Prvi nacionalni ispiti uvedeni su u hrvatski obrazovni sustav, a rezultati su pokazali da učenici osmih razreda imaju tek osnovnu razinu znanja što bi bila dvojka iz hrvatskog jezika, matematike, fizike, biologije i kemije. Upravo zbog nacionalnih ispita trebali bi strahovati učitelji, profesori i ravnatelji osnovnih škola, ali i svi kreatori obrazovne politike.
39.522 učenika rješavalo je nacionalne ispite u sklopu pilot-projekta, a on bi trebao obuhvatiti sve osnovne škole od iduće godine. 30,5 posto testiranih učenika sedmi razred prošlo je s odličnim uspjehom. Kako prenosi Hina, među njih se ubrajalo i 15,58 posto onih koji su iz svakog predmeta imali zaključenu peticu. Večernji list stoga smatra da bi trebalo doći do znatnih promjena u obrazovanju da bi se smanjio broj nerealnih odlikaša.
Nacionalni ispiti trebali bi se pisati prvo u petom, a onda i u osmom razredu, a time bi se vidio napredak učenika, ali i moguća subjektivnost u nastavnikovom ocjenjivanju. Obrazovni stručnjaci smatraju da rezultate treba koristiti i za procjenu kvalitete rada nastavnika te njihovo napredovanje i status u školi.
Navedeno istraživanje pokazalo je i da nema razlike u kojem mjestu ili uvjetima nastavnik radi jer učenike može podučiti tek oko prosjeka. Zbog toga bi trebao postojati model u kojem će učitelji čiji bi učenici generacijama pokazivali napredak trebali bi biti nagrađeni napredovanjem te plaćom.