U Osnovnoj školi Josipa Kozarca u Vinkovcima predstavljen je novi, 21. broj časopisa Vukovarsko-srijemski učitelj. Godišnjak je to za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja u izdanju Hrvatskog pedagoško-književnog zbora Ogranka Vukovarsko-srijemske županije uz potporu Vukovarsko-srijemske županije, Grada Vinkovaca te predškolskih ustanova i osnovnih i srednjih škola s područja županije.
Uvodnu riječ uputila je Kata Piršljin, dipl. pedagog, predsjednica Ogranka, a u ime Županije nazočne je pozdravila doc.dr.sc. Jadranka Mustapić Karlić, pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje i društvene djelatnosti. Novi broj časopisa predstavile su članica Uredništva Ivana Biljan, prof. pedagogije i glavna i odgovorna urednica Ivana Petričević, prof. hrvatskoga jezika.
Ovogodišnji broj, moglo se čuti, ponovno na velikom broju stranica, 344, donosi sadržaje u kojima se promiče inovativni način rada i naglasak jest na onom što nas okružuje u svim porama života, a to je digitalija.
„Dakle, dosta tekstova progovara o umjetnoj inteligenciji. Kako kritički promišljati i vrednovati informacije koje nam umjetna inteligencija nudi. Potom, velik je problem mentalnog zdravlja, pa će neki tekstovi progovarati na koji način se nositi s tim problemima, recimo mindfulness je metoda koja je učestala među osnovnoškolcima i srednjoškolcima kako bi se prilagodila regulacija raspoloženja i kako bi se naši mlađi naraštaji nosili sa stresom. Također, imamo vidljiv problem prekomjernog korištenja svih oblika digitalnih sredstava pa je jedna od tema i metoda digitalne detoksikacije odnosno na koji način mlade naraštaje naučiti ravnoteži online i offline aktivnosti. Uvidjeli smo, naime, da se kod mladih javlja tzv. nomofobija, a to je strah mladih od isključenosti s internetske mreže i gubitka povezanosti mobilnim telefonom”, istaknula je Ivana Petričević.
Među različitim temama naglašava se i borba protiv depresije i anksioznosti kod mladih, tjelovježbom, aktivnostima na zraku, zdravom prehranom. Tu su i promišljana o otpadu hrane kao globalnom problemu te te strategijama za njegovo smanjivanje poput e-doniranja. Kako časopis ide u korak s vremenom, između ostaloga, progovara se i o ekonomskim i poduzetničkim vještinama na kojima današnji mladi grade svoju budućnost, a značajan je i broj tekstova koji promiču STEM područja.
„Vukovarsko-srijemski učitelj potvrđuje kako prosvjetni djelatnici naše županije streme boljitku školskoga sustava iznoseći ideje kojima spajaju tradicionalno i suvremeno pedagoško djelovanje s naglaskom na očuvanje vrijednosti koje promiču socijalne i emocionalne vještine mlađih naraštaja. Unatoč sveopćoj digitalnoj globalizaciji časopis širi spoznaju o nezamjenjivosti žive riječi kojom se razvijaju empatičnost, tolerancija i kritičko promišljanje, čime se pridonosi oblikovanju pozitivne slike o drugima i o sebi, što je preduvjet svih vidova napretka i boljega prihvaćanja stalnih mijena u odgojno-obrazovnom procesu”, kazala je zaključno Ivana Petričević.