Susretom ministrice obrazovanja Blaženke Divjak s dvjestotinjak ravnatelja osnovnih škola iz pet slavonskih županija krajem kolovoza započela je nova turneja “Škole za život”, nastavljene su tako posljednje pripreme za uvođenje kurikularne reforme u sve osnovne i srednje škole.

U reformu obrazovanja u ponedjeljak ulazi više od 150.000 učenika te više od 40.000 učitelja, nastavnika i stručnih suradnika u 1.300 škola. Ministrica Divjak tom je prilikom poručila da će sve škole i učitelji dobit podršku kroz cijelu prvu godinu izvođenja te da nema razloga za odgodu Škole za život. “Evaluacije pokazuju da je 82 posto roditelja učenika koji su sudjelovali u eksperimentalnom programu izuzetno zadovoljno sudjelovanjem djece u programu. Ravnatelji, nastavnici i suradnici svoje su kompetencije nakon provedenih edukacija u vritualnom i fizičkom obliku ocijenili vrlo dobrim. Svi rezultati pokazuju da smo na dobrome putu”, ističe Blaženka Divjak.

Također, napomenula je da svim učenicima osnovnih škola država kupuje udžbenike, koji će svima biti isporučeni u isto vrijeme. U postupku je i nabava 26.500 prijenosnih računala za nastavnike, čija bi isporuka trebala krenuti krajem rujna. A do kraja ove godine ravnateljima bi trebalo biti isporučeno i 90.000 tableta s vijekom trajanja od četiri godine. “U ponedjeljak započinje nova školska godina u kojoj se pred učenike, učitelje i roditelje postavljaju novi izazovi. Posebno će se to odraziti u razredima koji ove školske godine kreću u kurikularnu reformu, odnosno njezinu frontalnu fazu, obzirom da je prošle školske godine reforma eksperimentalno provedena u dijelu škola. Radi se o novim predmetnim krikulumima koji će zamijeniti nastavne planove i programe iz daleke 2006. godine i vremena HNOS-a.

Od ove se školske godine reforma odnosi na prvi i peti razred te dio STEM područja u 7. razredu, odnosno biologiju, kemiju i fiziku. Za navedene razrede i predmete tiskani su novi udžbenici po predmetnim kurikulumima, a ostali razredi učit će prema postojećim udžbenicima koji su već bili u uporabi. Novi udžbenici imat će i dio digitalnih sadržaja koji će rasteretiti učeničke torbe, ali i pružiti učenicima i učiteljima nove oblike rada i učenja. Osnovna je ideja ove reforme kroz predmetne kurikulume usmjerena na ishode učenja, učitelji bi trebali imati veću slobodu u svom radu uz primjenu različitih nastavnih metoda, a od učenika se očekuje kreativnost, odgovornost, inovativnost, uspješno rješavanje problema i kritičko mišljenje”, objašnjava ravnateljica Osnovne škole Bartola Kašića Vinkovci Adrijana Cvrković-Lasić, koja je i sam sudjelovala na posljednjem sastanku ravnatelja i ministrice. Napominje da će učitelji biti nositelji svih ovih promjena, te vjeruje kako će svojom stručnošću, odgovornim pristupom i pedagoškim vještinama uspjeti realizirati sve što reforma donosi.

“Dio tehničkih priprema koje smo odradili sami je završen, dio opreme, nastavnih materijala i sredstava stigao je u školu, a dio vezan uz CARNet i poboljšanje internetske veze u školi još nije realiziran. Tableti za učenike i računala za učitelje koje nabavlja CARNet bit će, nadamo se, isporučeni tijekom prvog polugodišta. Od roditelja očekujemo dobru suradnju koju u školi nudimo i kroz školski projekt Roditelj-suradnik koji omogućava roditeljima da aktivno sudjeluju u radu škole kroz prezentaciju svog zanimanja, hobija ili druge korisne i zanimljive aktivnosti. Za njih pripremamo i niz predavanja u suradnji s drugim ustanovama usmjerenih na zdravlje i zaštitu učenika”, ističe ravnateljica Cvrković-Lasić.

Podsjetimo, frontalna primjena Škole za život odnosit će se na onu djecu koja sada upisuju prve razrede osnovnih škola, ali i one učenike koji kreću u pete razrede osnovnih škola i prve razrede gimnazija. U ta se dva razreda promjene odnose na sve predmete koje imaju. Učenike koji kreću u sedme razrede promjene očekuju samo u tri predmeta, fizici, kemiji i biologiji, dok će u ostalim predmetima nastaviti učiti gradivo baš kao što su ga učili učenici koji su škole pohađali i prije primjene Škole za život. Svi ostali učenici, odnosno oni koji će upisivati druge, treće, četvrte, šeste i osme razrede osnovnih škola te druge, treće i četvrte razrede gimnazija nastavit će učiti po starom modelu. Tako bi školske torbe čenicima prvih, petih i sedmih razreda osnovnih škola te prvih razreda gimnazija, u odnosu na sve ostale učenike, trebale biti lakše za 30 posto, jer dio sadržaja iz dosadašnjih udžbenika prebačen im je u digitalni oblik. Učenici prvih i petih razreda osnovnih škola te prvih razreda gimnazija imat će potpuno nove udžbenike koji prate nove oblike učenja i podučavanja.