Od 12. do 14. travnja u Vinkovcima se održava 23. Sajam zdravlja u organizaciji Grada Vinkovaca, Vukovarsko-srijemske županije i Hrvatske mreže zdravih gradova, a pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravstva. Središnja tema Sajma s međunarodnim sudjelovanjem, ove godine je “Platforma ulaganja u rani razvoj djece – značaj predškolskog obrazovanja”, a ta je tema bila okosnica i Simpozija Novinarstvo u organizaciji Hrvatskog novinarskog društva – Ogranak Vukovarsko-srijemske županije.
Djeca i mediji
O svijetu medija i njihovom odnosu prema djeci, sudionicima simpozija uvodno je govorila glavna urednica portala www. medijskapismenost.hr i stručna suradnica Agencije za elektroničke medije Ana Dokler koja je predstavila i priručnik koji su zajednički izdali Agencija i UNICEF “Djeca i mediji”.
“Stručnjaci se slažu da djecu treba početi medijski opismenjavati od trenutka kada počnu koristiti medije, a to je danas već negdje u vrtićkoj dobi. U tom najranijem periodu ključna je uloga roditelja u smislu biranja sadržaja za djecu i objašnjavanju zašto nešto gledamo, a zašto ne, te polako poučavanje djece kako kritički analizirati te sadržaje”, istaknula je Ana Dokler dodajući kako medije u život djece treba uvoditi postepeno, a o viđenom medijskom sadržaju roditelji bi trebali razgovarati s djecom kako bi im pojasnili razliku između stvarnosti i fikcije.
O potrebi medijske edukacije roditelja, ali i odgajatelja u dječjim vrtićima i svih koji dolaze u doticaj s djecom u ranoj dobi govorio je predsjednik Ogranka HND-a VSŽ Željko Draženović koji je održao predavanje na temu “Djeca i mediji”.
“U današnje vrijeme djecu izlažemo medijima od najranije dobi, što itekako utječe na njihov rast i razvoj. Mediji su svugdje oko nas, na poslu, u vrtiću, kod kuće, današnji svijet je nezamisliv bez masovnih medija. I tu treba odmah razjasniti jednu stvar. Mediji nisu po prirodi postojanja dobri i loši. Mediji predstavljaju tehnološki iskorak, a na korisnicima je kako će taj tehnološki napredak koristiti. Kada je riječ o utjecaju medija na djecu, ključna je uloga roditelja, staratelja, baka i djedova, teta u vrtićima. Djeca u ranoj dobi nisu uvijek sposobna razlučiti stvarno od nestvarnog, a ne razumiju niti tehnološka dostignuća poput Photoshopa, stoga vjeruju u ono što vide, a s jednakom lakoćom usvajaju obrasce koji im se nameću na televiziji putem reklama i drugih programa koji nisu nužno namijenjeni djeci, ali im djeca svejedno imaju pristup”, istaknuo je Željko Draženović.
Neuromarketing u promociji predškolskog obrazovanja
Nastavno na ovo predavanje, Hedda Martina Šola, sa Sveučilišta Hercegovina u Mostaru, autorica prve knjige o neuromarketingu u Hrvatskoj „Marketinška oružarnica“ i knjige „Neuromarketing Armoury“ govorila je na temu “Neuromarketing u promociji predškolskog obrazovanja”. Neuromarketing, istaknula je, spoj je marketinga i neuroznanosti te daje odgovore na pitanja kako najbolje približiti određeni brend potrošaču. “Ništa danas nije slučajno. Svi proizvodi na tržište dolaze već programirani i prilagođeni za potrošače, kako bi kupili upravo njih. Pri tom se posebna pažnja posvećuje djeci i njihovim roditeljima, kao ogromnim potrošačima koji vrlo lako upadnu u zamke marketinškog utjecaja”, istaknula je Hedda Martina Šola.
U okviru Simpozija Novinarstvo na 23. Sajmu zdravlja upriličeno je i druženje s nekadašnjim novinarkama Višnjom Mišin (HTV), danas vinkovačkom odvjetnicom i Ivanom Draganić (RTL) danas vlasnicom vinskog bara “Vinska mušica” u Osijeku. Također, Simpozij je bio prigoda i za obilježavanje 25 godina djelovanja Plave Vinkovačke televizije o kojoj je govorila direktorica programa Biljana Pavlović.