Iz tiska je izašao novi broj godišnjaka Vukovarsko-srijemski učitelj u izdanju Ogranka Hrvatskog pedagoško-književnog zbora Vukovarsko-srijemske županije. Časopis je tiskan uz potporu Vukovarsko-srijemske županije, Grada Vinkovaca, županijskog Povjerenstva za suzbijanje zlouporabe droga te predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola.
Publikacija Vukovarsko-srijemski učitelj, ističe urednica Ivana Petričević, već sedamnaest godina sigurno kroči pedagoškim stazama Vukovarsko-srijemske županije kao godišnjak za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja kojemu je misija iznijeti suvremena i poticajna promišljanja o odgojno-obrazovnom procesu.
„Unatoč teškoj školskoj godini koja je od 16. ožujka 2020. održavana na daljinu, odgojitelji i prosvjetni djelatnici Vukovarsko-srijemske županije dokazali su da svojim znanjem i htijenjem mogu ostvariti zadane nastavne ishode, a sve za dobrobit mlađih generacija. Vjerujemo da će publikacija ponovno ispuniti svoju prvotnu zadaću te svim odgojno-obrazovnim djelatnicima omogućiti stručno usavršavanje i u ovim nezapamćenim vremenima hrvatskoga školstva”, ističe Ivana Petričević.
Vukovarsko-srijemski učitelj br. 17 za 2020. godinu na tristotinjak stranica donosi tekstove koji su raspoređeni u ustaljene rubrike: Uvodne riječi urednice, Iz teorije i prakse odgoja i obrazovanja, Preventivni programi u odgojno-obrazovnim ustanovama, Zaslužni prosvjetni djelatnici, Iz povijesti školstva, Školska natjecanja, susreti i smotre, Izvannastavne aktivnosti, Kutak za roditelje, Prikazi i osvrti te Iz rada HPKZ-a – Ogranka Vukovarsko-srijemske županije.
U časopisu je naglasak na sadržajima u kojima odgojitelji i prosvjetni djelatnici nižu brojne aktivnosti koje su bile podređene novonastaloj situaciji izazvanoj koronavirusom, a u skladu s aktualnom epidemiološkom situacijom i promocija novoga broja održana je putem Zoom aplikacije. Sudjelovali su Kata Piršljin, predsjednica Ogranka HPKZ VSŽ, Andrea Vinković, pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti Grada Vinkovaca, Ivana Biljan, potpredsjednica Ogranka HPKZ i članica Uredništva i Ivana Petričević, glavna i odgovorna urednica.
„Nadamo se da će sljedeća školska godina biti u znaku suradničkoga i iskustvenoga učenja, kritičkoga mišljenja i aktivnosti koje neće biti u virtualnom okruženju, nego ćemo ostvariti interakciju učenika i nastavnika ne temelju nastave u školskim prostorima. Skupnom kohezijom i kreativnošću nastave uživo pridonijet ćemo boljem postizanju zadanih ishoda. Da bi suradničko učenje bilo ostvareno, potrebno je primijeniti stručnu, emotivnu, racionalnu, regulacijsku i komunikacijsku paradigmu i na taj način pridonijeti kvaliteti nastavnoga procesa, a navedeno se u potpunosti može postići jedino nastavom uživo”, poručuju iz Ogranka HPKZ VSŽ.