Već nekoliko dana je, kao jedna od mjera borbe protiv epidemije koronavirusa, zabranjen promet putničkih vlakova kako se putnici ne bi izlagali socijalnim kontaktima, a kako donosi Glas Slavonije, ni oni najstariji Vinkovčani ne pamte vrijeme kada se nije moglo ući u zgradu vinkovačkog željezničkog kolodvora.
Vinkovačka kolodvorska zgrada danima je pusta jer ne rade blagajne za prodaju karata, šalter za informacije, kao ni kafić. Putnika nema, zaposlenika nema, a poznati zvukovi koji dopiru s kolodvora ne čuju se – slika je to kakva nije bila unazad 142 godine koliko postoji vinkovačko željezničko čvorište.
„Nikada u povijesti ni jednog sata nije bila zaključana. Za Prvog svjetskog rata tu se normalno živjelo i promet je bio normalan jer ratovalo se malo podalje. Za Drugog rata njemačka je vojska postavila puno bunkera uokolo jer su Vinkovci bili važan punkt za snabdijevanje vojske na južnom frontu, a i za povlačenje 1945., zbog čega je kolodvor jako stradao od savezničkih bombardera, ali je uvijek zgrada bila otvorena. Za Domovinskog rata cijelo je vrijeme kolodvor bio protočan, iako u smanjenom opsegu, jer su vlakovi išli samo prema Županji i prema Slavonskom Brodu i dalje do Zagreba. Nigdje u dokumentima nisam pronašao podatak da je kolodvor ikada bio zatvoren“, rekao je za Glas Slavonije Pavo Božićević koji je cijeli radni vijek od 35 godina proveo na željeznici na raznim poslovima. Već je 27 godina u mirovini, ali i dalje vodi mali muzej službenog naziva “Životopis vinkovačkog prometnog čvorišta” kao dio Hrvatskog željezničkog muzeja.
Sada kroz Vinkovce prolaze samo teretne kompozicije i to tek četvrtina od nekadašnjeg prometa jer je zapadnoj Europi zanimljiviji koridor koji ide preko Mađarske, Rumunjske, Bugarske prema Grčkoj i Turskoj.
„To su strani prevozitelji koji koriste pruge Hrvatskih željeznica. Svaki dan sam na peronu i vidio sam lokomotive iz Mađarske, Austrije, pa i Turske koje vuku kompozicije i to su komforne lokomotive u kojima strojovođe mogu i prespavati. Prema listama koje su na vagonima, shvatio sam da je neki dan kompozicija došla iz Srbije i ide na Beli Manastir i preko Mađarske u Njemačku“, istaknuo je Božičević.
Važno je spomenuti i kako je ulaz u kolodvorsku zgradu bio zabranjen na otprilike pola sata, u nedjelju, 4. svibnja 1980., oko 21 sat, kada je kroz vinkovački kolodvor prošao Plavi vlak na putu prema Ljubljani, gdje je preuzeo lijes s tijelom Josipa Broza i dan poslije prevezao ga u Beograd na pokop. Na povratku je Plavi vlak usporio prolazeći kroz vinkovački kolodvor, ali se nije zaustavio.