Kako bi svojim učenicima omogućila dodatno stručno usavršavanje na europskoj razini, Poljoprivredno šumarska škola Vinkovci prijavila se za provođenje programa Erasmus+, sufinanciranog sredstvima Europske unije te joj je odobrena financijska potpora u iznosu od 47.853 EUR za provođenje projekta AgroEuropa.

Projektom je obuhvaćena mobilnost ukupno 21 učenika za obavljanje stručne prakse i 2 nastavnika za provođenje programa „job shadowing“, odnosno promatranja načina rada svojih kolega u Srednjoj poljoprivrednoj školi Todor Rachinski u mjestu General Toshevo u Bugarskoj u trajanju od dva tjedna. Prva grupa od 10 učenika i 2 nastavnika nedavno se vratila s mobilnosti te ne može skriti svoje oduševljenje viđenim i naučenim.

Učenici drugih i trećih razreda smjera agrotehničar i poljoprivredni tehničar fitofarmaceut obavljali su stručnu praksu u tvrtkama i gospodarstvima u General Toshevu te u regiji Dobrudža, koja je nadaleko poznata kao najrazvijenija poljoprivredna regija u Bugarskoj. Tijekom dva tjedna upoznali su se s modernom tehnologijom u poljoprivrednoj mehanizaciji, načinom obrade zemlje te razlikama u obradi u Hrvatskoj i Bugarskoj, problematikom u proizvodnji, štetnicima i dr. Iz prve su ruke mogli vidjeti način rada postrojenja za sušenje, doradu i selekciju sjemena, sudjelovati u vršidbi kukuruza te uzorkovanju zrna. Upoznali su se s načinom proizvodnje soka od jabuke i uzgojem lavande, a tijekom prakse provodili su mehaničko uklanjanje korova i podsađivanje, prepoznavali štetnike i vrste korova, naučili o prednostima uzgoja lavande, prinosima i načinima zaštite te o cjelokupnom procesu i tehnologiji za proizvodnju ulja. Naposljetku, naučili su razlikovati vrste i principe rada različitih izmuzišta te sve o procesu pravljenja sireva.

Nastavnici su svoj program „job shadowing“ obavljali u školi i na terenu, gdje su pratili metode i način organizacije rada svojih kolega u nastavi i prilikom obavljanja stručne prakse učenika.

U sklopu projekta, organiziran je i izlet na Crno more, gdje su posjetili botanički vrt u Balchiku te farmu dagnji. Posjetili su Dobrich i Varnu, muzeje i etnografske kuće, a organizirana je i hrvatsko-bugarska večer, na kojoj su učenici obje škole prikazali svoje tradicijske običaje i glazbu, predstavili svoje države i kušali razne domaće delicije obje države.

Cilj sudjelovanja škole u projektu je prvenstveno kako bi pružila priliku svojim učenicima i nastavnicima za upoznavanje novih tehnologija i načina rada u poljoprivredi kakve nemaju prilike vidjeti u Hrvatskoj te njihova primjena kako u školi, tako i na vlastitim OPG-ovima. Projekt je osmišljen kako bi se pomoglo učenicima koji planiraju ostati u Hrvatskoj i nastaviti obiteljsku tradiciju ili osnovati vlastita gospodarstva te su im novi uvidi, vještine i znanja koja su stekli od neizmjerne pomoći, kako za motivaciju, tako i za inovativnost i uspješnost u radu. Neke od ideja koje su vidjeli planiraju se uvesti i u rad školske zadruge, a sve u cilju što bolje stručne osposobljenosti svih učenika škole nakon završetka srednjoškolskog obrazovanja za samostalni rad i suradnju na europskoj razini, ali i za veću konkurentnost na tržištu rada. Krajnji je cilj svakako pomoć razvoju hrvatskog gospodarstva, koristeći nove primjere dobre prakse stečene na praksi u inozemstvu.

Također, jedan od ciljeva je internacionalizacija škole, davanje učenicima prilike za širenje vidika i povezivanje s kolegama i vršnjacima u inozemstvu, razvoj tolerancije i interpersonalnih vještina te jezičnih vještina, budući da je radni jezik bio engleski. To su sve mogućnosti koje bez provedbe ovakvih projekata ne bi imali.

U studenom učenici škole partnera dolaze na obavljanje stručne prakse u Poljoprivredno šumarsku školu.