Protekle godine gotovo 20% vozila nije prošlo tehnički pregled iz prvog puta, što znači da je u prosjeku po neispravnom vozilu utvrđeno pet nedostataka, pokazuju podatci Centra za vozila Hrvatske.
Tijekom 2021. na redovnom tehničkom pregledu pregledano je 2.271.201 vozilo. Najveće probleme vozačima stvarali su uređaji za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, a u skupini vodećih bili su i uređaji za kočenje.
Neki od najvećih nedostataka na svim vrstama vozila u Hrvatskoj bili su oni na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima, nakon kojih su slijedili nepravilnosti s motorom vozila te nedostatci na sustavima osovina, kotača, pneumatika i ovjesa.
U odnosu na godinu prije, uočeno je povećanje broja osobnih automobila na električni i hibridni pogon. U 2020. hibridni je pogon koristilo malo više od osam tisuća vozila dok se ta broja u 2021. gotovo udvostručila. Veliku zainteresiranost građana pobudila su i vozila na električni pogon što potvrđuje činjenica da ih je prije dvije godine vozilo 1343 vozača, a sada to čini njih 3054.
“Gledajući statistike za 2021., ponovno uočavamo kako je u Republici Hrvatskoj i dalje oko 70% voznog parka starije od deset godina. Statistike pokazuju kako su vozila u Hrvatskoj tijekom 2020. bila prosječne starosti 14,18 godina, dok se sljedeće godine ta brojka ponovno povećala, i to na 14,34 godine. Upravo zbog relativno visoke prosječne starosti voznog parka u državi, tehnički pregled vozila vrlo je važan kad se govori o ispravnosti i sigurnosti vozila”, rekao je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske dodavši kako je došlo do smanjenja prosječno prijeđenog puta što se posebno vidi na osobnim automobilima koji čine najveći dio voznog parka u Lijepoj našoj.