Zbog povoljne epidemiološke situacije, od ponedjeljka je dozvoljen povratak svih učenika razredne nastave u škole. Hrvatski zavod za javno zdravstvo obznanio je da je povratak učenika siguran, čak jednako siguran kao ostanak djece kućama. Stoga je Ministarstvo obrazovanja svim školama izdalo naputak da obavijeste i roditelje i učenike od 1. do 4. razreda osnovne škole da u škole s novim tjednom trebaju ići.

Budući da do danas roditeljima nije bilo u potpunosti jasno je li dolazak u školu od ponedjeljka obavezan, Ministarstvo je otkrilo koji su opravdani razlozi za nedolazak u školu, kao i da će roditelji učenika koji ne dođu izostanak morati opravdati.

„Upute HZJZ-a kažu da je škola sigurna za zaposlenike i učenike uz pridržavanje navedenih mjera pa učenici razredne nastave trebaju ići u školu. Roditelji čija djeca neće ići u školu, kao i inače, trebaju opravdati izostanak s nastave“, napominju iz Ministarstva.

Razlozi za nedolazak u školu mogu biti objektivni kao što su: bolest, izmještenost zbog potresa, osnivač ne može brzo osigurati primjeren prijevoz, lokalno žarište (primjer Brač) i slično, dok u subjektivne razloge spadaju isprike roditelja da u kućanstvu imaju teško bolesne, ili da se sami boje poslati dijete u školu iako u redovitoj situaciji, kažu u ministarstvu, to ne bi bila opravdana isprika. Učenici koji će ostati kod kuće imat će priliku još neko vrijeme, dok se ne obradi obvezno gradivo, sudjelovati u mješovitoj nastavi uz pomoć Škole na trećem, ali se prema novim uputama mogu i naknadno uključiti u razredni odjel.

Emitiranje na televiziji prestat će u trenutku kada se za pojedine razrede završe sva planirana gradiva, a svakako desetak dana prije kraja nastave koji su uvijek rezervirani za ispite, provjere znanja i ponavljanja.

Pojašnjavaju i zašto se, ako su škole sigurne, u njih vraćaju samo učenici razredne nastave, a ne svi. Kažu da nije moguće vratiti u škole sve učenike i održati nastavu za sve razrede jer škole ne bi mogle osigurati sve prostorne uvjete koje traži HZJZ.

„Drugi razlog je što učenici razredne nastave teško mogu učiti i stjecati neke temeljne vještine (čitanje, pisanje, crtanje…) bez odrasle osobe i to im se mora osigurati. Uz to, u školi će se izvoditi cijela satnica. Također, u razrednoj nastavi se radi s manjim brojem učitelja nego u predmetnoj nastavi“, pišu iz MZO-a.