je plasirano oko 2,5 milijuna komada crjepova.

“U fazi smo realizacije projekta Rekonstrukcije Linije 3 što će nam omogućiti povećanje kapaciteta u proizvodnji jer smo tokom 2019. godine u glavnoj sezoni ostali bez nekih modela crjepova zbog velike potražnje na tržištu. Projekt je u završnoj fazi izvođenja i očekujemo da proizvodnja bude pokrenuta sredinom ožujka. U projekt je uloženo oko 20 milijuna kuna od čega je gotovo polovina realizirana sredstvima EU fondova iz programa energetske učinkovitosti. Projektom je obuhvaćena rekonstrukcija tunelske peći i sušare sa ciljem smanjenja potrošnje energije za preko 20 % te postavljanje led rasvjete i montaža panela za proizvodnju električne energije sunčevom energijom. Treba istaći da će se i emisije CO2 u zrak značajno smanjiti što je u skladu sa visokim standardima održivog poslovanja. Projekt je to na koji smo izuzetno ponosni jer je osmišljen u procesu razvoja i istraživanja koji potičemo u poduzeću, a posljedica je ulaganja u razvoj ljudi odnosno razvoj vještina i kompetencija što za rezultat daje nove ideje za poboljšanja.”, kazao je dipl. ing. Dražen Ivezić, direktor Dilja.


Osim ovog kapitalnog ulaganja radi se i na modernizaciji pogona za proizvodnju blok opeke u Našicama koji posluje u sastavu Dilj-a. Nakon što su i formalno postali vlasnici pogona u Našicama i to nakon postupka stečaja gdje su ponudili da se stečaj okonča na način da tvornica pređe u vlasništvo Dilj-a počeli su prvu fazu ulaganja u proizvodnju blok opeke. Danas Dilj ima preko 300 zaposlenih, budžet za plaće povećali su prošle godine za 10 %, a isto nastavili i ove godine pa je budžet za plaće u 2020. godini skoro 11 % veći nego lani što za rezultat ima da je prosječna bruto plaća u poduzeću preko 7.000 kuna, a nitko nema bruto plaću ispod 5.000 kuna od 1. siječnja ove godine. Uz to svim je radnicima plaćen putni trošak te paušalni iznos za prehranu u neto iznosu od 416 kuna/mjesečno. Radnici dobiju i regres i božićnicu u iznosu 2.500 kuna/godišnje, a prošle 2 godine dobili su i godišnju nagradu u iznosu 5.000 kuna neto. Fokus kod povećanja plaća u ovoj godini bili su mlađi radnici i to kako bi i na taj način pokušali zaustaviti fluktuaciju radnika odnosno njihov odlazak u inozemstvo.

“Unatoč svemu svjesni smo da to još nije dovoljno pa i dalje zadržavamo fokus na poboljšavanju svih uvjeta rada te na podizanju primanja radnicima kako bi u budućnosti dosegli standarde koji će garantirati ostanak ljudi na ovim prostorima.”, kazao je Ivezić. U 2019. godini poduzeće je poslovalo društveno odgovorno pa je pomagalo rad različitih udruga, sportskih društava, kulturnih ustanova te je sponzoriralo razne društvene događaje koji su važni gradu i lokalnoj zajednici, ali i šire diljem Hrvatske. Nastaviti će isto i u ovoj godini, jer im je jako bitno graditi što bolje odnose u zajednici u kojoj žive i rade.

“Na kraju 2019. godine svi zajedno proslavili smo uspjeh koji smo postigli, na zajedničkom domjenku koji je postao tradicionalan i na kojem su bili skoro svi radnici pa smo i na taj način dokazali da samo zajedništvom i radom na izgradnji dobrih međuljudskih odnosa možemo stvoriti bolje ozračje u poduzeću i na taj način stvoriti osnovne preduvjete za napredak.”, zaključio je Ivezić.

Povezani članci

- vl promo-

Posljednje objavljeno